Requisitos
La persona adjudicatària, dins el termini assenyalat en l'autorització d'instal·lació i, com a mínim, trenta dies abans de la data prevista per l'obertura del casino, ha de sol·licitar a la Direcció General de Comerç l'autorització d'obertura i funcionament, que està vinculada en tot moment a la vigència de l'autorització d'instal·lació.
Després de la petició prèvia de la persona adjudicatària, el conseller pot prorrogar el termini d'obertura per un període màxim de tres mesos quan, a judici seu, hi hagi causes que ho justifiquin.
Si la persona adjudicatària no insta l'autorització d'obertura i funcionament dins el termini assenyalat, l'autorització d'instal·lació s'ha de considerar caducada.
Documentación a presentar
1r. Certificat de l'ajuntament competent per raó del municipi d'ubicació del casino que acrediti que el local o establiment té les llicències escaients per a la seva obertura.
2n. Llista definitiva de personal que hagi de prestar serveis al casino amb especificació de la categoria professional.
3r. Certificat de final d'obra, i que les obres i instal·lacions es corresponen substancialment al projecte bàsic per al qual es va concedir l'autorització d'instal·lació..
4t. Certificat de personal tècnic competent, visat pel col·legi professional escaient, si és procedent, acreditatiu del funcionament idoni de totes les instal·lacions relacionades amb el joc, com també de les mesures de seguretat del casino.
5t. Llista detallada dels jocs per practicar, amb indicació dels límits i màxims, si escau, de les apostes en cada joc, com també del nombre de màquines de tipus C per instal·lar.
6t. Tots els altres documents que acreditin el compliment tècnics establert en la resolució d'autorització d'instal·lació, en el cas que en aquella n'hi hagi.
7t. Document acreditatiu d'haver formalitzat la garantia en la quantia i forma establerta en aquest Reglament.
Modelos:
Plazo máximo
Sis mesos.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Conselleria d'Empresa, Autònoms i Energia
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei de Joc
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(mcanyellas@dgce.caib.es)
Observaciones
Una vegada rebudes la sol·licitud i la documentació, la Direcció General ha de practicar la inspecció escaient per comprovar el compliment dels requisits establerts en la resolució d’autorització d’instal·lació i la resta d’obligacions legals, i se n’ha d’estendre una acta, ja sigui amb mitjans propis o amb la col·laboració de les entitats que col·laboren amb l’Administració en matèria d’activitats classificades (ECA).
Si l’examen dels documents presentats i el resultat de la inspecció són satisfactoris, el conseller ha de dictar una resolució per concedir l’autorització d’obertura i funcionament. En cas d’incompliment dels requisits es dictarà una resolució denegatòria de l’autorització, que comportarà la caducitat de l’autorització d’instal·lació.