Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Inscripció de la modificació dels estatuts d'una associació en el Registre d'associacions de les Illes Balears

Les associacions de caràcter general, sense finalitat de lucre i amb àmbit d'actuació dins el territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, tenen dret a sol·licitar la seva inscripció en el Registre d'Associacions de les Illes Balears, a l'únic efecte de publicitat.

Aquesta inscripció registral té com a objectiu donar publicitat a la constitució i als estatuts de l'associació, i actua com a garantia jurídica, tant per als tercers que es relacionin amb l'entitat, com per als seus propis membres.

Codi SIA

207830

Persones destinatàries

Associacions

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos

Silenci administratiu

Positiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Poden sol·licitar la inscripció de modificació d'estatus totes aquelles associacions que no tinguin finalitat de lucre i que desenvolupin la seva activitat al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre i quan no disposin de legislació específica i no es trobin excloses de l'aplicació de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març.

Taxes

046 . 046 - Taxa per la sol·licitud d'inscripció de constitució d'una associació. - El pagament es pot efectuar durant la tramitació telemàtica o, si es prefereix, també es pot realitzar prèviament a través del següent enllaç i adjuntar el justificant de pagament durant el procediment telemàtic. https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3406&lang=ca

Documentació a presentar

De forma telemàtica: (si el secretari/ària i el president/a signen la documentació electrònicament)

1. Certificat de modificació d'estatuts: signat electrònicament pel president/a i secretari/ària. Es recomana emprar el model de certificat de modificació d'estatuts.

2. Texte íntegre dels nous estatuts: signats electrònicament pel president/a i secretari/ària. S'ha de fer constar mitjançant diligència a la part final del document que s'han inclòs, dins el nou texte, les modificacions acordades per l'assemblea general, així com la data de celebració d'aquesta. Per aquest motiu, és aconsellable emprar el model d'estatuts.

3. Taxa.

De forma presencial: (si el secretari/ària i el president/a signen la documentació manuscritament)

1. Certificat de modificació d'estatuts: signat manuscritament pel president/a i secretari/ària. És aconsellable emprar el model de certificat de modificació d'estatuts.

3. Texte íntegre dels nous estatuts: dos exemplars signats manuscritament en tots els fulls pel president/a i secretari/ària. S'ha de fer constar mitjançant diligència, a la part final del document que s'han inclòs, dins el nou texte, les modificacions acordades per l'assemblea general, així com la data de celebració d'aquesta. Per aquest motiu, és aconsellable emprar el model d'estatuts.

4. Taxa.

Els exemplars originals de la documentació s'han de presentar o bé enviar-los a l'Oficina de Registre de la Conselleria de Presidència i Admnistracions Públiques (Passeig Sagrera, 2 - 07012 de Palma.

Termini màxim

3 mesos

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Entitats Jurídiques

C/ de Sant Pere, 3. Tel.: 971177145

(entitatsjuridiques@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar