Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Incorporació d'associacions a una federació, confederació o unió d'associacions, o separació d'aquestes

La incorporació d'una associació o vàries a una federació, confederació o unio d'associacions ja inscrita en el Registre d' Associacions de les Illes Balears.

Codi SIA

207828

Persones destinatàries

Associacions

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos

Silenci administratiu

Positiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Si una vegada constituïda i inscrita una federació, confederació o unió d'associacions hi ha incorporacions o separacions posteriors d'associacions, per tramitar-ne la inscripció en el Registre, s'han d'aportar els documents següents:

Taxes

046 . Taxa per la sol·licitud d'incorporació - El pagament es pot efectuar durant la tramitació telemàtica o, si es prefereix, també es pot realitzar prèviament a través del següent enllaç i adjuntar el justificant de pagament durant el procediment telemàtic: https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3413&lang=ca

Documentació a presentar

1. Acta de reunió o l'acord adoptat de l'entitat federativa, o certificat de l'acta o de l'acord estès per les persones o els càrrecs de l'entitat federativa amb facultat per certificar-los, en el qual s'hagi resolt la incorporació o separació de l'associació o associacions, i també la data en la qual s'hagi adoptat. S'ha de fer constar la denominació exacta i el domicili social de l'entitat federativa que representa la persona sol·licitant; la denominació exacta, el domicili social i el número d'inscripció en el corresponent registre d'associacions de l'associació o associacions que incorporen o se separen de la federació, confederació o unió d'associacions

2. Certificat de la composició de la junta directiva o òrgan de representació de l'entitat federativa (nom, cognoms, domicili, nacionalitat i número d'identificació fiscal si són persones físiques; la raó social o denominació si els titulars són persones jurídiques, amb les dades d'identificació de les persones físiques que actuen en nom seu i el nom de l'associació a la que representen, i, en ambdós casos, el càrrec que ocupen a la junta directiva o òrgan de representació; la data del nomenament i, si s'escau, de la ratificació i acceptació pels titulars; la data de la revocació i de cessament, si s'escau, dels titulars sortints; les signatures electròniques dels titulars i, si s'escau, dels sortints). S'ha d'indicar la data de reunió o de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat en la qual va ser elegida. Aquest certificat s'ha de presentar quan la representació hagi patit alguna modificació respecte a la inscrita anteriorment.

3. Per cada una de les associacions que s'incorporin a la federació, confederació o unió d'associacions, un certificat, expedit per les persones o càrrecs amb facultat per certificar, de l'acord adoptat per integrar-se i la designació de la persona o persones que la representi en l'entitat federativa. Certificat federació

4. Taxa.

Termini màxim

3 mesos

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Entitats Jurídiques

C/ de Sant Pere, 3. Tel.: 971177145

(entitatsjuridiques@caib.es)

X

Constestació Esmena

Requisits

Contestació a la esmena de l'expedient d'incorporació o separació en el Registre d'Associacions de les Illes Balears.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Entitats Jurídiques

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Entitats Jurídiques

C/ de Sant Pere, 3. Tel.: 971177145

(entitatsjuridiques@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar