Requisits
Tenir 18 anys d'edat en el moment en el qual realitzi la prova o tenir compliments 16 anys amb autorització paterna per a l'obtenció del títol de patró per a navegació bàsica
Taxes
Varis. .
33.16.2.1 N11 - Examen teòric de capità de iot
33.16.2.2 N11 - Examen teòric de patró de iot
33.16.2.4 N11 - Examen teòric de patró d'embarcacions d'esbarjo
33.16.2.5 N11 - Examen teòric de patró per a navegació bàsica
. -
Telemàticament a la pàgina de l'ATIB o de forma presencial a una entitat col·laboradora
Documentació a presentar
a) La fotocòpia del DNI per als espanyols i el certificat NIE o, si s'escau, la targeta de residència vigent per als estrangers.
b) La fotocòpia del títol immediat inferior, en el cas que se sol·liciti l'examen de patró de iot i de capità de iot, o mòdul específic de
patró d'embarcació d'esbarjo (PEE), o l'acreditació d'haver-lo sol·licitat i que es compleixen els requisits per expedir-lo a la data de
la sol·licitud.
c) El resguard del pagament dels drets d'examen, que les persones interessades han d'efectuar mitjançant l'ingrés del valor que
correspongui, segons les taxes vigents per a cada titulació. El pagament ha de fer-se dins del període de presentació de sol·licituds
de cada convocatòria que indica l'apartat vuitè i no s'accepten liquidacions anteriors ni posteriors. Només s'admeten ingressos
individuals que identifiquin la persona que s'examina; en conseqüència, no s'admeten ingressos d'una pluralitat de taxes sense
identificar els examinands fets per una tercera persona. Aquest ingrés s'ha de formalitzar en els comptes oberts a les entitats de crèdit i estalvi autoritzades. Per a això, s'ha d'emplenar el model d'imprès 046 (Taxes, preus públics i sancions, altres ingressos), disponible a la web de l'Agència Tributària de les Illes Balears, el qual ha d'estar validat per l'entitat de crèdit i estalvi mitjançant la certificació mecànica o la signatura autoritzada, o bé presentar el resguard del pagament telemàtic.
d) L'autorització dels pares o tutors per als menors de 18 anys que han fet 16 anys i opten a patró de navegació bàsica.
e) Les persones amb discapacitat reconeguda que necessitin d'alguna mena d'adaptació per dur a terme les proves han de justificar-ho dins del termini de sol·licituds mitjançant un informe del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Del 03 al 18 de febrer de 2025
Del 05 al 16 de maig de 2025
Del 28 de juliol al 08 d'agost de 2025
Del 16 al 29 d'octubre de 2025
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Ports i Transport marítim
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei Marítim
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).
Tel.: 971177600
(info@dgmaritim.caib.es)
Observacions
La sol·licitud d'admissió als exàmens es farà, preferentment, a través de la seu electrònica mitjançant l’enllaç http://www.caib.es/sites/transportmaritim i clicant en la pestanya «Matrícula exàmens».
El procediment de matrícula a la seu electrònica inclou el pagament de taxes, sense aquest pagament no es podrà concloure el procediment de matrícula. Per tant, no s'ha de pagar les taxes abans de començar amb el procediment.