Requisitos
Tenir 18 anys d'edat en el moment en el qual realitzi la prova o tenir compliments 16 anys amb autorització paterna per a l'obtenció del títol de patró per a navegació bàsica
Tasas
Varis. .
33.16.2.1 N11 - Examen teòric de capità de iot
33.16.2.2 N11 - Examen teòric de patró de iot
33.16.2.4 N11 - Examen teòric de patró d'embarcacions d'esbarjo
33.16.2.5 N11 - Examen teòric de patró per a navegació bàsica
. -
Telemàticament a la pàgina de l'ATIB o de forma presencial a una entitat col·laboradora
Documentación a presentar
a) La fotocòpia del DNI per als espanyols i el certificat NIE o, si s'escau, la targeta de residència vigent per als estrangers.
b) La fotocòpia del títol immediat inferior, en el cas que se sol·liciti l'examen de patró de iot i de capità de iot, o mòdul específic de
patró d'embarcació d'esbarjo (PEE), o l'acreditació d'haver-lo sol·licitat i que es compleixen els requisits per expedir-lo a la data de
la sol·licitud.
c) El resguard del pagament dels drets d'examen, que les persones interessades han d'efectuar mitjançant l'ingrés del valor que
correspongui, segons les taxes vigents per a cada titulació. El pagament ha de fer-se dins del període de presentació de sol·licituds
de cada convocatòria que indica l'apartat vuitè i no s'accepten liquidacions anteriors ni posteriors. Només s'admeten ingressos
individuals que identifiquin la persona que s'examina; en conseqüència, no s'admeten ingressos d'una pluralitat de taxes sense
identificar els examinands fets per una tercera persona. Aquest ingrés s'ha de formalitzar en els comptes oberts a les entitats de crèdit i estalvi autoritzades. Per a això, s'ha d'emplenar el model d'imprès 046 (Taxes, preus públics i sancions, altres ingressos), disponible a la web de l'Agència Tributària de les Illes Balears, el qual ha d'estar validat per l'entitat de crèdit i estalvi mitjançant la certificació mecànica o la signatura autoritzada, o bé presentar el resguard del pagament telemàtic.
d) L'autorització dels pares o tutors per als menors de 18 anys que han fet 16 anys i opten a patró de navegació bàsica.
e) Les persones amb discapacitat reconeguda que necessitin d'alguna mena d'adaptació per dur a terme les proves han de justificar-ho dins del termini de sol·licituds mitjançant un informe del Servei de Valoració i Orientació de la Discapacitat i la Dependència de la Direcció General d'Atenció a la Dependència.
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
Del 03 al 18 de febrer de 2025
Del 05 al 16 de maig de 2025
Del 28 de juliol al 08 d'agost de 2025
Del 16 al 29 d'octubre de 2025
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Ports i Transport marítim
Contacto
Servicio o Sección responsable
Servei Marítim
C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).
Tel.: 971177600
(info@dgmaritim.caib.es)
Observaciones
La sol·licitud d'admissió als exàmens es farà, preferentment, a través de la seu electrònica mitjançant l’enllaç http://www.caib.es/sites/transportmaritim i clicant en la pestanya «Matrícula exàmens».
El procediment de matrícula a la seu electrònica inclou el pagament de taxes, sense aquest pagament no es podrà concloure el procediment de matrícula. Per tant, no s'ha de pagar les taxes abans de començar amb el procediment.