Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Ajuts per a la reconversió de centres privats en centres educatius de 1r cicle d'educació infantil

Convocar ajuts per a la reconversió de centres de titularitat privada que atenen regularment infants de 0 a 3 anys, amb anterioritat al 28 de juliol de 2019, sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil.

Código SIA

2354093

Personas destinatarias

Entitats privades titulars de centres que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en data 28 de juliol de 2019 i que puguin demostrar documentalment que estaven en funcionament abans de la data esmentada.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització de presentació de la sol·licitud.

Silencio administrativo

Segon normativa aplicable

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria d'Educació i Universitats

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Ajuts per a la reconversió de centres privats en centres educatius de 1r cicle d'educació infantil

Requisitos

- Els centres han d'haver demanat l'obertura d'expedient a la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

- Les entitats han de manifestar el compromís d'adhesió a la xarxa complementària.

- Les sol·licituds han de preveure que les places o unitats sol·licitades per a la seva reconversió han de donar lloc a centres de primer cicle d'educació infantil que compleixin el Text consolidat, aprovat pel Decret 23/2020, de 31 de juliol, i que s'ajustin als criteris que es preveuen en l'apèndix 2 de l'annex 2 de la Resolució.

- Abans de formular la proposta de resolució, els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i la Hisenda autonòmica.

- Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Documentación a presentar

Generals:

a) La sol·licitud, segons el model que figura en l'apèndix 3 d'aquesta convocatòria. S'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent.

b) Còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del(s) representant(s) legal(s).

c) Còpia del DNI del(s) representant(s) legal(s).

d) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

e) En cas de ser la primera vegada que l'entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f) Declaració de tots els ajuts obtinguts o sol·licitats de qualsevol ens públic pel mateix concepte.

g) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'apèndix 4 de l'annex 2

h) Els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització per l'obtenció d'ofici d'aquest documents per part de la COnselleria.

i) Relació de centres que atenen regularment infants que, atesa la inviabilitat de les instal·lacions, es tancaran i traslladaran a la nova ubicació per a la qual se sol·licita l'ajut i compromís de tancament de les instal·lacions inviables, si n'és el cas.

Específics:

a) Llicència d'activitats o justificació d'estar en funcionament en data de 28 de juliol de 2019. En el cas de centres sense llicència d'activitats, s'ha d'aportar documentació acreditativa original (datada amb anterioritat al 28 de juliol de 2019) que descrigui el servei a infants de 0-3 anys que es duia a terme i l'activitat econòmica que comportava.

b) Projecte de les actuacions a realitzar. En el cas d'actuacions que no exigeixen projecte, documentació tècnica que justifiqui l'adequació de l'actuació al Decret 23/2020 i normativa d'aplicació.

c) Pressupost estimat de l'actuació elaborat pel tècnic competent, que ha d'incloure el cost estimat de les obres i els honoraris tècnics. També s'ha d'assenyalar el termini previst d'execució de les obres.

d) Compromís de mantenir el centre en funcionament amb la totalitat de places, a més de no utilitzar l'immoble per a finalitats distintes d'aquelles que són objecte de l'ajut durant un període mínim de dotze anys.

e) Compromís de signatura del conveni de col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca per formar part de la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques, que s'inclou en el model de sol·licitud de l'apèndix 3 de l'annex 2.

f) Escriptura de propietat de l'edifici o contracte d'arrendament o qualsevol altra modalitat d'ús de l'immoble, com a mínim fins al setembre de 2024.

g) Informe del tècnic competent en què s'indiqui que l'actuació prevista s'ajusta a la normativa urbanística.

Per barem:

a) Certificat de final d'obres.

b) Còpia acarada de la llicència d'obres.

c) Còpia acarada de la sol·licitud de llicència d'obres.

d) Certificació de la titularitat dels nivells educatius concertats per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca dins el mateix centre educatiu.

e) Còpia de la llicència d'activitats amb data d'expedició.

f) Còpia acarada de la comunicació a l'ajuntament del cessament de l'activitat en les ubicacions anteriors.

g) Còpia acarada de la sol·licitud de llicència d'activitats del local de la nova ubicació.

h) Originals de l'oferta publicitària del servei.

i) Altra documentació que demostri el funcionament com a servei d'atenció a infants de menys de tres anys.

Modelos:

Plazo máximo

Tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177749

(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Finalidad

Tramitació del procediment

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional