Requisitos
1. Les entitats han de manifestar el compromís d'adhesió a la xarxa d'escoles infantils públiques de les Illes Balears.
2. Les sol·licituds han de preveure que les places o unitats sol·licitades per a la seva creació i/o consolidació han de donar lloc a centres de primer cicle d'educació infantil que compleixin el Text consolidat, aprovat pel Decret 23/2020, i que s'ajustin als criteris que es preveuen en l'apèndix 2 de l'annex annex 1 de la Resolució. També poden ser unitats que formin part de centres que tenguin autoritzades aules de segon cicle d'educació infantil i primària, sempre que compleixin els requisits específics de primer cicle.
3. Els beneficiaris han d'estan al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i la Hisenda autonòmica.
4. Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
Documentación a presentar
Generals:
a) Imprès oficial de la sol·licitud, que figura en l'apèndix 4 de l'annex 1.
b) Còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del representant legal.
c) Còpia del DNI del representant legal.
d) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant, en cas que hagi canviat.
e) En cas de ser la primera vegada que l'entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.
f) Una declaració de tots els ajuts sol·licitats o obtinguts de qualsevol ens públic pel mateix concepte.
g) Una declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'apèndix 5 de l'annex 1.
h) Un certificat expedit pel secretari de l'entitat en què consta l'acord de l'òrgan competent de l'entitat en el qual s'aprova la sol·licitud de l'ajut.
i) Els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització per obtenir directament l'acreditació per part de la Conselleria.
Específics:
a) Compromís de posar el centre en funcionament amb la totalitat de places i de mantenir-lo en funcionament i no utilitzar l'immoble per a finalitats distintes d'aquelles que són objecte de l'ajut durant un període mínim de dotze anys.
b) Certificació del nombre d'infants empadronats al municipi i per localitat nascuts els anys 2017, 2018 i 2019.
c) Certificació del nombre d'habitants empadronats al municipi en data de la publicació de la present convocatòria.
d) Compromís de signatura del conveni d'adhesió a la xarxa pública d'escoletes.
e) Relació de centres educatius de primer cicle d'educació infantil en què consti el nombre d'unitats autoritzades que existeixen al municipi, amb indicació de la localitat i el codi de centre.
f) En el cas de les places de consolidació:
i. Certificació del secretari municipal dels edificis de propietat municipal, sigui quina sigui la modalitat de cessió, que acullen de forma regular infants d'edats corresponents al primer cicle d'educació infantil.
ii. Certificació del secretari municipal dels edificis que no són de propietat municipal però que l'ajuntament utilitza i que acullen amb regularitat infants d'edats corresponents al primer cicle d'educació infantil, independentment que estiguin autoritzats com a centres educatius o no.
iii. Estimació del cost subvencionable, signat pel tècnic competent.
Per baremació de creació:
a) Documentació tècnica segons la taula del barem de l'apèndix 1 de l'annex 1.
Per baremació de consolidació:
a) Documentació tècnica segons la taula del barem de l'apèndix 3 de l'annex 1.
Modelos:
Plazo máximo
Sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de la sol·licitud
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta).
Tel.: 971177749
(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)
Observaciones
Obert nou termini de sol·licituds del 23 de juny al 6 de juliol de 2021.