Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts públics per a projectes i programes d'investigació i actuació en salut laboral corresponent a l'exercici pressupostari de l'any 2020

La realització de programes, projectes i actuacions en matèria de salut laboral següents:

a) Projectes relatius a l'elaboració i difusió de manuals, guies i material de formació i informació per a la prevenció de la COVID-19 en l'entorn laboral.

b) Projectes d'anàlisi de l'impacte de la COVID-19 en els entorns laborals de les Illes Balears.

c) Accions d'informació, assessorament i comunicació per fomentar entorns de treball segurs i saludables. Especials mencions a la prevenció de la COVID-19.

d) Projectes d'actualització i introducció dels mitjans de comunicació per apropar la informació, consulta i assessorament en matèria de prevenció a la població treballadora de les Illes Balears.

e) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la investigació d'accidents de treball i a la implantació de mesures destinades a prevenir-los.

f) Campanyes i projectes relatius a la implantació de sistemes de gestió i integració de l'activitat preventiva en les petites i mitjanes empreses enfront de la COVID-19; anàlisi de les necessitats en matèria de prevenció dels sectors específics en el referit àmbit i promoció de la prevenció de riscs laborals en l'àmbit territorial de les Pitiüses.

g) Campanyes i projectes relatius al suport, assessorament, informació, formació i divulgació de la prevenció de riscos laborals i nous riscos COVID-19 en les petites i mitjanes empreses de Menorca.

h) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la igualtat efectiva entre dones i homes en matèria de prevenció de riscs laborals.

i) Projectes relatius a la realització d'actuacions destinades a aconseguir la cultura preventiva als entorns laborals.

Codi SIA

2351496

Persones destinatàries

1. Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que es preveuen en aquesta Convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtingut, en l'últim procés electoral anterior a dia 31 de desembre del 2019:

- Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa, o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants escollits a l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia de 31 de desembre de 2019.

- Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

2. No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de sis mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que es preveuen en aquesta Convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtingut, en l'últim procés electoral anterior a dia 31 de desembre del 2019:

— Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa, o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants escollits a l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia de 31 de desembre de 2019.

— Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

2 No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

Documentació a presentar

a) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent.

c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

d) Declaració responsable de l'existència de compte bancari, l'entitat titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració (disponible en el següent enllaç: www.caib.es/eboibfront/ConsultaAnnexe?idAnnexe=17502).

e) Memòria tècnica i econòmica signada pel representat legal de l'entitat sol·licitant, explicativa del projecte o l'acció que s'ha de dur a terme amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos i les despeses previstos, els antecedents, la descripció de la inversió, i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la així com els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds s'exhaureix en el terme de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900 - Fax: 971176973

(subvencions@ibassal.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional