Requisits
D'acord amb l'article 11 del Decret 52/2014, de 12 de desembre, per el qual es regulen els òrgans de govern de les caixes d'estalvis amb sede social en les Illes Balears.
Documentació a presentar
a) Certificat de l'acord del consell d'administració favorable.
b) Certificat de conformitat de l'operació.
c) Certificat de la direcció general de l'entitat relatiu als tipus d'interès aplicable.
d) Informe de la persona responsable del departament que hagi de concedir l'operació en el qual es faci constar les característiques relatives a l'operació:
1r. L'objecte de l'operació, amb indicació del destí dels fons que es sol·liciten.
2n. La quantia nominal expressada en euros.
3r. El període durant el qual es realitzarà l'operació, amb indicació de les dates previstes d'inici i finalització.
4t. La identitat de les persones i entitats beneficiaries de l'operació.
5è. El percentatge que s'aplicarà al tipus d'interès.
6è. La cobertura del risc que s'aporta en garantia i tipus.
7è. L'aplicació o carencia d'altres cobertures d'afiançament de risc.
8è. Les comissions que s'aplicarien a l'operació.
9è. Les penalitzacions que s'aplicaran en cas de resolucions anticipades de l'operació.
10. Les despeses afegides.
11. L'anàlisis de risc que asumeix la caixa amb la concessió.
12. La documentació acreditativa de la capacitat econòmica i patrimonial per al reintegrament del nominal i interessos.
13. El detall del risc acumulat per les persones o entitats beneficiaries.
14. El certificat actualitzat de la Central d'Informació de Risc del Banc d'Espanya (CIRBE) relatiu a les persones o entitats beneficiaries i a les que els avalen.
15. L'avaluació del grau de compliment anterior de la persona que forma part del òrgans.
e) En el cas que la persona beneficiària de l'operació sigui una persona jurídica, juntament amb l'informe de l'apartat anterior també s'aportaren les següents dades:
1r.Informació actualitzada sobre el capital social, subscrit i desemborsat.
2n. La composició actualitzada del òrgan d'administració.
3r. La relació completa dels socis, indicant el percentatge que té cada un en la participació del capital social.
4t. Els comptes anuals del darrer exercici.
5è. L'avanç del balanç de situació referit a la data més pròxima a la presentació de la sol·licitud de l'operació.
6è. Una còpia autèntica de la darrera liquidació del impost de societats.
7è. Si es tracta d'una societat que cotitza en borsa,l'informe de govern corporatiu i un detall del risc acumulat per la societat beneficaria i les persones que l'avalen per altres operacions amb la pròpia caixa.
8è. Un certificat actualitzat de la CIRBE relatiu a la societat beneficaria i les persones que les avalen, expressió del endeutament per fer front a les operacions amb el reste d'entitats del sistema financer.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Un mes abans de la formalització de l'operació.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Política Financera i Assegurances
C/ del Palau Reial, 17.
Tel.: 971177107
(politicafinancera@tresorer.caib.es)