Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Subvencions per al foment i suport a la igualtat d'oportunitats, prevenció i erradicació de la violència masclista

L'objecte del procediment és subvencionar projectes que tenguin com a finalitat fomentar la igualtat d'oportunitats entre dones i homes, a més dels adreçats a erradicar la violència contra les dones.

Código SIA

2309214

Personas destinatarias

— Associacions i federacions d'associacions sense ànim de lucre, radicades a les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia.

— Fundacions privades sense ànim de lucre l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia.

— Les universitats l'àmbit d'actuació de les quals sigui, totalment o parcialment, les Illes Balears.

— La Creu Roja Espanyola.

— Les associacions i federacions sindicals radicades a les Illes Balears amb personalitat jurídica pròpia.

— Els grups de persones físiques que treballin de forma habitual dins de l'àmbit de la igualtat entre dones i homes, el feminisme i/o la lluita en la violència masclista.

— Les entitats religioses radicades a les Illes Balears i amb personalitat jurídica pròpia que duguin a terme programes d'inserció, lluita contra l'exclusió de les dones i contra les violències masclistes.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos comptadors a partir de l'endemà en que finalitzi el termini de presentació de sol·licituds

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud de la subvenció

Requisitos

REQUISITS GENERALS:

1. Ser al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

2. Haver justificat suficientment, si s'escau, les subvencions i els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears.

3. No trobar-se en cap de les circumstàncies que impedeixen ser beneficiari de subvencions, de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

4. No haver estat condemnats en ferm, ni sancionats administrativament, a la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics per qualsevol causa, especialment:

a) Per haver comès algun dels següents delictes: prevaricació, suborn, malversació de cabdals públics, tràfic d'influències, frau, exaccions il·legals o delictes urbanístics.

b) Per haver incorregut en faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals en els darrers tres anys.

c) Per haver comès infraccions tributàries.

d) Per haver consentit o exercit pràctiques laborals discriminatòries per raó de sexe o de gènere en els darrers tres anys.

e) Per haver dut a terme conductes discriminatòries contra els drets de lesbianes, gais, transsexuals, bisexuals i intersexuals.

f) Per haver perpetrat accions contra la memòria i el reconeixement democràtic.

5. No haver sol·licitat la declaració del concurs, no haver-se-la declarada insolvent, no trobar-se en concurs o sota intervenció judicial o no tenir en vigor una declaració d'inhabilitació concursal.

6. No haver provocat la resolució dolosa en ferm de cap contracte amb l'administració.

7. No tenir, entre els representants legals, persones en els supòsits d'incompatibilitats que regulen les lleis sobre incompatibilitats dels membres dels governs de l'Estat o autonòmics, i del personal al servei de les administracions públiques. Tampoc ser, els representants legals, càrrecs electes segons les lleis electorals estatal i autonòmica.

8. No tenir residència fiscal ni ens filials als territoris declarats paradisos fiscals.

9. No incórrer en les causes de prohibició de l'article 4 de la Llei orgànica reguladora del dret d'associació (discriminació per raó de naixement, raça, sexe, religió, opinió o qualsevol altra, i promoció de l'odi o la violència contra les persones, i justificació dels delictes de terrorisme o dels autors).

REQUISITS ESPECÍFICS PER A GRUPS DE PERSONES FÍSIQUES:

1. Treballar de manera habitual en l'àmbit de la igualtat, el feminisme o la lluita contra la violència masclista.

REQUISITS ESPECÍFICS PER A PERSONES JURÍDIQUES:

1. Estar vàlidament constituïdes i inscrites al registre corresponent.

2. Disposar d'un sistema de gestió preventiu en alguna de les modalitats previstes i d'un pla de prevenció de riscs laborals en els termes prevists a la Llei de prevenció de riscs laborals.

Documentación a presentar

1. Memòria explicativa de l'entitat.

2. L'original o una còpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant amb codi segur de verificació (CSV), en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

3. L'original o una còpia compulsada del DNI dels sol·licitants en cas de ser un grup de persones físiques, si hi ha oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

4. L'original o una còpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant, en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

5. L'original o una còpia compulsada del document de constitució de l'entitat i dels seus estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents, en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades o que no es trobin en poder de l'Administració.

6. L'original o una còpia compulsada de l'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud, en cas que no es trobi en poder de l'Administració.

7. Una declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens públic o privat, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

8. Una declaració responsable de que l'entitat no està afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions.

9. Una declaració responsable de l'entitat sol·licitant en què manifesti que compleix les obligacions previstes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i les obligacions establertes en el punt 6 d'aquesta convocatòria.

10. Un certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica, amb la Tresoreria General de la Seguretat Social i amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, en cas d'oposició a obtenir telemàticament les dades.

11. Guió de projecte de la modalitat sol·licitada, consistent en una memòria explicativa del projecte i del pressupost previst per executar-lo, on també s'especifiqui de manera detallada i temporitzada l'activitat objecte de la subvenció.

12. Una declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere i de no haver estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques.

13. Una declaració responsable o l'acreditació amb un document bancari que l'entitat beneficiària és titular del compte bancari facilitat, en què constin el nom de l'entitat beneficiària, el número d'identificació fiscal i el compte bancari complet.

14. Documentació complementària que es consideri necessària per millorar la informació sobre la viabilitat tècnica i econòmica del projecte presentat, si escau.

15. Comunicació identificativa de la documentació en poder de l'Administració, si escau.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

Del 14 de juny al 3 de juliol del 2020

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Administració i Gestió Pressupostària

Tel.: 971178989

(registre.subv@ibdona.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut Balear de la Dona (IBDONA)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar