Requisits
Els laboratoris han de disposar dels mitjans materials i humans suficients i de la solvència tècnica i financera necessària per garantir l'exercici correcte de les seves funcions amb imparcialitat i independència.
El laboratori que sol·liciti la preceptiva autorització haurà de disposar de l'acreditació corresponent concedida per una entitat habilitada per expedir-la, de conformitat amb el disposat en la normativa aplicable en matèria de qualitat i seguretat industrial, que serà aportada juntament amb la sol·licitud.
Quan la titularitat del laboratori correspongui a una entitat privada s'haurà de contractar una assegurança de responsabilitat civil per un import mínim d'un milió d'euros que cobreixi els danys i perjudicis dels quals sigui civilment responsable.
Taxes
TAXA 03I B) Empreses de joc > Autorització i inscripció d'empreses de joc .
-
Imprimir document i efectuar el pagament en les entitats bancàries o de forma telemàtica.
Documentació a presentar
Document que contingui la denominació de l'entitat, amb indicació de la seva naturalesa jurídica i domicili social.
En el cas de persones jurídiques, còpia compulsada de l'escriptura de constitució.
Relació nominal i dades personals que permetin la identificació del personal que presti serveis al laboratori.
Declaració responsable subscrita pel representant legal de l'entitat. Quan el laboratori depengui d'una entitat pública no s'exigirà tal declaració.
En cas d'entitat privada, còpia acarada de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.
Disponibilitat de personal dotat de la qualificació i formació tècnica adequada per a la realització dels assajos i verificacions requerits.
Capacitat del laboratori per fer les proves, els assajos i altres actuacions de verificació de conformitat amb les especificacions, característiques i requisits tècnics establerts en la normativa en matèria de joc i apostes per a cada tipus de màquina, material de joc i apostes.
Capacitat del laboratori per fer comprovacions en activitats complementàries d'aquells altres elements que intervenen en els jocs, com ara verificacions o controls metrològics, mecànics, climàtics, de seguretat elèctrica, de compatibilitat electromagnètica, així com qualssevol altres aspectes tècnics, quan per la naturalesa dels jocs esmentats sigui adequat.
Disponibilitat del laboratori per a la resolució de consultes formulades per les administracions públiques sobre qüestions relacionades amb els assajos i proves de tipus de màquines de joc, material de joc i apostes, i assistència a reunions de treball amb aquelles per a la unificació de criteris o per a la prestació de serveis de col·laboració en la inspecció, quan així sigui requerit per un òrgan judicial o administratiu.
Possessió de l'acreditació oficial emesa per l'Entitat Nacional d'Acreditació (ENAC) o per un altre organisme nacional d'acreditació d'un estat membre de la Unió Europea.
Justificant del pagament de la taxa administrativa corresponent.
Models:
Termini màxim
Tres meses.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Empresa, Autònoms i Comerç
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Joc
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900
(mcanyellas@dgce.caib.es)
Observacions
Els laboratoris d’assaig autoritzats per altres administracions públiques, seran reconeguts sempre que es comprovi que els requisits són els exigits per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L’autorització té una vigència de deu anys, i es pot renovar per períodes successius si es compleixen els requisits establerts en la normativa vigent en el moment de sol·licitar-la.
S’ha de sol·licitar per la persona titular, amb una antelació mínima de tres mesos a la data de caducitat.