Subvenció directa al Col·legi d'Advocats de les Illes Balears: projecte d'orientació jurídica gratuïta a la població reclusa
El projecte concret pel qual és sol·licita la subvenció és l'orientació jurídica gratuïta a la població reclusa.
Codi SIA
2277319
Persones destinatàries
l'Il·lustre Col·legi d'Advocats de les Illes Balears
Termini per a resoldre i notificar
6 mesos
Silenci administratiu
Negatiu
Forma d'inici
Instància de part
Fi de la via administrativa
Si
Disponible per tramitar per persona apoderada
No
Normativa del procediment
Òrgan competent per a resoldre
Direcció General d'Afers Socials
Simplificació documental
Tràmits
Sol·licitud
Requisits
Presentació de la sol·licitud el Col·legi d'Advocats de les Illes Balears.
Documentació a presentar
1. A la sol·licitud (imprès 1) s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:
a) Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent. En aquests estatuts hi ha de constar expressament la realització d'activitats, serveis o programes de l'àmbit social.
b) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).
c) Una declaració responsable (imprès 2) signada per la persona representant de l'entitat, amb el contingut següent:
▪ Declaració responsable del fet que l'entitat sol·licitant no es troba en cap dels supòsits de prohibició o incompatibilitat per percebre la subvenció.
▪ Declaració responsable del compliment de les obligacions establertes en l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions; l'article 16 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021; l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i aquesta convocatòria.
▪ Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
▪ Declaració responsable del fet que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Amb la signatura d'aquesta declaració s'entén atorgat el consentiment per demanar el certificat telemàtic justificatiu de les obligacions esmentades; en cas que l'entitat s'oposi a la consulta i l'obtenció d'aquestes dades, ha d'aportar aquest certificat.
▪ Declaració responsable de no haver estat objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries en els darrers tres anys per faltes molt greus en matèria de prevenció de riscs laborals, de conformitat amb l'article 13 del Reial decret legislatiu 5/2000, de 4 d'agost, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre infraccions i sancions en l'ordre social.
▪ Declaració responsable de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat (persona física o jurídica) o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
d) Una declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades, tramitada vàlidament, d'acord amb el model de la Direcció General d'Afers Socials, excepte que el compte ja estigui d'alta a la Comunitat Autònoma. En aquest cas, és suficient indicar on s'ha de fer el pagament. La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat sol·licitant de la subvenció (imprès 3).
e) Un projecte tècnic signat electrònicament en què consti el pressupost del projecte.
f) La documentació adicional que l'entitat estimi convenient.
2. Les entitats que hagin presentat correctament tota la documentació requerida en sol·licituds anteriors, poden substituir els documents exigits en els apartats a), b) i d) del punt anterior per una comunicació identificativa (imprès 4) en la qual es faci constar que el contingut de la documentació no ha variat i continua vigent, amb indicació de l'expedient en què es troba.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Obert per cada anualitat
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
Observacions
Forma de presentació:
D’acord amb el que estableix l’article 16.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu presentar els documents adreçats als òrgans de l’Administració autonòmica mitjançant els canals següents (entre d’altres):
a) De manera telemàtica per mitjà del Registre electrònic comú (REC) de l'Administració General de l'Estat (https://rec.redsara.es) (obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14,2 i 3 de la llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Illes Balears, i opcional per a les persones físiques). Per poder dur a terme un registre mitjançant el REC cal disposar d'un certificat electrònic o DNI electrònic.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l’Administració autonòmica, de l’Administració General de l’Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l’Administració local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l’Administració autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l’oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l’hora exacta en què s’ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l’article 14 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l’article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d’aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l’Administració pública l’ha de requerir que l’esmeni presentant-la per via electrònica.
Pot presentar el model específic facilitat com a document adjunt al tràmit telemàtic següent:
Esmena de sol·licitud
Requisits
Entitats que hagin rebut un requeriment d'esmena de la sol·licitud.
Documentació a presentar
Documentació requerida.
Termini màxim
Deu dies hàbils des de l'accés al requeriment.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
Acceptació o renúncia
Requisits
Haver rebut la proposta de resolució.
Documentació a presentar
Acceptació o renúncia a la subvenció.
Termini màxim
Cinc dies hàbils des de la notificació de la proposta de resolució
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
Primera justificació
Requisits
Ser l'entitat beneficiaria de la subvenció
Documentació a presentar
Documentació justificativa d'acord amb la resolució de concessió.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
De l'1 d'octubre al 15 de novembre de l'any d'execució.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
Segona justificació
Requisits
Ser l'entitat beneficiaria de la subvenció
Documentació a presentar
Documentació justificativa d'acord amb la resolució de concessió.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
De l'1 de gener al 31 de març de l'any posterior a l'execució.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200
Informació sobre protecció de dades
De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit
Responsable del tractament
Direcció General d'Afers Socials
Finalitat
Tramitació del procediment
Legitimació
Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics
Destinatari
No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal
Drets
Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional
Informació adicional