Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procediment sancionador en matèria de seguretat industrial aplicada a les instal·lacions de gas canalitzat

Tramitació de procediments sancionadors per la presumpta comissió d'infraccions en matèria de seguretat industrial establertes en la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria i en la Llei 4/2017, de 12 de juliol, d'Indústria de les Illes Balears.

Codi SIA

2277269

Persones destinatàries

Persones jurídiques presumptament responsables.

Termini per a resoldre i notificar

El termini per resoldre i notificar el procediment sancionador és d'un any comptador des de la data de la seva iniciació.

Silenci administratiu

Caducitat

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Les infraccions contingudes a la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria seran sancionades en la forma següent:

a) Les infraccions lleus amb multes de fins a 60.000 euros.

b) Les infraccions greus amb multes de fins a 6.000.000 euros.

c) Les infraccions molt greus amb multes de fins a 100.000.000 euros.

Les infraccions previstes en la Llei 4/2017, de 12 de juliol, d'Indústria de les Illes Balears se sancionaran en la següent forma:

a) Les infraccions lleus, amb multes de fins a 3.005,06 euros.

b) Les infraccions greus, amb multes des de 3.005,07 fins a 90.151,82 euros.

c) Les infraccions molt greus, amb multes des de 90.151,83 fins a 601.012,10 euros.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Tràmits

X

Al·legacions a l'acord d'inici

Requisits

Els procediments s'inicien d'ofici per acord de l'òrgan competent, per iniciativa pròpia o com a conseqüència d'una ordre superior, a petició raonada d'altres òrgans o per denúncia.

Documentació a presentar

Model d'al·legacions per a personar-se com a interessat en el procediment sancionador.

Nota:

Els presumptes infractors tendran, en tot cas, la consideració d'interessats en el procediment.

La presentació d'una denúncia no confereix, per si sola, la condició d'interessat en el procediment.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini màxim per realitzar al·legacions a l'acord d'iniciació és de 15 dies des de la seva notificació.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Secció Jurídica

(bcomas@energia.caib.es)

Observacions

1. Reduccions previstes a la Llei 4/2017 , de 12 de juliol, d'Indústria de les Illes Balears:

Les sancions pecuniàries previstes en l'article 68 de la Llei 4/2017, de 12 de juliol, d'Indústria de les Illes Balears es poden fer efectives abans que es dicti la resolució de l'expedient sancionador, amb una reducció del 50% de la sanció que correspongui en cas que el pagament voluntari es realitzi abans de la notificació de la proposta de resolució, o del 25% en el cas que es realitzi després de la notificació de la proposta esmentada. En tot cas, el pagament voluntari de la sanció determinarà la finalització del procediment sancionador mitjançant la pertinent resolució.

2. Reduccions relatives a les sancions previstes a la Llei 21/1992, de 16 de juliol, d'Indústria d'acord amb l'article 85 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques:

a) Un cop iniciat un procediment sancionador, si l’infractor reconeix la seva responsabilitat, es pot resoldre el procediment amb la imposició de la sanció que escaigui.

b) Quan la sanció tingui únicament caràcter pecuniari o bé calgui imposar una sanció pecuniària i una altra de caràcter no pecuniari però s’ha justificat la improcedència de la segona, el pagament voluntari per part del presumpte responsable, en qualsevol moment anterior a la resolució, implica la terminació del procediment, excepte pel que fa a la reposició de la situació alterada o a la determinació de la indemnització pels danys i perjudicis causats per la comissió de la infracció.

c) En tots dos casos, quan la sanció tingui únicament caràcter pecuniari, l’òrgan competent per resoldre el procediment ha d’aplicar reduccions de, almenys, el 20% sobre l’import de la sanció proposada, i són acumulables entre si. Les reduccions esmentades han d’estar determinades a la notificació d’iniciació del procediment i la seva efectivitat està condicionada al desistiment o la renúncia de qualsevol acció o recurs en via administrativa contra la sanció.

3. D'acord amb l'article 62.4 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques quan el denunciant hagi participat en la comissió d’una infracció d’aquesta naturalesa i hi hagi altres infractors, l’òrgan competent per resoldre el procediment ha d’eximir el denunciant del pagament de la multa que li correspondria o un altre tipus de sanció de caràcter no pecuniari, quan sigui el primer a aportar elements de prova que permetin iniciar el procediment o comprovar la infracció, sempre que en el moment que s’aportin no es disposi d’elements suficients per ordenar-la i es repari el perjudici causat.

Així mateix, l’òrgan competent per resoldre ha de reduir l’import del pagament de la multa que li correspondria o, si s’escau, la sanció de caràcter no pecuniari, quan, encara que es compleixi alguna de les condicions anteriors, el denunciant faciliti elements de prova que aportin un valor afegit significatiu respecte d’aquells de què es disposi.

En tots dos casos és necessari que el denunciant cessi en la participació de la infracció i no hagi destruït elements de prova relacionats amb l’objecte de la denúncia.

X

Al·legacions al tràmit d'audiència

Requisits

Els actes d'instrucció necessaris per determinar, conèixer i comprovar els fets en virtut dels quals s'hagi de pronunciar la resolució, els ha de dur a terme d'ofici i a través de mitjans electrònics l'òrgan que tramiti el procediment, sense perjudici del dret dels interessats a proposar les actuacions que requereixin la seva intervenció o constitueixin tràmits establerts legalment o reglamentàriament.

Els interessats podran, en qualsevol moment del procediment anterior al tràmit d'audiència, adduir al·legacions i aportar documents o altres elements de judici.

Documentació a presentar

Els fets rellevants per a la decisió d'un procediment es poden acreditar per qualsevol mitjà de prova admissible en dret, la valoració de la qual s'ha de fer d'acord amb els criteris que estableix la Llei 1/2000, de 7 de gener, d'enjudiciament civil.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No correspon.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Secció Jurídica

(bcomas@energia.caib.es)

Observacions

1. En el cas de que sigui necessària realitzar la pràctica de les proves, l'administració comunicarà als interessats amb la antelació suficient la iniciació de les corresponents actuacions.

2. Tràmit d'audiència:

Un cop instruïts els procediments, i immediatament abans de redactar la proposta de resolució, s’han de posar de manifest als interessats o, si s’escau, als seus representants, per a la qual cosa s’han de tenir en compte les limitacions previstes si s’escau a la Llei 19/2013, de 9 de desembre.

Els interessats, en un termini no inferior a deu dies ni superior a quinze, poden al·legar i presentar els documents i les justificacions que considerin pertinents.

Si abans del venciment del termini els interessats manifesten la seva decisió de no efectuar al·legacions ni aportar nous documents o justificacions, el tràmit es considera realitzat.4. Es pot prescindir del tràmit d’audiència quan no figurin en el procediment ni siguin tinguts en compte en la resolució altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes per l’interessat.

3. Proposta de resolució:

Una vegada conclosa la instrucció del procediment, l’òrgan instructor ha de formular una proposta de resolució que ha de ser notificada als interessats. La proposta de resolució ha d’indicar la posada de manifest del procediment i el termini per formular al·legacions i presentar els documents i les informacions que es considerin pertinents.

X

Reconeixement de la responsabilitat i/o pagament voluntari

Requisits

A més del contingut general, la resolució ha d'incloure la valoració de les proves practicades, en especial les que constitueixin els fonaments bàsics de la decisió, ha de fixar els fets i, si s'escau, la persona o persones responsables, la infracció o infraccions comeses i la sanció o sancions que s'imposen, o bé la declaració de no-existència d'infracció o responsabilitat.

Documentació a presentar

No correspon.

Models:

Termini màxim

No correspon.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Contacte

Servei o Secció responsable

Secció Jurídica

(bcomas@energia.caib.es)

Observacions

La resolució que posa fi al procediment decideix totes les qüestions plantejades pels interessats i aquelles altres que se’n deriven.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Economia Circular, Transició Energètica i Canvi Climàtic

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar