Requisits
Poden sol·licitar la inscripció de constitució totes aquelles associacions que no tinguin finalitat de lucre i que desenvolupin la seva activitat al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre i quan no disposin de legislació específica i no es trobin excloses de l'aplicació de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març.
Taxes
046 .
Taxa per la sol·licitud d'inscripció de constitució d'una associació. -
El pagament es pot efectuar durant la tramitació telemàtica o, si es prefereix, també es pot realitzar prèviament a través del següent enllaç i adjuntar el justificant de pagament durant el procediment telemàtic. https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3406&lang=ca
Documentació a presentar
De forma telemàtica: (si tots els fundadors signen la documentació electrònicament)
1. Acta fundacional: el contingut mínim de l'acta fundacional s'estableix a l'article 6 de la Llei orgànica, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. L'acta fundacional ha d'estar signada electrònicament per tots els membres fundadors. Es recomana emprar el model d'acta fundacional. Si un del membres fundadors de l'associació és una persona jurídica, a més s'ha d'aportar el model de certificat per a persona jurídica, signat electrònicament.
2. Estatuts: el contingut mínim dels estatuts s'estableix a l'article 7 de la Llei orgànica, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. Els estatuts han d'estar signats electrònicament per tots els membres fundadors. Es recomana emprar el model d'estatuts.
3.Taxa.
De forma presencial: (si tots els fundadors signen la documentació manuscritament)
1. Acta fundacional: S'han de presentar 2 exemplars originals de l'acta fundacional en paper, amb signatura manuscrita de tots els membres fundadors (no són vàlids els documents escanejats, còpies autèntiques, ni documents enviats telemàticament). Es recomana emprar el model d'acta fundacional. Si un del membres fundadors de l'associació és una persona jurídica, a més s'ha d'aportar el model de certificat per a persona jurídica.
2. Estatuts: S'han de presentar 2 exemplars originals dels estatuts en paper, amb signatura manuscrita de tots els membres fundadors en totes les pàgines (no són vàlids els documents escanejats, còpies autèntiques, ni documents enviats telemàticament). Es recomana emprar el model d'estatuts.
3.Taxa.
Els exemplars originals de la documentació s'han de presentar o bé enviar-los a la Oficina de Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (Passeig Sagrera, 2 - 07012 de Palma).
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
No hi ha un termini màxim per sol·licitar la inscripció de la constitució d'una associació.
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Entitats Jurídiques
C/ de Sant Pere, 3.
Tel.: 971177145
(entitatsjuridiques@caib.es)
Observacions
Per una consulta més detallada del procediment, podeu consultar la següent pàgina web:
http://www.caib.es/sites/associacions/es/inscripcion_de_una_asociacion-6601/