Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Inscripció de la constitució d'una Associació en el Registre d'Associacions de les Illes Balears

Les associacions de caràcter general sense finalitat de lucre i amb àmbit d'actuació en el territori de la CAIB tenen dret a sol·licitar la seva inscripció en el Registre d'associacions de les Illes Balears, als únics efectes de publicitat. La inscripció registral fa pública la constitució i els Estatuts de les associacions i és garantia, tant per als tercers que s'hi relacionen com per als seus propis membres.

Codi SIA

2249901

Persones destinatàries

La sol·licitud d'inscripció de la constitució de l'associació l'ha de presentar almenys un dels seus promotors, o el seu representant legal en cas de tractar-se de persones jurídiques.

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos comptadors des de l'entrada de la sol·licitud en el Registre de l'òrgan competent per resoldre.

Silenci administratiu

Positiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Tràmits

X

Sol·licitud Inscripció de la constitució d'una Associació

Requisits

Poden sol·licitar la inscripció de constitució totes aquelles associacions que no tinguin finalitat de lucre i que desenvolupin la seva activitat al territori de la comunitat autònoma de les Illes Balears, sempre i quan no disposin de legislació específica i no es trobin excloses de l'aplicació de la Llei Orgànica 1/2002, de 22 de març.

Taxes

046 . Taxa per la sol·licitud d'inscripció de constitució d'una associació. - El pagament es pot efectuar durant la tramitació telemàtica o, si es prefereix, també es pot realitzar prèviament a través del següent enllaç i adjuntar el justificant de pagament durant el procediment telemàtic. https://www.atib.es/TA/Modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3406&lang=ca

Documentació a presentar

De forma telemàtica: (si tots els fundadors signen la documentació electrònicament)

1. Acta fundacional: el contingut mínim de l'acta fundacional s'estableix a l'article 6 de la Llei orgànica, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. L'acta fundacional ha d'estar signada electrònicament per tots els membres fundadors. Es recomana emprar el model d'acta fundacional. Si un del membres fundadors de l'associació és una persona jurídica, a més s'ha d'aportar el model de certificat per a persona jurídica, signat electrònicament.

2. Estatuts: el contingut mínim dels estatuts s'estableix a l'article 7 de la Llei orgànica, de 22 de març, reguladora del dret d'associació. Els estatuts han d'estar signats electrònicament per tots els membres fundadors. Es recomana emprar el model d'estatuts.

3.Taxa.

De forma presencial: (si tots els fundadors signen la documentació manuscritament)

1. Acta fundacional: S'han de presentar 2 exemplars originals de l'acta fundacional en paper, amb signatura manuscrita de tots els membres fundadors (no són vàlids els documents escanejats, còpies autèntiques, ni documents enviats telemàticament). Es recomana emprar el model d'acta fundacional. Si un del membres fundadors de l'associació és una persona jurídica, a més s'ha d'aportar el model de certificat per a persona jurídica.

2. Estatuts: S'han de presentar 2 exemplars originals dels estatuts en paper, amb signatura manuscrita de tots els membres fundadors en totes les pàgines (no són vàlids els documents escanejats, còpies autèntiques, ni documents enviats telemàticament). Es recomana emprar el model d'estatuts.

3.Taxa.

Els exemplars originals de la documentació s'han de presentar o bé enviar-los a la Oficina de Registre de la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques (Passeig Sagrera, 2 - 07012 de Palma).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

No hi ha un termini màxim per sol·licitar la inscripció de la constitució d'una associació.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Entitats Jurídiques

C/ de Sant Pere, 3. Tel.: 971177145

(entitatsjuridiques@caib.es)

Observacions

Per una consulta més detallada del procediment, podeu consultar la següent pàgina web:

http://www.caib.es/sites/associacions/es/inscripcion_de_una_asociacion-6601/

X

Contestació a la esmena de l'expedient d'inscripció de la constitució d'una associació en el Registre d'Associacions de les Illes Balears

Requisits

Contestació a la esmena de l'expedient d'inscripció constitució d'una associació en el Registre d'Associacions de les Illes Balears

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Entitats Jurídiques

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Entitats Jurídiques

C/ de Sant Pere, 3. Tel.: 971177145

(entitatsjuridiques@caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar