Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Indemnització pels costs de conservació, manteniment i explotació del servei de depuració d'aigües residuals

Indemnitzar a ajuntaments i altres entitats públiques que prestin els serveis de depuració d'aigües residuals, pels costs de conservació, manteniment i explotació que suportin.

Código SIA

2092939

Personas destinatarias

Els ajuntaments i altres entitats públiques

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

La disposició addicional segona del Decret legislatiu 1/2016, de 6 de maig, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei 9/1991, de 27 de novembre, reguladora del cànon de sanejament d'aigües preveu la indemnització pels costs de conservació, manteniment, explotació i instal·lació a ajuntaments i altres entitats públiques que prestin els serveis d'aigües residuals sota les condicions que reglamentàriament aprovi el Govern de les Illes Balears, a proposta de la persona titular de la Conselleria de Medi Ambient, Agricultura i Pesca.

Les condicions per obtenir aquestes indemnitzacions són regulades en el Decret 25/1992, de 12 de març, sobre indemnitzacions a ajuntaments i altres entitats públiques pels costs de conservació, manteniment i explotació del servei de depuració d'aigües residuals.

Órgano competente para resolver

Conselleria de la Mar i del Cicle de l'Aigua

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

La sol·licitud ha de reunir els requisits de l'article 66 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i de l'article 2 del Decret 25/1992.

Documentación a presentar

D'acord amb l'article 2.3 del Decret 25/1992:

a) En els casos de gestió directa del servei:

1) Estudi justificatiu dels costs de conservació, manteniment i explotació del servei de depuració d'aigües residuals, exemplar per duplicat, redactat d'acord amb el "Formulari per a redactar estudis justificatius del cost de conservació, manteniment i explotació dels serveis de depuració d'aigües residuals, aprovat pel director de la Junta d'Aigües de Balears dia 27 de maig de 1992".

2) Certificació de l'acord adoptat per l'órgan u órgans competents, relatiu a sol·licitar la indemnització i a l'aprovació de l'estudi justificatiu de costos.

3) Certificació expedida per l'interventor municipal, amb el vistiplau del batle, o per l'òrgan competent, acreditativa dels ingressos que, des del dia 01/01/1992 i fins a l'actualitat, l'ajuntament o el titular de la gestió del servei percep pel concepte de depuració d'aigües residuals o amb relació a a obres o instal·lacions relatives a aquesta depuració

4) Certificació municipal que el servei es gestiona sota alguna de les modalitats de gestió directes previstes a la legislació vigent.

b) En els casos de gestió indirecta del servei:

A més de la documentació relacionada en els apartats 1, 2 i 3, la següent:

1) Fotocòpia autenticada del document justificatiu de la titularitat de la gestió indirecta.

2) Informe de l'ajuntament sobre la sol·licitud que es formula.

D'acord amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els interessats tenen dret a no aportar documents que ja es trobin en poder de l'administració actuant. Per tant alguns d'aquests documents únicament s'hauran de presentar la primera vegada que se sol·liciti aquest tipus d'indemnitzacions, sempre i quan no es produeixin canvis respecte la situació comunicada anteriorment.

Plazo máximo

6 mesos

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Secció de Sanejament i Qualitat de les Aigües

Contacto

Servicio o Sección responsable

Secció de Sanejament i Qualitat de les Aigües

Tel.: 971176635

(canon@dgreghid.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Recursos Hídrics

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar