Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Avaluació de repercussions ambientals de plans, programes i projectes en Xarxa Natura 2000 i fora d'espai natural protegit, inclosos en la normativa d'impacte ambiental

Segons el segon paràgraf de l'article 39.1 de la Llei 5/2005, de 26 de maig, per a la conservació dels espais de rellevància ambiental:

Els plans, els programes i els projectes que puguin afectar espais de la Xarxa Natura 2000, però que estan sotmesos a l'avaluació ambiental no només per aquesta possible afecció, s'han de sotmetre DIRECTAMENT al procediment d'AVALUACIÓ AMBIENTAL que correspongui, dins els procediments que preveuen la Llei 21/2013, de 9 de desembre, d'avaluació ambiental, i la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, en els quals S'HAN D'AVALUAR adequadament les REPERCUSSIONS al lloc de la XARXA NATURA 2000.

Código SIA

2082465

Personas destinatarias

Persones físiques, jurídiques i Administracions

Plazo máximo para la resolución y notificación

Trenta dies hàbils des de la recepció de la notificació

Silencio administrativo

No és d'aplicació

Forma de inicio

Instància de part o d'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Servei de Planificació al Medi Natural

Trámites

X

Sol·licitud d'informe d'avaluació de repercusions ambientals

Requisitos

En el cas de plans, programes o projectes que puguin afectar directa o indirectament a un espai Xarxa Natura 2000, l'òrgan promotor ha de presentar davant l'òrgan substantiu una sol·licitud a la qual s'adjuntarà una còpia del pla, el programa o el projecte, així com la següent informació ambiental:

1.- En el cas de plans i programes subjectes a avaluació ambiental estratègica ordinària: s'adjuntarà un estudi ambiental estratègic amb el contingut mínim de l'Annex IV de la Llei 21/2013 que haurà d'aportar informació sobre qualsevol problema mediambiental existent que sigui rellevant per al pla o programa, incloent en particular els problemes relacionats amb qualsevol zona d'especial importància mediambiental, com les zones designades de conformitat amb la legislació aplicable sobre especies protegides i els espais protegits Xarxa Natura 2000.

2.- En el cas de projectes subjectes a avaluació d'impacte ambiental ordinària: s'adjuntarà un estudi d'impacte ambiental amb el contingut mínim de l'Annex VI de la Llei 21/2013 que haurà de contenir un apartat d'avaluació ambiental de repercussions en espais de la Xarxa Natura 2000. Aquest apartat inclourà, de manera diferenciada per a cadascuna de les alternatives del projecte considerades, el següent:

a) Identificació dels espais afectats, i per a cadascun identificació dels hàbitats, espècies i altres objectius de conservació afectats pel projecte, juntament amb la descripció dels seus requeriments ecològics més probablement afectats pel projecte i la informació disponible quantitativa, qualitativa i cartogràfica descriptiva del seu estat de conservació a escala del conjunt espai.

b) Identificació, caracterització i quantificació dels impactes del projecte sobre l'estat de conservació dels hàbitats i espècies pels quals s'ha designat el lloc, sobre la resta dels objectius de conservació especificats en el corresponent pla de gestió, i si escau sobre la connectivitat amb altres espais i sobre els altres elements que atorguen particular importància a l'espai en el context de la Xarxa i contribueixen a la seva coherència. L'avaluació d'aquests impactes es recolzarà en informació real i actual sobre els hàbitats i espècies objecte de conservació en el lloc.

c) Mesures preventives i correctores destinades a mitigar els impactes, i mesures compensatòries destinades a compensar l'impacte residual, evitant amb això una deterioració neta del conjunt de variables que defineixen l'estat de conservació en el conjunt del lloc dels hàbitats o les espècies afectats pel projecte.

d) Especificitats del seguiment dels impactes i mesures contemplats.

3.- En el cas de plans o programes subjectes a avaluació ambiental estratègica simplificada: s'haurà d'aportar un document ambiental estratègic amb el contingut de l'article 29 de la Llei 21/2013 que inclourà un apartat específic per l'avaluació de les seves repercussions en el lloc, tenint en compte els objectius de conservació de l'espai i que haurà de contenir, com a mínim la següent informació: la descripció i localització del pla o programa i de totes les accions susceptibles de produir impactes, la descripció del medi afectat, els impactes principals que es preveuen sobre el medi ambient tenint en compte els objectius de conservació de l'espai i els mesures correctores i protectores per minimitzar-los.

4.- En el cas de projectes subjectes a avaluació d'impacte ambiental simplificada: s'haurà d'aportar un document ambiental amb el contingut mínim de l'article 45 de la Llei 21/2013 que inclourà un apartat específic per l'avaluació de les seves repercussions en el lloc, tenint en compte els objectius de conservació de l'espai i que haurà de contenir, com a mínim la següent informació: la descripció i localització del projecte i de totes les accions susceptibles de produir impactes, la descripció del medi afectat, els impactes principals que es preveuen sobre el medi ambient tenint en compte els objectius de conservació de l'espai i els mesures correctores i protectores per minimitzar-los.

En el cas que la documentació adjunta no s'adeqüi al contingut mínim establert, la direcció general competent podrà requerir l'esmena de les deficiències, llevat que aquesta pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques o la documentació es trobi en poder de l'administració autonòmica, d'acord amb el que preveu la normativa en matèria de simplificació administrativa.

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

Trenta dies hàbils des de la recepció de la notificació

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Planificació al Medi Natural

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Planificació al Medi Natural

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176100

(xarxanatura@dgmedinatural.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar