Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts públics per a projectes i programes d'investigació i actuació en salut laboral corresponent a l'exercici pressupostari de l'any 2019

1. La realització de programes, projectes i actuacions en matèria de salut laboral següents:

a) Actuacions relatives a la implantació de sistemes de gestió en les pimes i la integració de la prevenció en l'activitat de les empreses, i estudi i anàlisi de les necessitats preventives en sectors específics de les petites i mitjanes empreses, a les illes d'Eivissa i Formentera.

b) Actuacions de foment, suport tècnic i informació i divulgació de la prevenció en les petites i mitjanes empreses de Menorca.

c) Actuacions destinades a la verificació de l'existència de plans de seguretat i salut laboral a les obres de construcció, i control de la posada en pràctica de les mesures preventives que s'hi preveuen.

d) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la presència de substàncies o de productes químics i agents biològics per als treballadors en el sector de l'hoteleria de les Illes Balears.

e) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la investigació d'accidents de treball i a la implantació de mesures destinades a prevenir-los.

f) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la igualtat efectiva entre dones i homes en matèria de prevenció de riscs laborals.

g) Projectes relatius a l'avaluació de les condicions de treball del personal de neteja de centres sanitaris.

h) Campanya de difusió i actualització de conceptes relatius a la prevenció de riscs laborals a través de butlletins digitals i pàgines web.

Codi SIA

208341

Persones destinatàries

1. Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que es preveuen en aquesta Convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtingut, en l'últim procés electoral anterior a dia 31 de desembre del 2018:

- Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa, o dels òrgans corresponents de les

administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants escollits a l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia

de 31 de desembre de 2018.

- Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat

autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de sis mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Empresa, Ocupació i Energia

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que es preveuen en aquesta Convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtingut, en l'últim procés electoral anterior a dia 31 de desembre del 2018:

- Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa, o dels òrgans corresponents de les

administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants escollits a l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia

de 31 de desembre de 2018.

- Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat

autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

2. No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la

Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

Documentació a presentar

a) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic

(tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per

a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtingut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació

vigent.

c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de

subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

d) Declaració responsable de l'existència de compte bancari, l'entitat titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció,

mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració (disponible en el següent enllaç: www.caib.es/eboibfront/ConsultaAnnexe?

idAnnexe=17502).

e) Memòria tècnica i econòmica signada pel representat legal de l'entitat sol·licitant, explicativa del projecte o l'acció que s'ha de dur

a terme amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos i les despeses previstos, els antecedents, la descripció de la inversió, i

els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la així com els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin.

Models:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds s'exhaurirà dia 1 de juny de 2019. No obstant això, si en aquesta data no han transcorregut deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la Convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, la sol·licitud es podrà presentar vàlidament dins d'aquest darrer termini.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971177736

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional