Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Inscripció al Registre de Serveis d'Emergències i Urgències (RSEU)

S'hi hauran d'inscriure tots els serveis d'urgències i emergències existents en el territori de les Illes Balears

Código SIA

208291

Personas destinatarias

Titulars dels serveis d'urgències i emergències existents en el territori de les Illes Balears

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

El D 8/2004, de 23 de gener, pel qual es despleguen determinats aspectes de la Llei d'ordenació d'emergències a les Illes Balears, crea, a l'article 4, el Registre de Serveis d'Emergències i Urgències en el qual s'han d'inscriure, de forma obligatòria, tots els serveis públics i privats regulats en el títol II de la Llei 2/1998, de 13 de març, d'ordenació d'emergències a les Illes Balears, com també els competents en matèria de seguretat ciutadana, això és, en resum, els serveis de prevenció i extinció d'incendis i salvaments, els serveis de rescat a la platja i la muntanya, els serveis d'emergència sanitària extrahospitalària, els centres de gestió d'emergències, els serveis de seguretat ciutadana i el voluntariat de protecció civil. El RD 393/2007, de 23 de març, pel qual s'aprova la Norma Bàsica d'Autoprotecció dels centres, establiments i dependències dedicats a activitats que poden donar origen a situacions d'emergència, diu en els punts 1 i 2 de l'article 5, el següent: les dades dels plans d'autoprotecció rellevants per a la protecció civil hauran de ser inscrits en un registre administratiu, que inclourà com a mínim les dades referides a l'annex IV de la Norma Bàsica d'Autoprotecció.

Amb aquesta finalitat, els titulars de les activitats remetran a l'òrgan de la comunitat autònoma encarregat de l'esmentat registre les referides dades i les seves modificacions. És a l'article 16 del D 8/2004, on es crea el Registre General de plans d'autoprotecció que depèn de la conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques. La documentació dels plans d'autoprotecció s'ha de presentar en suport escrit per triplicat i el corresponent suport informàtic. Addicionalment, a l'esmentat D 8/2004, s'indica a l'article 12 que el Pla d'Autoprotecció l'ha de confeccionar i signar un tècnic competent. Aquests tècnics s'han d'inscriure en el registre corresponent de la conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, per la qual cosa es publica també la sol·licitud d'inscripció en aquest registre.

AVÍS: Al BOIB núm. 50 de 6 d'abril de 2006 es va publicar la Llei 3/2006, de 30 de març, de gestió d'emergències de les Illes Balears. En aquesta Llei es crea a la Disposició addicional sisena, la Taxa per a la inscripció als registres dependents de l'autoritat competent en matèria d'emergències. Totes les inscripcions que es facin als Registres dependents de la conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques s'haurà de pagar la taxa en vigor mitjançant Document Unificat d'Ingrés habilitat a l'efecte i s'haurà de posar el CODI M49. Aquest document es troba a disposició de les persones interessades a les unitats de personal de totes les conselleries de l'Administració de la CAIB.

Órgano competente para resolver

Direcció General d'Emergències i Interior

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Pagament de la taxa

Documentación a presentar

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Emergències i Interior

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació d'Emergències

C/ de Francesc Salvà i Pizà, s/n . Tel.: 971177100 - Fax: 971784184

(inscripcio_rseu@dgiej.caib.es)

Observaciones

Podeu realitzar el pagament de la taxa en línia a través del següent enllaç: https://www.atib.es/ta/modelos/Modelo.aspx?m=046&idConcepto=3582

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Emergències i Interior

Finalidad

Tramitació del procediment

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional