Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Código SIA

207815

Personas destinatarias

Empreses del sector de la construcció

Plazo máximo para la resolución y notificación

25 dies hàbils

Silencio administrativo

Positiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

On s'ha de fer la inscripció?

En el Registre corresponent al territori de la comunitat autònoma on radiqui el domicili social de l'empresa.

La inscripció en el Registre és única i té validesa en tot el territori nacional.

Quan s'ha de sol·licitar la inscripció en el Registre?

Les empreses interessades han de sol·licitar la inscripció prèviament a la intervenció en el procés de contractació o subcontractació.

Aquesta inscripció es pot sol·licitar a partir de dia 1 d'agost de 2008, data d'entrada en vigor del Decret 84/2008, de 25 de juliol, pel qual es crea el Registre d'Empreses Acreditades en el Sector de la Construcció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

És aplicable la Llei 32/2006 a una empresa que pertany a un altre sector productiu?

La normativa és aplicable als contractes que hagin subscrit en règim de subcontractació les empreses en general, siguin o no del sector de la construcció, d'acord amb els quals es dugui a terme alguna de les activitats de construcció, encara que l'activitat de l'empresa estigui enquadrada dins un altre sector productiu i no li sigui aplicable el conveni col·lectiu de la construcció.

TRAMITACIÓ DE LA SOL·LICITUD D'INSCRIPCIÓ

Presentació de la sol·licitud i inscripció

La sol·licitud d'inscripció en el Registre d'Empreses Acreditades en el Sector de la Construcció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears es pot presentar:

a) Preferentment, de manera electrònica, per mitjà del sistema informàtic de gestió del Registre d'Empreses Acreditades que es troba al web del Ministeri de Treball i Economia Social.

b) De manera presencial a les oficines de l'IBASSAL (només persones físiques).

c) Per qualsevol de les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud i la declaració annexa contenen les dades i els documents exigits, S'EFECTUARÀ LA INSCRIPCIÓ DE L'EMPRESA EN EL TERMINI DE 15 DIES I SE N'EXPEDIRÀ EL CERTIFICAT CORRESPONENT, amb l'assignació d'un número REA format per onze dígits.

Si la sol·licitud no inclou les dades i els documents exigits, la direcció de l'IBASSAL requerirà l'empresa interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar als efectes oportuns.

Únicament es pot denegar la inscripció en el Registre si la sol·licitud o la declaració annexa no reuneixen els requisits o no s'hi adjunten els documents exigits. En aquest cas, la direcció de l'IBASSAL ha de dictar una resolució denegatòria de la inscripció en el termini de quinze dies des de l'entrada de la sol·licitud en el registre de l'IBASSAL i l'ha de notificar en els deu dies següents.

Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat una resolució denegatòria, la persona interessada pot entendre estimada la seva sol·licitud d'acord amb el que estableix l'article 24 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

PRESENTACIÓ TELEMÀTICA DE SOL·LICITUDS REA:

https://expinterweb.mites.gob.es/rea/

Órgano competente para resolver

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Trámites

X

Registre d'Empreses Acreditades en el Sector de la Construcció de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Requisitos

Acreditar la formació i la modalitat preventiva.

Documentación a presentar

a) Declaració subscrita per l'empresari o empresària o pel seu representant legal relativa al compliment dels requisits que estableixen els apartats 1 i 2.a) de l'article 4 de la Llei 32/2006, de 18 d'octubre.

b) Documentació que acrediti que l'empresa disposa d'una organització preventiva adequada a la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre), d'acord amb els models establerts.

c) Documentació que acrediti que l'empresa disposa de recursos humans, en l'àmbit directiu i productiu, amb la formació necessària en prevenció de riscs laborals, d'acord amb el model establert.

d) Poder de representació, en cas que presenti la sol·licitud una persona diferent de la titular de l'empresa.

Modelos:

Plazo máximo

No hi ha termini.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei Administratiu

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(rea@ibassal.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar