Requisits
Per poder presentar la sol·licitud s'ha de ser una associació o centre social legalment reconegut, sense finalitat de lucre i amb personalitat jurídica pròpia al territori on es trobi assentat i constituït com a comunitat balear a l'exterior.
Les entitats esmentades en el punt anterior han de complir els requisits següents:
a) Estar inscrites en el Registre de comunitats balears assentades fora de les Illes Balears.
b) Estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat, amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb la Seguretat Social.
c) No estar sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques ni a cap procediment sancionador.
d) No incórrer en cap de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes
Documentació a presentar
Totes les entitats sol·licitants han de presentar la sol·licitud signada per la persona que en tengui la representació legal, segons el model normalitzat disponible a la web http://dgri.caib.es i a la seu electrònica d'aquesta Administració.
A més, s'ha de presentar la documentació següent:
Documentació referida a l'entitat:
a) Només si s'oposa al fet que la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques comprovi les dades, haurà de presentar:
▪ Estatuts de l'entitat actualitzats.
▪ Documentació acreditativa de la representació legal de l'entitat.
▪ Número d'identificació fiscal de l'entitat.
b) Les declaracions responsables següents, segons els models facilitats a la web http://dgri.caib.es i a la Seu electrònica d'aquesta Administració:
▪ De compliment de les obligacions de l'entitat.
▪ De no incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció.
▪ De totes les ajudes i les subvencions relacionades amb la sol·licitud, procedents de qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, sol·licitades per l'entitat o que se li hagin concedit.
▪ Declaració responsable relativa a la veracitat de les dades bancàries (la titularitat ha de ser de l'entitat sol·licitant). Només en el cas que hi hagi un canvi en el compte bancari.
▪ Declaració responsable que l'entitat no està donada d'alta davant la Seguretat Social i l'Agència Estatal de l'Administració Tributària. En cas que hi estigui o hi hagi estat, presentació dels certificats administratius corresponents que està al corrent del pagament de les obligacions, només si no autoritza la Conselleria de Presidència i Administracions Públiques a comprovar-ho.
Projecte per al qual se sol·licita la subvenció
a) Memòria descriptiva de les activitats o de la inversió per a les quals es demana l'ajuda.
b) Pressupost de la despesa.
No obstant això, d'acord amb l'article 26.2 del Decret 103/1998, s'han d'admetre les sol·licituds trameses mitjançant fax o qualsevol altre mitjà informàtic o telemàtic, sens perjudici de l'obligació de trametre per correu els originals corresponents, en el cas que la via de presentació utilitzada no sigui el registre electrònic o no estigui signada electrònicament i l'òrgan instructor ho requereixi. En aquest sentit s'admetran les sol·licituds presentades a l'adreça electrònica «balearsexterior@dgri.caib.es», i tenint en compte que els destinataris de la convocatòria es troben fora de les Illes Balears, majoritàriament, a l'Amèrica Llatina, en aquesta convocatòria només s'exigirà la presentació de la documentació original si l'òrgan instructor té dubtes derivats de la qualitat de la còpia presentada.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
Es poden presentar en qualsevol moment a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i fins al 15 de novembre de 2022.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Relacions Institucionals i de Relacions amb el Parlament
Passeig de Sagrera, 2.
Tel.: 971177002
(lbouazza@dgri.caib.es)
Observacions
S'ha d'adjuntar el model de sol·licitud emplenat i signat electrònicament.