Requisits
Poden optar als ajuts d'aquesta convocatòria les entitats privades sense ànim de lucre que duen a terme activitats d'interès general i que compleixen els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres corresponents d'acord amb la normativa establerta.
b) Estar integrades per persones voluntàries, sens perjudici del personal assalariat que puguin tenir.
c) Desenvolupar totes les actuacions, o una part d'aquestes, mitjançant programes de voluntariat en el territori de les Illes Balears.
Documentació a presentar
Els sol·licitants han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació següent:
a) L'annex 2, «Dades addicionals», degudament emplenat.
b) Còpia del NIF de l'entitat.
c) Còpia del document de constitució de l'entitat i dels estatuts socials degudament registrats en el registre corresponent, o bé un certificat d'inscripció registral d'aquests documents. En el cas d'entitats d'àmbit estatal, còpia del certificat acreditatiu de la inscripció en un registre d'àmbit estatal i de la inscripció de la delegació a les Illes Balears.
d) En el cas que l'interessat no autoritzi l'òrgan instructor per obtenir d'ofici la informació relativa a les obligacions tributàries amb la Hisenda autonòmica, amb l'Agència Estatal de l'Administració Tributària i amb la Seguretat Social, ha d'aportar el certificat d'estar-ne al corrent.
e) Declaració responsable del secretari o secretària o del president o presidenta de l'entitat sol·licitant que certifiqui els aspectes següents (annex 3):
1r. L'entitat compleix els requisits per ser-ne beneficiària d'acord amb el que estableix l'apartat segon d'aquesta convocatòria.
2n. L'entitat no ha demanat cap subvenció a cap altra conselleria del Govern de les Illes Balears o a cap altra administració pública o entitat privada per atendre les despeses objecte d'aquesta convocatòria.
3r. L'entitat no s'ha vist afectada per cap de les prohibicions per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
4t. L'entitat es compromet a comunicar per escrit a la Direcció General de Participació, Transparència i Voluntariat qualsevol variació en aquesta declaració en un termini inferior a quinze dies a partir de la data en què es doni alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 esmentat, com a causa de prohibició per ser-ne beneficiari.
5è. L'entitat compleix les obligacions que preveu l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
6è. L'entitat no ha estat objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes en els darrers tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, d'acord amb l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i no ha estat sancionada o condemnada per una resolució administrativa ferma amb una pena accessòria de prohibició de rebre ajudes o subvencions públiques pel període que estipula l'article 37 de la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia.
7è. L'entitat disposa del Pla de Voluntariat i del Registre de persones voluntàries en els termes que estableix l'article 15.2.a) i g) de la Llei 11/2019.
8è. L'entitat indica el nombre mitjà de persones voluntàries assegurades durant l'any 2021 per cadascuna de les pòlisses per a les quals se sol·licita subvenció.
9è. L'entitat coneix i accepta les bases d'aquesta convocatòria d'ajuts.
f) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, declaració responsable de la veracitat de les dades bancàries aportades (annex 4), tal com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius, o un document bancari que acrediti la titularitat del compte.
g) Còpia de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents vigent a l'any 2021.
h) El rebut o rebuts de la pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil i/o d'assegurança d'accidents del personal voluntari de l'entitat sol·licitant corresponents a l'any 2021. El pagament efectiu del rebut o rebuts s'ha d'acreditar mitjançant un extracte o certificat bancari.
No és necessari presentar la documentació esmentada en els apartats b), c), g) i h) del punt anterior si ja és a disposició de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Això no obstant, d'acord amb el que preveu la Llei 39/2015, s'ha d'indicar en quin expedient es troba.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
5 d'agost de 2022 a les 23:59 hores
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Coordinació i Transparencia
Passeig de Sagrera, 2.
Tel.: 971177160
(voluntariat@dgptv.caib.es)