Requisitos
Respecte dels programes I, II, III i V, es poden acollir a aquesta convocatòria de subvencions les cooperatives, les microcooperatives i les societats laborals en els termes que s'indiquen en els annexos 1, 2, 3 i 5.
2. Amb caràcter general, les entitats beneficiàries han de reunir els requisits següents:
a) Estar legalment constituïdes i inscrites en els registres de cooperatives i de societats laborals de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral.
b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma, i de les obligacions amb la Seguretat Social.
Documentación a presentar
A més de la documentació específica indicada en l'annex per a cada programa, les persones interessades han d'adjuntar a la sol·licitud la documentació general que s'indica a continuació (original o fotocòpia compulsada), la qual serà completada per la Conselleria de Treball, Comerç i Indústria amb els corresponents informes telemàtics de demanda d'ocupació i vides laborals de les persones incorporades com a soci:
a) Pel que fa a la targeta d'identificació fiscal en cas de persones jurídiques o del DNI en cas de persones físiques, la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, pot consultar les bases de dades corresponents, llevat que la persona sol·licitant s'hi hagi oposat expressament, supòsit en què ha d'aportar una fotocòpia de la targeta o del DNI.
b) Escriptura pública o acta de constitució de l'entitat o institució, i estatuts degudament inscrits en el registre corresponent.
c) Document fefaent que acrediti la representació de la persona que actua en nom de l'entitat sol·licitant. La representació pot acreditar-se per qualsevol forma vàlida en dret. La Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral, de conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015, pot consultar les bases de dades corresponents al DNI, excepte que la persona representant s'hi hagi oposat expressament, supòsit en què ha d'aportar fotocòpia del seu DNI.
d) En el cas que l'entitat sol·licitant sigui una cooperativa, una microcooperativa o una societat laboral, documentació acreditativa d'haver duit a terme l'organització preventiva de riscs laborals.
e) En el cas d'empreses de més de cinquanta treballadors o treballadores, declaració responsable de complir l'obligació de reserva de quota d'un 2 % a favor de treballadores o treballadors discapacitats o de tenir degudament autoritzada l'aplicació de les mesures alternatives.
f) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les prohibicions que estableixen els apartats 1 i 2 de l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que s'ha de fer segons l'annex adjunt al model de sol·licitud que podeu trobar en l'adreça electrònica https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/2322212 o en qualsevol de les modalitats que preveu l'apartat 6 del mateix article.
g) Declaració responsable en què es facin constar les subvencions o els ajuts que, per a la mateixa finalitat, s'hagin obtingut de qualsevol administració o ens públic o privat nacional, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, com també les que s'hagin sol·licitat o, si s'escau, una declaració expressa de no haver-ne demanat cap.
S'hi ha de fer constar, a més, una declaració sobre tots els ajuts de minimis rebuts durant els tres anys anteriors a la data de la sol·licitud, com també els sol·licitats pendents de resoldre.
Modelos:
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds comença el tercer dia següent al de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i acaba el 4 d'octubre de 2018.
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Direcció General de Treball i Salut Laboral
Contacto
Servicio o Sección responsable
Departament de Relacions Laborals
Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló).
Tel.: 971178900