Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Compatibilitat

Reconèixer la compatibilitat de la segona activitat pública o privada per al personal funcionari i laboral.

Código SIA

2100188

Personas destinatarias

La pot sol·licitar el següent personal:

- Eventual.

- Funcionari i laboral dels serveis generals de l'Administració de la CAIB.

- Funcionari i laboral adscrits a organismes autònoms i entitats públiques empresarials.

Plazo máximo para la resolución y notificación

6 mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

- No és necessari sol·licitar la compatibilitat quan es tracti d'una de les activitats enumerades a l'article 19 de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'Incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques (per exemple, la participació en tribunals qualificadors de proves selectives per a l'ingrés en les administracions públiques, la participació ocasional en col·loquis i programes de qualsevol mitjà de comunicació social, etc.).

- A més de sol·licitar la compatibilitat, en certs casos la persona interessada ha de sol·licitar la reducció de l'import del seu complement específic. Quan l'únic motiu de denegació de l'autorització de compatibilitat sigui la percepció d'un complement específic o equivalent superior al 30% de les retribucions bàsiques, exclosos els conceptes que tenen el seu origen en l'antiguitat, es pot esmenar aquesta circumstància amb una sol·licitud de reducció voluntària de l'import del complement específic o dels complements equivalents. D'altra banda, també s'ha de sol·licitar la reducció del complement específic quan la sol·licitud sigui per exercir un segon lloc de feina en el sector privat i l'import anual del complement específic que percep la persona sol·licitant és superior al 30% de les seves retribucions bàsiques, exclosos els conceptes amb origen en l'antiguitat.

- Cal tenir en compte que quan se sol·licita la compatibilitat per desenvolupar un segon lloc en el sector públic o privat per compte d'altri, tant si s'és de l'Administració autonòmica com d'una entitat pública empresarial, a l'efecte de cotitzar a la Seguretat Social, es passa a la situació de pluriocupació, en la qual hom roman fins que cessa en el segon lloc de feina. En cas de passar a pluriocupació, és recomanable el següent:

1. Qui tingui concedida la reducció de complement especific, quan cessi en el segon lloc de treball, ha de sol·licitar a la Direcció General de Funció Pública que regularitzi la situació, a l'efecte de tornar a cobrar novament el 100% del complement específic. En el cas de personal d'una entitat pública empresarial, ha de sol·licitar la reducció de l'import dels complements equivalents a l'específic al departament de recursos humans on està adscrit.

2. Així mateix, tant si s'ha reduït com si no el complement específic, també s'ha de comunicar a la Direcció General de Funció Pública el cessament en el segon lloc de feina, a l'efecte de regularitzar la situació en matèria de cotització, excepte en el cas que la segona activitat autoritzada fos per compte propi. En cas de no comunicar-se, la Tresoreria General de la Seguretat Social farà descomptes en nòmina superiors als que realment corresponen.

- Pel que fa al personal funcionari docent, actualment aquesta competència està delegada en el/la conseller/a competent en matèria d'Educació, per Resolució de la consellera de Presidència, Funció Pública i Igualtat de 24 de febrer de 2021, (BOIB núm. 31, de 4 de març de 2021).

- Pel que fa al personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, té la competència per resoldre les sol·licituds de reconeixement de compatibilitat el/la conseller/a competent en matèria de funció pública sanitària. (D.A. 4a de la Llei 3/2007 de FPCAIB).

Órgano competente para resolver

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Trámites

X

Reconèixer la compatibilitat de la segona activitat pública o privada per al personal funcionari o laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears

Requisitos

Reconèixer la compatibilitat de la segona activitat pública o privada per al personal funcionari o laboral al servei de la Comunitat Autònoma de les illes balears

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

6 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Servei de Règim Jurídic

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament Jurídic

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177100 - Fax: 971176808

(regimjuridic@dgfun.caib.es)

Observaciones

El document unificat de sol·licitud de compatibilitat inclou un requadre per sol·licitar l'autorització de compatibilitat i un altre per a la reducció voluntària del complement específic o equivalent.

La sol·licitud de reducció voluntària de complements només s'ha d'emprar quan la persona sol·licitant no va demanar inicialment en el document unificat la reducció voluntària del complement específic o equivalent.

En totes les sol·licituds és obligatori establir una adreça electrònica a l'efecte de rebre notificacions.

X

Comunicació de pròrroga de contracte de professora o professor universitari/ària associat/ada

Requisitos

Reconèixer la pròrroga de les circumstàncies de l'activitat docent que es tengueren en compte a l'hora d'autoritzar la compatibilitat.

Documentación a presentar

Modelos:

Plazo máximo

6 mesos

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las Administraciones Públicas, puede presentar los documentos dirigidos a los órganos de la Administración autonómica mediante los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática a través del Registro electrónico común (REC) de la Administración General del Estado (https://rec.redsara.es) (obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14,2 y 3 de la ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para las personas físicas). Para poder llevar a cabo un registro mediante el REC es necesario disponer de un certificado electrónico, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (solo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración local. Consulte las direcciones de todas las oficinas de la Administración autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (sólo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración pública le requerirá que la enmiende presentándola por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Conselleria de Presidència i Administracions Públiques

Contacto

Servicio o Sección responsable

Departament Jurídic

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971177100 - Fax: 971176808

(regimjuridic@dgfun.caib.es)

Observaciones

En totes les sol·licituds és obligatori indicar una adreça electrònica a l'efecte de rebre la posada a disposició de la notificació.

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Funció Pública

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar