Requisits
L'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % del projecte aprovat en el termini de 3 mesos des de la data de finalització de l'execució de les actuacions.
Les subvencions s'han de justificar necessàriament mitjançant la modalitat de compte justificatiu amb un informe d'auditoria i d'acord amb els requisits que estableix l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021.
Documentació a presentar
A l'informe d'auditoria s'ha d'adjuntar el compte justificatiu, de conformitat amb el que disposa l'article 21 de l'Ordre de la consellera d'Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, el qual ha de contenir la informació següent:
1. Una memòria explicativa del compliment de la finalitat de l'acció, l'activitat o el projecte subvencionat, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts, que ha d'incloure:
- Un certificat del representant legal de l'entitat que acrediti la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol·licitud presentada i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció. Aquest certificat ha d'acreditar la realització total i efectiva de l'activitat i que s'han aplicat tots els fons percebuts a la finalitat que hagi servit de fonament a la concessió de la subvenció quan es presenti cada justificació parcial.
- Un informe tècnic anual complet i detallat del projecte executat en conjunt i una avaluació també anual, d'acord amb el model que facilita la Direcció General de Cooperació i Immigració (disponible a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears).
- Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti la col·laboració de la Conselleria de Famílies i Afers Socials.
2. Una memòria econòmica justificativa de les despeses subvencionables, que ha de contenir, com a mínim, un estat representatiu de les despeses efectuades en la realització de les activitats subvencionades, agrupades degudament, i, si escau, les quanties inicialment pressupostades i les desviacions esdevingudes.
3. Un informe de revisió del compte justificatiu, que ha de fer i signar un auditor inscrit com a exercent en el Registre oficial d'auditors de comptes, dependent de l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes, que ha de garantir, mitjançant un examen independent, que la persona o entitat beneficiària ha duit a terme l'activitat subvencionada i ha complert els requisits perquè es pugui fer el pagament.
Les normes d'actuació dels auditors i l'abast i el contingut de l'informe d'auditoria per a la justificació econòmica s'estableixen en el document disponible a la Seu Electrònica de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
L'actuació dels auditors de comptes en els treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions s'ha de fer d'acord amb l'Ordre EHA/1434/2007, de 17 de maig, per la qual s'aprova la norma d'actuació dels auditors de comptes en la realització dels treballs de revisió de comptes justificatius de subvencions, en l'àmbit del sector públic estatal, en relació amb l'article 74 del Reglament de la Llei general de subvencions.
4. Una declaració responsable de l'entitat, actualitzada en la data de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.
L'aplicació dels fons percebuts no s'entén del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte aprovat, amb independència de l'import de la subvenció concedida.
Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duita a terme han de tenir una data compresa entre la data d'inici i la data de finalització de l'execució del projecte subvencionat, i com a màxim la data del darrer dia del mes següent al de la finalització de les actuacions, sempre que els serveis o subministraments s'hagin prestat dins el període d'execució del projecte. Les factures de l'informe d'auditoria al qual es refereix l'apartat 14.2 poden tenir com a data límit el darrer dia del tercer mes següent al de la finalització de l'activitat justificada, és a dir, dins el termini de 3 mesos des de la data de finalització de l'execució de les actuacions.
Els justificants de pagament de les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duta a terme han de tenir, com a data màxima, la data del darrer dia del tercer mes següent al de la finalització de l'activitat justificada.
Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies hàbils, des de l'endemà de la notificació a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
31 de Març de 2026
Forma de presentació
La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General de Cooperació i Immigració
Contacte
Servei o Secció responsable
Direcció General de Cooperació i Immigració
Pl. de la Drassana, 4.
Tel.: 971177200
- Fax:
(immigracio@caib.es)
Observacions
Ampliació del termini de justificació de la subvenció
D’acord amb l’article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.
D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d’ofici o a instància de part, per mitjà d’una resolució motivada de l’òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d’aplicació. La sol·licitud d’ampliació d’aquest termini s’ha de presentar abans que transcorrin 2 mesos des de la data de finalització de l’execució de les actuacions.
D’acord amb l’article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.
D’acord amb l’article 15 de l’Ordre de la consellera d’Afers Socials i Esports de 5 de març de 2021, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d’ofici o a instància de part, per mitjà d’una resolució motivada de l’òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d’aplicació. La sol·licitud d’ampliació d’aquest termini s’ha de presentar abans que transcorrin 2 mesos des de la data de finalització de l’execució de les actuacions.