Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Inspecció Tècnica d'Aprofitaments d'Aigües Subterrànies

Seguiment dels aprofitaments importants

Codi SIA

3032662

Persones destinatàries

Titulars d'aprofitaments d'aigües subterrànies de més de 20.000 m3 a l'any o més de 5 litres per segon

Termini per a resoldre i notificar

No és d'aplicació

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Han de fer la Inspecció Tècnica els aprofitaments de més de 20.000 m3 a l'any o 5 litres/seg .

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Recursos Hídrics

Tràmits

X

Presentació declaració responsable Inspecció Tècnica Aprofitaments Aigües Subterrànies

Requisits

Volum anual superior als 20.000 m3 i/o cabal instantani de més de 5l/seg

Documentació a presentar

Declaració responsable que inclou Inspecció Tècnica de l'Aprofitament redactada per tècnic competent.

Models:

Termini màxim

31/12/2023

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Recursos Hídrics

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Aigües Subterrànies

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol). Tel.: 971176638

(icanellas@dgreghid.caib.es)

Observacions

1. A efectes de control de grans consumidors, els aprofitaments superiors a 20.000 m3 anuals o de cabals iguals o superiors a 5 l/s hauran de realitzar triennalment una inspecció tècnica d'aprofitaments (ITA). La primera inspecció s’haurà de realitzar abans del 31 de desembre de 2023.

2. Els titulars d'aquests aprofitaments hauran de presentar davant l'AH una declaració responsable a la qual s'adjunti una ITA redactada per tècnic competent. La seva no presentació comportarà la penalització i sanció econòmica corresponent.

3. A efectes d'aplicació del règim sancionador previst al TRLA, la inexactitud, falsedat o omissió de les dades de la ITA serà responsabilitat del tècnic competent que dugui a terme la inspecció.

4. La ITA haurà de comprovar que el pou compleix amb les condicions mínimes obligatòries d'equipament detallades en l'article125 del PHIB i a més presentar:

Una anàlisi química de l'aigua. Ha d'incloure com a mínim les concentracions de clorurs, sulfats, nitrats i conductivitat. Es poden admetre analítiques de fins a 6 mesos d'antiguitat.

Fotografia i lectura (amb data) del comptador volumètric o cabalímetre. Respecte de les fonts, fotografia, i, en cas que l’aprofitament i/o la font disposin de cabalímetre, lectura del mateix amb indicació de la data.

Diàmetre de la perforació i diàmetres interior i exterior de l'entubament, en el seu cas.

Profunditat del nivell estàtic i dinàmic de l'aigua en el pou.

Descripció de l'estat general de la instal·lació.

5. La ITA detectarà les possibles irregularitats de construcció del pou que hauran d'esmenar-se per obtenir el corresponent certificat per part de l'Administració. Aquest certificat tindrà una validesa de 3 anys.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Recursos Hídrics

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar