Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Procediment d'admissió a cicles formatius d'FP en modalitat virtual (2023-2024)

Concretar el procediment que s'ha de seguir per a l'admissió i la matrícula a determitats cicles formatius d'FP en modalitat virtual per al curs 2023-2024.

Codi SIA

3032569

Persones destinatàries

Persones que compleixen els requisits d'accés.

Termini per a resoldre i notificar

- El dia 22 de setembre de 2023 cada centre educatiu ha de publicar les llistes provisionals de persones admeses.

- El dia 2 d'octubre de 2023, cada centre educatiu ha de publicar la llista definitiva de persones admeses a les places de cadascun dels mòduls que s'ofereixen, així com també la de les persones que han demanat plaça i que no han estat admeses perquè no queden més places. Aquestes persones constitueixen la llista de persones en espera. Aquestes llistes definitives les facilita l'aplicació informàtica GESTIB.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

- Les persones que consten en les llistes definitives de persones admeses han de formalitzar la matrícula de dia 3 al 5 d'octubre de 2023.

- Més informació a la pàgina web de Formació Professional de la Direcció General de Formació Professional i Formació Permanent del Professorat (http://fp.caib.es).

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitud d'admissió (tràmit autenticat)

Requisits

1. Les persones que vulguin accedir als ensenyaments de formació professional en la modalitat virtual han de residir a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. L'alumnat majors de setze anys i menor de divuit anys pot presentar la sol·licitud d'admissió sempre que disposi d'algun dels documents acreditatius següents:

a. DNI, NIE o targeta d'identitat d'estranger, expedida per la comissaria de policia o oficina d'estrangers.

b. Passaport.

c. Certificat d'empadronament en un municipi.

d. Visat d'estudis.

e. Targeta d'estudiant estranger.

3. L'alumnat major de divuit anys pot presentar la sol·licitud d'admissió sempre que disposi d'algun dels documents acreditatius següents:

a. DNI, NIE o targeta d'identitat d'estranger expedida per la comissaria de policia o oficina d'estrangers.

b. Passaport.

c. Visat d'estudis.

d. Targeta d'estudiant estranger.

e. Autorització de residència prevista a l'article 197 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009.

f. Autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals, prevista a l'article 198 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009.

4. Les persones interessades a cursar mòduls en aquesta modalitat d'ensenyament han de reunir les condicions d'accés al cicle formatiu corresponent, de conformitat amb la normativa general d'admissió als cicles formatius.

5. Els alumnes amb prioritat d'elecció són aquells que, el curs 2022-2023, han superat, com a mínim, el 40 % de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats. Aquests alumnes tenen preferència per seguir cursant aquests ensenyaments durant el curs escolar 2023-2024, abans que els alumnes de nova admissió o els que no han superat aquest percentatge establert. Així, l'admissió als mòduls professionals del mateix cicle formatiu que els restin per cursar, s'ha de fer d'acord amb el que s'estableix en el punt 7 i següents d'aquestes instruccions.

6. Els alumnes que en el curs 2022-2023 no han superat el 40 % de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats en modalitat virtual, no tenen prioritat d'elecció i han de seguir el procediment establert en el punt 5 i següents d'aquestes instruccions per sol·licitar l'admissió al curs 2023-2024.

7. Als efectes d'aquestes instruccions, un mòdul formatiu es considera superat si té una qualificació igual o superior a 5 punts sobre 10.

Documentació a presentar

Termini màxim

El termini per tramitar les sol·licituds d'admissió electrònica mitjançant el tràmit telemàtic d'admissió a cicles formatius de formació professional en modalitat virtual és del dia 1 al dia 15 de setembre de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Oferta Formativa i Infraestructures

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Oferta Formativa i Infraestructures

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

X

Sol·licitud d'admissió (tràmit sense autenticar)

Requisits

1. Les persones que vulguin accedir als ensenyaments de formació professional en la modalitat virtual han de residir a la comunitat autònoma de les Illes Balears.

2. L'alumnat majors de setze anys i menor de divuit anys pot presentar la sol·licitud d'admissió sempre que disposi d'algun dels documents acreditatius següents:

a. DNI, NIE o targeta d'identitat d'estranger, expedida per la comissaria de policia o oficina d'estrangers.

b. Passaport.

c. Certificat d'empadronament en un municipi.

d. Visat d'estudis.

e. Targeta d'estudiant estranger.

3. L'alumnat major de divuit anys pot presentar la sol·licitud d'admissió sempre que disposi d'algun dels documents acreditatius següents:

a. DNI, NIE o targeta d'identitat d'estranger expedida per la comissaria de policia o oficina d'estrangers.

b. Passaport.

c. Visat d'estudis.

d. Targeta d'estudiant estranger.

e. Autorització de residència prevista a l'article 197 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009.

f. Autorització de residència temporal per circumstàncies excepcionals, prevista a l'article 198 del Reial decret 557/2011, de 20 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei orgànica 4/2000, sobre drets i llibertats dels estrangers a Espanya i la seva integració social, després de la seva reforma per Llei orgànica 2/2009.

4. Les persones interessades a cursar mòduls en aquesta modalitat d'ensenyament han de reunir les condicions d'accés al cicle formatiu corresponent, de conformitat amb la normativa general d'admissió als cicles formatius.

5. Els alumnes amb prioritat d'elecció són aquells que, el curs 2022-2023, han superat, com a mínim, el 40 % de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats. Aquests alumnes tenen preferència per seguir cursant aquests ensenyaments durant el curs escolar 2023-2024, abans que els alumnes de nova admissió o els que no han superat aquest percentatge establert. Així, l'admissió als mòduls professionals del mateix cicle formatiu que els restin per cursar, s'ha de fer d'acord amb el que s'estableix en el punt 7 i següents d'aquestes instruccions.

6. Els alumnes que en el curs 2022-2023 no han superat el 40 % de les hores dels mòduls del cicle formatiu en què estaven matriculats en modalitat virtual, no tenen prioritat d'elecció i han de seguir el procediment establert en el punt 5 i següents d'aquestes instruccions per sol·licitar l'admissió al curs 2023-2024.

7. Als efectes d'aquestes instruccions, un mòdul formatiu es considera superat si té una qualificació igual o superior a 5 punts sobre 10.

Documentació a presentar

Termini màxim

El termini per tramitar les sol·licituds d'admissió electrònica mitjançant el tràmit telemàtic d'admissió a cicles formatius de formació professional en modalitat virtual és del dia 1 al dia 15 de setembre de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Oferta Formativa i Infraestructures

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Oferta Formativa i Infraestructures

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177772

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar