Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions per donar suport a l'acceleració de les indústries culturals i creatives de les Illes Balears. (Next Generation)

Aquesta convocatòria té per objecte la concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva destinades a donar suport a projectes d'acceleració de les indústries culturals i creatives

Codi SIA

3015138

Persones destinatàries

Poden ser beneficiaris els professionals inscrits en el règim especial de treballadors autònoms i les pimes i les microempreses en els termes prevists en els articles 1 i 2 de l'annex 1 del Reglament (UE) 651/2014.

També poden ser beneficiaris les persones físiques que manifestin el compromís de constituir-se com a empreses o autònoms en el moment de rebre l'ajuda. En cas de ser beneficiaris de la subvenció, han de complir aquest compromís abans de la finalització del termini d'execució.

Els beneficiaris han de pertànyer al sector de les ICC i desenvolupar una activitat econòmica vinculada amb alguna de les fases de la cadena de valor de les ICC: creació, producció, distribució, exhibició o comercialització

Termini per a resoldre i notificar

El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'entenen desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Poden ser beneficiaris els professionals inscrits en el règim especial de treballadors autònoms i les pimes i les microempreses en els termes prevists en els articles 1 i 2 de l'annex 1 del Reglament (UE) 651/2014.

També poden ser beneficiaris les persones físiques que manifestin el compromís de constituir-se com a empreses o autònoms en el moment de rebre l'ajuda. En cas de ser beneficiaris de la subvenció, han de complir aquest compromís abans de la finalització del termini d'execució.

Els beneficiaris han de pertànyer al sector de les ICC i desenvolupar una activitat econòmica vinculada amb alguna de les fases de la cadena de valor de les ICC: creació, producció, distribució, exhibició o comercialització

Documentació a presentar

El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) Documentació administrativa:

a.1) Persona física:

— Document oficial d'identitat, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti

aquestes dades.

— Informe de situació actual del treballador o informe de vida laboral, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti aquestes dades.

a.2) Persona jurídica:

— Targeta d'identificació fiscal del sol·licitant, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti aquestes dades.

— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.

— Document d'identitat del representant, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració

consulti aquestes dades.

a.3) Persones físiques i jurídiques:

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats a les ICC.

— Acreditar la inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària

o el cens autonòmic equivalent, en què consti l'activitat econòmica desenvolupada efectivament en la data de la sol·licitud.

— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.

— Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries, d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica .

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat. No és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades

tributàries.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,

només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, només en el cas que el sol·licitant

s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades.

a.4) Persona física amb el compromís de constituir-se com a autònom o empresa:

— Document oficial d'identitat, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti

aquestes dades.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat. No és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades

tributàries.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,

només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades.

— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, només en el cas que el sol·licitant

s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades. Això no obstant, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 €. Les persones sol·licitants han d'estar al corrent de compliment d'aquestes obligacions durant tot el procediment de tramitació de les ajudes. Si l'ICIB ja disposa de la documentació identificativa de les persones sol·licitants que s'indica en els apartats anteriors i les dades continuen vigents (document d'identitat, escriptures de constitució, estatuts, etc.), cal que en el formulari de sol·licitud la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) Documentació del projecte:

b.1) Memòria descriptiva del projecte, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Explicació detallada del projecte que s'ha de desenvolupar.

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte per línies d'actuació.

— Adequació del projecte a l'assoliment de les finalitats anteriorment esmentades.

— Originalitat, singularitat i caràcter innovador del projecte.

— Viabilitat tècnica, econòmica i pressupostària del projecte.

— Solvència tècnica i organitzativa de l'entitat.

— Realització del projecte o d'una part significativa de l'activitat (75 %) en l'àmbit rural, o dirigit a sectors o grups amb

escassa presència en l'oferta cultural i que ofereixin pràctiques o processos demostrables que generen un desenvolupament quantificable en col·lectius vulnerables.

— Eines de mesurament i avaluació dels diferents impactes del projecte: cultural, econòmic, social, demogràfic, territorial,

qualitat de vida, sostenibilitat mediambiental i altres.

— Incorporació del català en el desenvolupament d'activitats i/o continguts del projecte i garantia de l'ús del català en les

activitats de promoció i comunicació.

b.2) Pressupost detallat del projecte per a cada una de les línies d'actuació (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.

b.3) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 3.

b.4) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 4.

b.5) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar cap perjudici significatiu a cap dels objectius

mediambientals, d'acord amb l'annex 5.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 13 de juliol de 2023 i s'estén fins al 30 de juliol de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Presentació d'esmenes als requeriments

Requisits

Interessat en el procediment.

Haver rebut requeriment d'esmenes de la sol·licitud (presentació de documentació)

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils a partir de la data de la notificació

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Al·legació a la proposta de Resolució

Requisits

Interessat en el procediment.

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la Proposta.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Acceptació o renuncia a la proposta de resolució

Requisits

Ser interessat en el procediment

Documentació a presentar

Models:

Termini màxim

10 dies hàbils comptadors des del dia següent a la publicació en la Seu Electrònica. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si no es fa constar el contrari en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en la Seu Electrònica de la CAIB

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Estar entre les subvencions concedides a la Resolució del president de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (BOIB núm. 171 de 19 de desembre de 2023)

Documentació a presentar

La inversió subvencionada s'ha de justificar amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Indicació de totes les inversions i/o accions duites a terme i dels resultats obtinguts.

— Tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la

imputació al projecte.

— Explicació en relació amb la manera en què el projecte subvencionat ha contribuït a l'assoliment de les finalitats previstes.

— Si no s'ha executat la totalitat del projecte per causes alienes o de força major, la memòria n'ha d'exposar les causes i ha

d'explicar les modificacions aplicades. I, en particular, dels criteris mediambientals indicats en l'apartat 1.4 de la

convocatòria. Qualsevol modificació produïda en el desenvolupament del projecte haurà d'assenyalar-se en la memòria

justificativa d'activitats.

b) Fotografies de tot el material que s'ha adquirit i/o de les inversions fetes, si s'escau. En el cas que en disposin, cal que les plaques amb les característiques de la maquinària siguin visibles.

c) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades:

— Una explicació detallada de les despeses corresponents a les activitats realitzades. Si escau, s'han d'indicar les desviacions que es produeixen en el pressupost del projecte aprovat. Només s'han de tenir en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i indirectes incorporats a la relació classificada de

les despeses.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat la inversió subvencionada, amb la

indicació de l'import i la procedència.

— Compte justificatiu (annex 6) que inclogui una relació classificada de les despeses, correctament emplenat i signat, amb la identificació del creditor, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

d) Les factures, completes o simplificades, han de complir els requisits que estableix el Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació, aprovat pel Reial decret 1619/2012, de 30 de novembre. La descripció de l'operació ha d'aportar prou informació sobre el concepte i el període objecte de facturació perquè es pugui verificar la relació de la despesa amb l'objecte de l'ajut. Si el concepte de la factura no és prou explicatiu, cal adjuntar-hi els albarans de lliurament corresponents o altra documentació justificativa. En tot cas, s'ha de poder verificar el preu unitari de l'operació. En el cas que en algunes de les factures sol·licitades no consti l'IVA, és obligatori fer referència a la disposició normativa en virtut de la qual n'és aplicable l'exempció, d'acord amb l'article 6.1.j) del Reglament pel qual es regulen les obligacions de facturació.

No s'admeten factures que no desglossin amb detall la inversió feta.

No s'accepten tiquets com a documents comptables justificatius de despesa.

e) Els documents acreditatius del pagament (extracte bancari i/o justificant bancari) han de complir els requisits següents:

— Identificació de la persona beneficiària i de l'ordenant del pagament, que han de coincidir amb el beneficiari i amb

l'emissor de la factura, respectivament. L'ordenant hi ha de fer constar el seu NIF i la denominació social.

— Concepte en què s'ordena el pagament i remissió al número o números de factura a què correspon. Si el document de

pagament no fa referència a les factures, ha d'anar acompanyat de la documentació complementària que permeti verificar la

correspondència entre despesa i pagament.

En el cas de pagament mitjançant xec nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, l'entitat ha d'aportar una còpia del document i una còpia de l'extracte bancari que acredita el càrrec. No s'accepta cap document acreditatiu del pagament que sigui en efectiu. No s'accepta cap justificació de pagament per compensació.

f) En el cas dels beneficiaris que s'han constituït com a empreses o autònoms, cal que acreditin la seva constitució amb la

documentació següent:

Si és persona física:

Certificat acreditatiu de l'alta en el cens d'activitats econòmiques.

Justificant de pagament de l'IAE.

Darrer rebut de la quota del règim especial de treballadors autònoms (RETA).

Si és persona jurídica:

Còpia de l'escriptura de constitució de l'empresa.

Estatuts socials.

Certificat acreditatiu de l'alta en el cens d'activitats econòmiques.

g) Qualsevol altra documentació que li sigui requerida a l'efecte de comprovar la realització del projecte subvencionat i el

compliment de les obligacions requerides en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència. 21.4. En el cas que el

compte justificatiu no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat l'ajuda, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes

Termini màxim

El termini per justificar el cost total del projecte objecte de l'ajuda acaba en vint dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió, si el projecte ja ha finalitzat.

En cas que el projecte no estigui finalitzat, el termini per presentar la documentació justificativa acaba el 15 d'octubre de 2024

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo).. Tel.: 971176041

(lmartin@icib.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar