Requisits
Poden ser beneficiaris els professionals inscrits en el règim especial de treballadors autònoms i les pimes i les microempreses en els termes prevists en els articles 1 i 2 de l'annex 1 del Reglament (UE) 651/2014.
També poden ser beneficiaris les persones físiques que manifestin el compromís de constituir-se com a empreses o autònoms en el moment de rebre l'ajuda. En cas de ser beneficiaris de la subvenció, han de complir aquest compromís abans de la finalització del termini d'execució.
Els beneficiaris han de pertànyer al sector de les ICC i desenvolupar una activitat econòmica vinculada amb alguna de les fases de la cadena de valor de les ICC: creació, producció, distribució, exhibició o comercialització
Documentació a presentar
El formulari de sol·licitud, emplenat degudament i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa:
a.1) Persona física:
— Document oficial d'identitat, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti
aquestes dades.
— Informe de situació actual del treballador o informe de vida laboral, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti aquestes dades.
a.2) Persona jurídica:
— Targeta d'identificació fiscal del sol·licitant, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti aquestes dades.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar aquesta sol·licitud.
— Document d'identitat del representant, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració
consulti aquestes dades.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats a les ICC.
— Acreditar la inscripció en el Cens d'empresaris, professionals i retenidors de l'Agència Estatal d'Administració Tributària
o el cens autonòmic equivalent, en què consti l'activitat econòmica desenvolupada efectivament en la data de la sol·licitud.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Declaració responsable de veracitat de les dades bancàries, d'acord amb el model disponible a la Seu Electrònica .
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat. No és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades
tributàries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,
només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, només en el cas que el sol·licitant
s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades.
a.4) Persona física amb el compromís de constituir-se com a autònom o empresa:
— Document oficial d'identitat, només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament al fet que l'Administració consulti
aquestes dades.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat. No és necessari aportar aquest certificat en cas que la persona interessada manifesti en la sol·licitud el consentiment exprés perquè l'ICIB faci la consulta sobre aquestes dades
tributàries.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,
només en el cas que el sol·licitant s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social, només en el cas que el sol·licitant
s'oposi expressament que l'Administració consulti aquestes dades. Això no obstant, aquesta acreditació es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000,00 €. Les persones sol·licitants han d'estar al corrent de compliment d'aquestes obligacions durant tot el procediment de tramitació de les ajudes. Si l'ICIB ja disposa de la documentació identificativa de les persones sol·licitants que s'indica en els apartats anteriors i les dades continuen vigents (document d'identitat, escriptures de constitució, estatuts, etc.), cal que en el formulari de sol·licitud la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior en el qual es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.
b) Documentació del projecte:
b.1) Memòria descriptiva del projecte, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Explicació detallada del projecte que s'ha de desenvolupar.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte per línies d'actuació.
— Adequació del projecte a l'assoliment de les finalitats anteriorment esmentades.
— Originalitat, singularitat i caràcter innovador del projecte.
— Viabilitat tècnica, econòmica i pressupostària del projecte.
— Solvència tècnica i organitzativa de l'entitat.
— Realització del projecte o d'una part significativa de l'activitat (75 %) en l'àmbit rural, o dirigit a sectors o grups amb
escassa presència en l'oferta cultural i que ofereixin pràctiques o processos demostrables que generen un desenvolupament quantificable en col·lectius vulnerables.
— Eines de mesurament i avaluació dels diferents impactes del projecte: cultural, econòmic, social, demogràfic, territorial,
qualitat de vida, sostenibilitat mediambiental i altres.
— Incorporació del català en el desenvolupament d'activitats i/o continguts del projecte i garantia de l'ús del català en les
activitats de promoció i comunicació.
b.2) Pressupost detallat del projecte per a cada una de les línies d'actuació (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes derivades del projecte.
b.3) Declaració de cessió i tractament de dades en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 3.
b.4) Declaració de compromís en relació amb l'execució d'actuacions del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR), d'acord amb l'annex 4.
b.5) Declaració responsable sobre el compliment del principi de no causar cap perjudici significatiu a cap dels objectius
mediambientals, d'acord amb l'annex 5.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, s'inicia el 13 de juliol de 2023 i s'estén fins al 30 de juliol de 2023, ambdós inclosos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(lmartin@icib.caib.es)