Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Subvencions públiques per a programes, projectes i actuacions específiques en matèria de salut laboral corresponent a l'exercici pressupostari de l'any 2023

L'objecte de la convocatòria és la concessió de subvencions per a la realització dels programes, projectes i actuacions específiques en matèria de salut laboral següents:

1.1. Actuacions que siguin innovadores en prevenció de riscs laborals.

1.2. Implantació de sistemes de gestió i integració de l'activitat preventiva en les petites i mitjanes empreses, i promoció de la prevenció de riscos laborals en l'àmbit territorial de les Pitiüses.

1.3. Foment i assessorament en la implantació de sistemes de gestió de prevenció de riscos laborals basats en el model d'empresa saludable a l'illa de Menorca.

1.4. Foment, sensibilització, informació, sobre el model d'empresa segura, saludable i sostenible.

1.5. Les addiccions, amb caràcter general, en l'àmbit laboral. Protecció de les persones treballadores.

1.6. La seguretat i la salut laboral a les petites i mitjanes empreses.

1.7. Actuacions de foment dels entorns i societats segures i saludables. Hàbits saludables.

1.8. Integració de la perspectiva de gènere en la gestió de la salut laboral.

1.9. Salut laboral en les noves formes d'organització del treball derivades de la digitalització i les noves tecnologies.

1.10. Protecció de la salut laboral davant de condicions ambientals adverses.

Código SIA

2985327

Personas destinatarias

1. Es consideren entitats beneficiàries de les subvencions que s'estipulen en aquesta convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtengut, en l'últim procés electoral anterior al 31 de desembre de 2022:

— Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants elegits en l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia 31 de desembre de 2022.

— Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

2. No poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de sis mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds. Aquesta resolució s'ha de notificar individualment a cada entitat interessada.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

1. Es consideren entitats beneficiàries de les subvencions que s'estipulen en aquesta convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtengut, en l'últim procés electoral anterior al 31 de desembre de 2022:

— Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants elegits en l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia 31 de desembre de 2022.

— Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

2. No poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

Documentación a presentar

1. La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Si els sol·licitants actuant mitjançant un representant legal han d'acreditar aquesta representació amb qualsevol mitjà vàlid en dret, que deixi constància fidedigna de la seva existència.

b) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, aportar una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtengut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida (annex 7).

c) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent, així com de complir les obligacions establertes a l'article 11 del text refós de la Llei de Subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005 de 28 de desembre i l'article 9 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. (annex 8).

d) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en l'article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (annex 9).

e) Declaració responsable de l'existència de compte bancari, l'entitat titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració, disponible en l'enllaç indicat en el punt 8.2.

e) Memòria tècnica i econòmica, signada pel representat legal de l'entitat sol·licitant, on, separadament, s'expliqui amb el grau de detall necessari el projecte o l'acció que justifica la sol·licitud d'ajut, amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos, si escau, i les despeses previstes, els antecedents, la descripció de la inversió i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la, com també els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin.

2. De conformitat amb l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i de l'article 9.1 de la Llei 39/2015, per a la concessió d'ajuts, cal acreditar en l'expedient determinats punts mitjançant la documentació que s'ha d'adjuntar. En virtut de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent per resoldre ha de recaptar els documents indicats o consultar les bases de dades corresponents, segons escaigui, llevat que la persona o entitat interessada expressament no doni el seu consentiment per a la consulta, cosa que pot fer, si marca la casella corresponent en la sol·licitud.

En cas d'oposició, l'interessat ha de presentar, juntament amb la sol·licitud indicada, la documentació acreditativa corresponent:

a) NIF de l'entitat sol·licitant.

b) DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant.

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb aquest organisme.

d) Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries.

e) Certificat acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.

De conformitat amb l'article 28.7 de la Llei 39/2015, els interessats són els responsables de la veracitat dels documents que presentin, amb les conseqüències que d'això es deriven.

3. De conformitat amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015, si els sol·licitants han aportat anteriorment els documents indicats a continuació a un procediment administratiu tramitat per aquest centre gestor, poden indicar el procediment de tal forma que l'òrgan competent hagi d'incorporar còpia testimoniada dels documents en qüestió, llevat que l'entitat interessada s'oposi expressament o invoqui una llei especial que determini la necessitat de consentiment exprés. En aquest cas o, si no s'assenyala el procediment on figuren els documents que s'hi han incorporat, l'entitat sol·licitant ha de presentar aquests documents:

a) Document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud.

b) Títol acadèmic que acredita la formació en prevenció de riscs laborals del treballador.

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds s'exhaureix en el terme de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei Administratiu

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(subvencions@ibassal.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL)

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar