Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria 2023 de la prova d'accés als cicles formatius de grau superior de formació professional

Convocar la prova d'accés als cicles formatius de grau superior de formació professional del sistema educatiu en els termes que figuren en les instruccions que s'inclouen com a annex 1 de la Resolució del director general de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors de 3 de febrer de 2023 per la qual es convoca la prova d'accés als cicles formatius de grau superior de formació professional del sistema educatiu i se'n concreten aspectes sobre l'organització.

Codi SIA

2982281

Persones destinatàries

- Persones que no reuneixen cap requisit que els permeti accedir directament al cicle de grau superior de formació professional que volen cursar i que compleixin dinou anys o més dins l'any natural 2023.

- Persones que han superat la prova d'accés a cicles formatius de grau superior per a una determinada opció en una convocatòria anterior es poden presentar a la convocatòria actual a la mateixa opció, amb la finalitat de millorar-ne la nota.

- Persones en disposició de sol·licitar l'exempció de fer totes les parts o matèries de la prova per a una determinada opció es poden presentar a aquesta convocatòria a la mateixa opció amb la finalitat de disposar de qualificació, sempre que s'examinin d'alguna part o matèria.

- Persones que tenguin una part de la prova d'accés superada i estiguin en condicions de sol·licitar l'exempció de fer l'altra part es poden presentar a aquesta convocatòria a la mateixa opció, amb la finalitat de millorar-ne la nota, sempre que s'examinin d'alguna part o matèria.

La part comuna de la prova d'accés a la formació professional de grau superior podrà substituir la prova d'accés al mateix grau dels ensenyaments esportius.

Termini per a resoldre i notificar

La llista provisional de persones admeses i de persones excloses per fer la prova d'accés a cicles formatius de grau superior s'ha de publicar el dia 24 de març de 2023 al tauler d'anuncis i a la pàgina web dels centres educatius on es fan les proves, és a dir, on s'han presentat les sol·licituds.

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

La inscripció s'ha de fer al mateix centre on es vol fer la prova.

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'inscripció

Requisits

1. Es poden inscriure a la prova les persones que no reuneixen cap requisit que els permeti accedir directament al cicle de grau superior de formació professional que volen cursar i que compleixin dinou anys o més dins l'any natural 2023.

2. Les persones que han superat la prova d'accés a cicles formatius de grau superior per a una determinada opció en una convocatòria anterior es poden presentar a la convocatòria actual a la mateixa opció, amb la finalitat de millorar-ne la nota. En el cas que hagin superat la prova a les Illes Balears, han de triar entre una d'aquestes possibilitats:

- Repetir tota la prova, és a dir, no mantenir cap qualificació de cap part.

- Examinar-se només d'una de les dues parts de la prova, és a dir, mantenir la qualificació obtinguda d'una part en una convocatòria anterior i examinar-se únicament de l'altra part. L'interessat ha d'haver superat la part de la qual no s'examini o ha de tenir l'exempció d'examinar-se'n.

3. Les persones en disposició de sol·licitar l'exempció de fer totes les parts o matèries de la prova per a una determinada opció es poden presentar a aquesta convocatòria a la mateixa opció amb la finalitat de disposar de qualificació, sempre que s'examinin d'alguna part o matèria.

4. Les persones que tenguin una part de la prova d'accés superada i estiguin en condicions de sol·licitar l'exempció de fer l'altra part es poden presentar a aquesta convocatòria a la mateixa opció, amb la finalitat de millorar-ne la nota, sempre que s'examinin d'alguna part o matèria. En la sol·licitud d'inscripció s'ha d'indicar si es vol mantenir la qualificació de la part superada o bé si es vol repetir tota la prova.

5. En relació amb les parts de la prova superades, s'entén que per obtenir l'exempció o guardar la nota en aquesta convocatòria només són vàlides les proves organitzades per la conselleria competent en matèria d'educació del Govern de les Illes Balears en convocatòries anteriors, sempre que en el certificat hi consti la nota de cada una de les parts de la prova.

6. La sol·licitud d'exempció de totes les parts o matèries de la prova és motiu d'exclusió i, si escau, d'anul·lació de la matrícula. En aquest cas, tampoc no s'emetrà el certificat d'aptitud.

7. La inscripció està subjecta al pagament de les taxes que s'estableixen en els articles 103 septdecies a 103 unvicies de la Llei 11/1998, de 14 de desembre, sobre el règim específic de taxes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La taxa d'inscripció per fer la prova d'accés als cicles formatius de grau superior (inclosa l'expedició del certificat que acredita que s'ha superat la prova) és de 34,87 euros.

Taxes

P40 . Taxa per a proves d'accés a cicles formatius d'FP (https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx?lang=ca).

1. Queden exempts del pagament de la taxa:

a) Les persones en situació legal de desocupació; les persones en situació de dependència en grau II o III i els membres de la seva unitat familiar; les persones amb un grau de discapacitat igual al 33 % o superior i els membres de la seva unitat familiar; els membres de les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica especial; els membres de les famílies en risc social; les persones subjectes a mesures privatives de llibertat; els joves tutelats i extutelats en via d'emancipació, i els joves en situació d'acolliment familiar. En el moment de la inscripció, els subjectes passius de la taxa han d'acreditar documentalment que es troben en alguna d'aquestes situacions.

b) Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes, i també el cònjuge i els fills, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció mitjançant la resolució administrativa corresponent. En el cas del cònjuge i els fills, també han d'adjuntar el llibre de família o una certificació oficial en què s'acrediti el matrimoni o la filiació, respectivament.

c) Les víctimes de violència de gènere, així com els fills que en depenen, sempre que acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció mitjançant qualsevol dels documents que preveu la normativa vigent. En el cas dels fills dependents, també s'ha de presentar el llibre de família o una certificació oficial en què s'acrediti la filiació.

d) Els membres de famílies nombroses, així com els membres de famílies monoparentals de categoria especial, sempre que demanin l'exempció al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció d'acord amb els documents que preveu la normativa vigent.

2. Tenen dret a una exempció del 50 % de la taxa els membres de famílies monoparentals de categoria general, sempre que la demanin al centre prestador del servei i acreditin documentalment la seva situació en el moment de la inscripció d'acord amb els documents que preveu la normativa vigent.

3. L'import de la taxa s'ha de retornar, prèvia sol·licitud, en el cas que el sol·licitant no sigui admès a les proves convocades. - Telemàtica.

Documentació a presentar

1. Full d'inscripció emplenat.

2. Declaració responsable. Per acreditar que no es reuneix cap altre requisit que permeti l'accés directe als cicles formatius de grau superior.

3. Per acreditar el pagament de la taxa corresponent s'ha d'aportar el model de document d'ingrés 046 o si escau, la documentació per acreditar l'exempció total o parcial del pagament d'aquesta taxa.

4. Per acreditar el requisit d'edat s'ha d'aportar original i còpia del document oficial d'identificació (DNI, passaport, etc.).

5. Les persones que tenguin determinats requisits que els permetin estar exempts de fer una part o matèria de la prova han d'aportar, a més, la documentació justificativa.

6. Les persones que tenguin alguna part de la prova d'accés superada i sol·licitin que la qualificació d'aquesta part es tengui en compte per al càlcul de la qualificació final de la prova, han d'aportar el certificat que ho acrediti.

7. Les persones que sol·licitin l'adaptació de les condicions en què s'ha de desenvolupar la prova perquè poden acreditar que tenen necessitats educatives especials o dificultats específiques d'aprenentatge (dislèxia, disortografia, disgrafia, discalcúlia, etc.), han d'aportar algun dels documents justificatius.

Models:

Termini màxim

El període d'inscripció a la prova d'accés a cicles formatius de grau superior és del 3 al 17 de març de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Planificació i Participació

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177773

(apiza@dgfpieas.caib.es)

Observacions

Es recomana fer el tràmit de manera presencial a la secretaria del centre educatiu on es vol fer la prova.

Abans de fer la inscripció s’ha d’haver realitzat el pagament de la taxa a la web de l’ATIB i guardar-ne el justificant.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar