Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'ajuts de bonificació total de les primeres matrícules i de reducció del 50 % del cost de les segones matrícules per a alumnes de l'EASDIB i del COFPDE (curs 2022-2023)

Regular la concessió d'ajuts de bonificació total del cost de les primeres matrícules i de reducció del 50 % del cost de les segones matrícules per a alumnes que, durant l'any acadèmic 2022-2023, cursin estudis artístics superiors a l'Escola d'Art i Superior de Disseny de les Illes Balears (EASDIB) o el Curs oficial de formació pedagògica i didàctica equivalent (COFPDE) a l'exigida en l'article 100 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, per al professorat tècnic de formació professional, impartit a la Fundació Universitat-Empresa de les Illes Balears (FUEIB).

Codi SIA

2962085

Persones destinatàries

Poden beneficiar-se dels ajuts prevists en aquesta convocatòria, corresponent a l'any acadèmic 2022-2023, les persones següents:

1. Alumnes que cursin ensenyaments artístics superiors a l'EASDIB.

2. Alumnes del Curs oficial de formació pedagògica i didàctica equivalent a l'exigida en l'article 100 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, per al professorat tècnic de formació professional, impartit a la FUEIB.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds

Requisits

1. Per poder obtenir l'ajut, s'han de complir els requisits generals següents:

a) Tenir la nacionalitat espanyola o la d'algun Estat membre de la Unió Europea. Les persones estrangeres no comunitàries han d'acreditar la condició de residents.

b) Estar matriculat durant l'any acadèmic 2022-2023 en algun dels estudis següents:

- Estudis de grau a l'EASDIB. Cal estar matriculat d'un mínim de 12 crèdits. Excepcionalment, també poden sol·licitar l'ajut els alumnes matriculats a menys crèdits que tenguin 230 crèdits aprovats o aquells que hagin finalitzat els estudis i tenguin pendent el treball de fi de grau o les pràctiques.

- Curs oficial de formació pedagògica i didàctica equivalent (COFPDE) a l'exigida en l'article 100 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, per al professorat tècnic de formació professional, impartit a la FUEIB.

c) Demanar l'ajut de matrícula per al primer grau o màster habilitant que cursi, sempre que no estigui en condicions d'obtenir un títol del mateix nivell o d'un nivell superior al dels estudis per als quals demana l'ajut.

d) Complir els requisits econòmics establerts en el punt setè de la Resolució del conseller d'Educació i Formació Professional de 6 de març de 2023.

Documentació a presentar

1. Per tramitar la sol·licitud, l'interessat ha de presentar la documentació següent:

a) L'imprès de sol·licitud (annex 2), degudament emplenat i signat pel sol·licitant.

b) Còpia del DNI, del NIE (per a estrangers comunitaris) o de la targeta de residència (per a estrangers no comunitaris) del sol·licitant i de la resta de membres computables.

c) Llibre de família en casos de famílies monoparentals o nombroses.

d) Certificat de discapacitat del sol·licitant, i per cada germà o fill del sol·licitant.

e) Una còpia de l'imprès de la matrícula universitària de cada germà menor de 25 anys que cursi estudis universitaris i resideixi fora del domicili familiar.

f) La declaració responsable de les dades econòmiques referides a l'IRPF de l'exercici 2021 de la unitat familiar signada per cada un dels membres computables que convivien al mateix domicili a 31 de desembre del 2021 (annex 3).

g) La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 4).

h) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè es considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de concessió de l'ajut.

2. A més, segons la unitat familiar de l'alumne, s'ha de presentar la documentació següent:

a) El certificat d'empadronament de les persones majors d'edat amb discapacitat que viuen al domicili familiar, així com dels ascendents dels pares que hi viuen.

b) La titularitat o el lloguer de l'habitatge del domicili habitual dels sol·licitants emancipats o que són independents familiarment i econòmicament.

3. De conformitat amb l'article 28.2 de la Llei 39/2015 i l'article 61 del Reial decret 203/2021, de 30 de març, pel qual s'aprova el Reglament d'actuació i funcionament del sector públic per mitjans electrònics, la Direcció General de Formació Professional i Ensenyaments Artístics Superiors pot obtenir, excepte si l'interessat s'hi oposa de manera expressa i ho fa constar en el model de sol·licitud, els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària Estatal i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com de les obligacions amb la Seguretat Social; el certificat acreditatiu que no ha rebut cap beca per a finalitats similars, i el certificat d'empadronament que acrediti el veïnatge administratiu de la persona sol·licitant en un municipi de les Illes Balears. També pot consultar les dades i fer les comprovacions pertinents sobre els imports consignats en la declaració responsable de les dades econòmiques referides a l'IRPF de l'exercici 2021.

Models:

Termini màxim

Del 20 de març al 4 d'abril de 2023.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177767

(eas@dgfpieas.caib.es)

X

Requeriment d'esmenes

Requisits

Aparèixer a la llista de persones (annex 1) a les quals se'ls sol·licita un requeriment d'esmena.

Documentació a presentar

Mirar annex 1.

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Del 5 a l'11 de juny de 2023, ambdós inclosos.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 3a planta). Tel.: 971177767

(eas@dgfpieas.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Universitats i Ensenyaments Artístics Superiors

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar