Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria d'ajuts per a projectes de garantia alimentària i d'accés a esdeveniments culturals de persones en situació de risc social amb càrrec al 0,7 de l'IRPF de l'any 2022

1. L'objecte d'aquesta convocatòria és finançar projectes de dues línies:

a. Línia 1. Actuacions d'entitats sense ànim de lucre destinades a cobrir les necessitats bàsiques de persones i famílies en situació de precarietat econòmica a fi de reduir les situacions de vulnerabilitat i/o exclusió social. La línia 1 inclou projectes de tres modalitats:

▪ Modalitat 1. Projectes de distribució d'aliments entre les entitats dedicades al repartiment d'aliments.

▪ Modalitat 2. Projectes de repartiment d'aliments i/o productes de primera necessitat que atenen usuaris d'un o més municipis.

▪ Modalitat 3. Projectes de menjadors socials.

b. Línia 2. Projectes d'entitats sense anim de lucre destinades a fomentar l'accés a esdeveniments culturals de persones en situació de risc i/o exclusió social que en qualsevol cas ha d'incloure alguna de les següents activitats:

▪ Facilitar l'accés a espectacles culturals a persones en risc i/o exclusió social.

▪ Realitzar actuacions d'informació, difusió i sensibilització envers l'accés universal a la Cultura.

▪ Establir acords i espais de col·laboració amb entitats socials i empreses que atenen a persones en situació de risc i/o exclusió social per potenciar i facilitar l'assistència i participació de les persones usuàries en actes de caràcter cultural.

Codi SIA

2896577

Persones destinatàries

Entitats sense ànim de lucre

Termini per a resoldre i notificar

El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de sis mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

1. Poden sol·licitar els ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits següents:

a. Requisits comuns per a les dues línies de subvencions:

1. Estar constituïdes com a entitats privades sense ànim de lucre amb una antiguitat mínima de dos anys.

2. Estar constituïdes legalment i inscrites com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes

Balears en la data de finalització de presentació de sol·licituds, d'acord amb el que disposa capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer,

pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i

l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials

d'àmbit suprainsular.

3. Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears.

4. Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social.

5. No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiàries de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de

subvencions aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

6. No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques

laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol,

d'igualtat de dones i homes.

7. Complir l'obligació que estableix l'article 57 de la Llei orgànica 8/2021, de 4 de juny, de protecció integral a la infància i l'adolescència front

a la violència.

b. Requisits específics per a les entitats que es presentin a la línia 1:

1. Incloure en els estatuts i en les seves activitats efectives, com a beneficiàries de les intervencions, qualsevol persona o família en situació

de risc o exclusió social resident a les Illes Balears, sense que sigui necessària la pertinença a un col·lectiu o sector específic de població

per raons de salut, discapacitat, dependència, edat, procedència o qualsevol altra condició.

2. Desenvolupar l'atenció directa als usuaris majoritàriament amb personal voluntari.

3. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 1 han d'estar designades pel Fons Espanyol de Garantia Agrària O.A. (FEGA)

durant l'exercici 2021 com a organitzacions associades de distribució d'aliments,en el marc del Programa Operatiu d'Ajuda Alimentària del

Fons d'Ajuda Europea per a les Persones Més Desafavorides (FEAD) Espanya 2021. S'entén que compleixen el requisit esmentat aquelles

entitats que formin part o participin de la federació estatal corresponent o estructura anàloga en el territori de les Illes Balears.

4. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 2 han de:

a. Acreditar al llarg de l'exercici 2021 la participació d'un mínim de persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta

convocatòria, d'acord amb els criteris següents:

─ Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 75.

─ Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 30.

─ Per a les entitats de l'illa de Formentera: 15.

b. Atendre anualment en el programa d'aliments un mínim de famílies o beneficiaris directes, d'acord amb els criteris següents:

─ Per a les entitats de l'illa de Mallorca: 750.

─ Per a les entitats de les illes de Menorca i Eivissa: 600.

─ Per a les entitats de l'illa de Formentera: 300

c. Mantenir una col·laboració continuada i documentable amb els serveis socials comunitaris bàsics municipals.

d. Haver executat algun projecte de repartiment d'aliments en col·laboració amb algun servei social comunitari municipal al llarg de 2021.

5. Les entitats que presentin sol·licituds per a la modalitat 3 han de:

a. Acreditar al llarg de l'exercici 2021 la participació d'un mínim de 10 persones voluntàries en activitats relacionades amb l'objecte d'aquesta

convocatòria.

b. Realitzar un mínim de 450 repartiments setmanals.

c. Haver executat algun projecte de menjador social durant l'any 2021.

c. Requisits específics per a les entitats que es presentin a la línia 2:

1. Incloure en els estatuts com a finalitat o activitat prioritàries l'accés universal a activitats culturals.

2. Haver participat en algun projecte d'accés a la cultura de persones en situació de risc i/o exclusió social durant els dos darrers anys que

hagi assolit un mínim de 300 assistències a esdeveniments culturals.

3. Haver col·laborat en activitats d'accés a la cultura durant els dos darrers anys amb un mínim de 10 administracions, entitats o empreses que

atenen persones en situació de risc i/o exclusió social.

Documentació a presentar

Veure convocatòria

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Deu dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Aportació de documentació

Requisits

Entitats a les quals s'ha concedit la subvenció.

Documentació a presentar

Qualsevol documentació que se vulgui aportar.

Termini màxim

---

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Tràmit d'al·legacions

Requisits

Entitats que siguin destinatàries de proposta de resolució de concessió

Documentació a presentar

Al·legacions a la proposta de resolució

Termini màxim

5 dies hàbils des de l'endemà de la publicació de la proposta de resolució de concessió

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

X

Justificació

Requisits

Veure convocatòria

Documentació a presentar

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Abans del 31 de març de l'any 2024.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Afers Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177301

(serveissocials@dgsersoc.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Afers Socials

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar