Requisits
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'IEB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar els certificats corresponents, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.
b) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6, 7 i 8 d'aquesta convocatòria.
c) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
d) Presentar una sol·licitud per projecte. En cas de presentar una nova sol·licitud, s'ha de desistir expressament de l'anterior; en cas de no fer-ho, només es tendrà en compte la primera sol·licitud registrada.
e) Disposar de l'organització i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de la subvenció en el moment de la publicació de la convocatòria.
f) Presentar un certificat, si escau, que acrediti que l'entitat està exempta de declarar l'IVA. Si no es presenta aquest certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària, l'IVA de les factures que es presentin com a part del compte justificatiu no es pot subvencionar.
Documentació a presentar
El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica
a.1) Persona física:
— El DNI, passaport o NIE.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
a.2) Persona jurídica:
— El document constitutiu de la persona jurídica.
— El DNI, passaport o NIE de la persona representant.
— Els estatuts socials inscrits degudament en el registre.
— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, el qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats empresarials (IAE) en epígrafs vinculats al sector cultural.
— Un document de la junta directiva actual, si és diferent de la constituïda als estatuts.
b) Una declaració responsable per mitjà del model normalitzat (annex 3), en què el sol·licitant manifesti els punts següents:
— Que compleix les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, com també les que estableix aquesta convocatòria.
— Que aporta la documentació adjunta a la sol·licitud, vertadera i correcta.
— Que no incorre en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre l'ajuda, de conformitat amb la normativa aplicable.
— Que està al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
— Que compleix la legalitat vigent i aplica criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
— Que no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
— Que, si escau, ha sol·licitat ajudes i subvencions a qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud, o que se li han concedit les ajudes i subvencions esmentades.
— Que no ha rebut altres ajuts en concepte d'ajuts en els tres últims exercicis fiscals (l'exercici de minimis corrent i els dos
anteriors) per un valor superior a 200.000 €, sigui quina sigui la seva procedència, la forma i l'objecte.
c) Si escau, la sol·licitud d'autorització per fer despeses amb persones o entitats vinculades (annex 4).
d) Una memòria descriptiva i detallada del projecte amb els apartats detallats a continuació. Aquesta memòria servirà perquè la Comissió Avaluadora puntuï el projecte i, per tant, només es valorarà la informació inclosa en aquesta memòria.
1r. Acreditació dels requisits exigits als punts 1.2 i 1.4. de la convocatòria.
2n. Objectius generals del projecte.
3r. Programació general (adreçada al públic):
— Programació completa de l'esdeveniment.
— Relació d'activitats i dates en què es duen a terme.
4t. Jornades professionals:
— Programació de jornades professionals.
— Llista dels professionals acreditats assistents (programadors, distribuïdors, productors, gestors i mediadors culturals, comissaris, crítics, etc.), en què es distingeixin de manera clara els que són de fora de les Illes Balears. En cas de no disposar de la llista de l'edició actual, cal adjuntar la de l'edició immediatament anterior.
Per a les sol·licituds de la modalitat G, cal presentar un pla d'internacionalització de la cultura i la ciència de les Illes Balears, on s'especifiquin totes les accions que es fan i com repercuteixen en la internacionalització de les Balears com a espai cultural.
5è. Potencial de projecció exterior, que ha d'incloure el pla de difusió i promoció exterior.
6è. Digitalització.
7è. Antiguitat. Cal especificar el número de l'edició actual i fer una breu memòria descriptiva de les edicions anteriors.
8è. Estructura organitzativa de l'esdeveniment. Cal especificar si es disposa d'estructura empresarial i com es fomenta la contractació de personal. Així mateix, cal adjuntar l'historial de l'experiència prèvia de l'entitat organitzadora en esdeveniments similars.
9è. Igualtat de gènere. Mínim d'un 40 % de dones. Cal especificar i acreditar si es compleix o no aquest percentatge i en quins àmbits del festival.
10è. Sostenibilitat. Cal especificar les mesures que pren l'esdeveniment per reduir la petjada ecològica i qualsevol activitat
relacionada amb la cura del medi ambient, la conscienciació ambiental, etc.
11è. Retorn social. Cal especificar i acreditar en quina mesura s'inclouen accions destinades a la millora, dinamització o revitalització d'un col·lectiu, una comunitat o una àrea determinada.
12è. Creació. Cal especificar si s'ha inclòs en la programació de la fira o festival alguna de les obres beneficiàries de la convocatòria de subvencions de creació dels sectors de les arts escèniques, la música, la literatura, el còmic i la il·lustració, les arts visuals i l'audiovisual de les Illes Balears per a l'any 2020 (BOIB núm. 130, de 23 de juliol de 2020) o de la mateixa convocatòria per a l'any 2021 (BOIB núm. 130, de 21 de setembre de 2021).
13è. Formentera. Cal especificar si es fan accions amb origen, localització o destí a Formentera o realitzades per creadors, empreses, entitats o col·lectius d'aquest territori.
e) El pressupost detallat del projecte, seguint el model descarregable a http://www.iebalearics.org, amb els ingressos i les despeses i amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana ajuda, amb les despeses subvencionables desglossades. Cal incloure-hi, desglossats, els capítols següents (vegeu la descripció de les despeses subvencionables al punt 2 de la convocatòria):
— Despeses de la programació de les Illes Balears.
— Despeses de la programació de fora de les Illes Balears.
— Despeses de producció i comunicació.
— Despeses de les jornades professionals.
— Despeses d'adaptació a la realitat COVID.
f) El pla de patrocinis i de finançament de l'esdeveniment.
g) L'acreditació que la persona o l'entitat beneficiària de l'ajuda és titular del compte bancari facilitat.
Models:
Termini màxim
Fins al 15 de juliol de 2022.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Institut d'Estudis Baleàrics (IEB)
C. d'Alfons el Magnànim, 29.
Tel.: 971178996
(mgarau@iebalearics.org)