Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions 2023 per a actuacions en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional Maritimoterrestre de l'Arxipèlag de Cabrera amb càrrec al Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència

La finalitat d'aquestes ajudes és contribuir a la consecució de l'Objectiu 69, pertanyent al Component 4 Inversió 2 del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència, mitjançant el finançament d'actuacions en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc nacional de Cabrera dirigides especialment a impulsar l'ocupació, l'economia verda i l'emprenedoria vinculada a noves activitats sostenibles lligades a la dinamització de l'entorn dels Parcs nacionals espanyols i la integració d'usos i activitats locals, sempre en relació amb iniciatives vinculades a la conservació de la biodiversitat.

Codi SIA

3013456

Persones destinatàries

Poden ser beneficiàries de les subvencions les persones físiques i jurídiques següents:

a) Entitats locals:

i. Els municipis situats en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera (Palma i Ses Salines).

ii. Les entitats de caràcter supramunicipal de les quals formi part un o diversos d'aquests ajuntaments i hagin estat creades per la Comunitat Autònoma en l'exercici de les seves competències en matèria de règim local.

b) Entitats empresarials:

i. Les entitats empresarials que tenguin la consideració de petites i mitjanes empreses, la seu social de les quals estigui radicada en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera i l'activitat principal de la qual es desenvolupi en aquesta.

ii. Els empresaris individuals o autònoms en els supòsits següents:

1. Quan la seva residència i activitat es localitzin en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera.

2. Quan resideixin en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera i pretenguin implantar-hi la seva activitat.

3. Quan no resideixin en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera però duguin a terme en l'interior del Parc activitats productives de caràcter artesanal lligades al sector primari, sempre que aquestes activitats hagin estat específicament reglades en els instruments de planificació d'aquest Parc Nacional.

c) Persones físiques: les persones físiques residents i empadronades en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera.

d) Institucions sense afany de lucre:

i. Les fundacions i associacions sense afany de lucre legalment constituïdes i la seu local de les quals, o les seves seccions o delegacions, radiquin en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera, a condició que entre les seves finalitats estatutàries figuri expressament la realització d'actuacions en matèria de conservació o ús sostenible dels recursos naturals, de protecció del patrimoni historicoartístic o de promoció de la cultura tradicional.

ii. Les associacions de municipis inclosos en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera, constituïdes per a la promoció d'activitats de desenvolupament sostenible.

e) Les entitats de dret públic constituïdes a l'empara d'alguna legislació sectorial en matèria de recursos naturals renovables, entre les que s'inclouen les confraries de pescadors, i l'activitat de les quals estigui relacionada amb el seu aprofitament ordenat en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional de Cabrera.

Termini per a resoldre i notificar

6 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud

Requisits

Els interessats poden presentar fins a un màxim de 3 sol·licituds. L'actuació que es proposi en cada sol·licitud de subvenció ha de correspondre's amb un projecte unitari, i no s'admetran actuacions sense coherència territorial o funcional, ni les que no estiguin relacionades entre si.

En el cas de presentar-se més d'una sol·licitud, els projectes presentats han de ser

de línies de subvenció diferents, i no s'admetran projectes dividits en dues o més sol·licituds.

En cas de presentar-se més d'una sol·licitud, cada una s'ha de presentar separadament de la resta de sol·licituds, de tal manera que cada sol·licitud disposi d'un número de registre de presentació o d'origen independent.

Poden ser objecte de subvenció totes les actuacions i projectes que s'executin en l'àrea d'influència socioeconòmica del Parc Nacional Maritimoterrestre de l'Arxipèlag de Cabrera i que estiguin inclosos en alguna de les línies d'actuació previstes en l'art. 10 de les bases reguladores, en consonància amb alguna de les línies d'actuació que, sobre la conservació de la biodiversitat terrestre i marina, s'inclouen en la Inversió 2 del Component 4 del PRTR i descrites en l'art. 2.1 de les bases reguladores.

Els projectes subvencionables han de ser d'un import mínim de:

- 30.000 €, en el cas de projectes presentats per entitats locals.

- 5.000 €, en el cas de projectes presentats per entitats empresarials (PIMEs, i empresaris o empresàries individuals o autònoms).

- 5.000 €, en el cas de projectes presentats per persones físiques, institucions sense afany de lucre i entitats de dret públic constituïdes a l'empara d'alguna legislació sectorial en matèria de recursos naturals renovables.

Les actuacions objecte de finançament poden haver-se iniciat a partir de l'1 de gener de 2022 i han d'haver finalitzat abans de l'1 de juliol de 2025. En tot cas, els beneficiaris han d'indicar expressament en la sol·licitud la data d'inici del projecte subvencionat.

Aquestes ajuts queden subjectes al règim de minimis, i els hi són d'aplicació, en conseqüència, els diferents reglaments, generals i sectorials, de la UE relatius a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea.

Documentació a presentar

- Model de sol·licitud (Annex II), degudament emplenat i signat.

- Documentació administrativa i tècnica que s'estableix en el capítol III de les bases reguladores (arts. 14 i 15) i seguint les instruccions de l'apartat setè de la convocatòria.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

30 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Aportació de documentació complementària a la sol·licitud

Requisits

Només en cas d'haver d'aportar més de 10 documents es pot emprar aquest tràmit per aportar la documentació restant. Indicau la sol·licitud a la qual remet la documentació.

Documentació a presentar

Aportació de documentació complementària a la sol·licitud

Termini màxim

30 dies hàbils, a comptar des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Esmena de la sol·licitud

Requisits

Haver rebut un requeriment de esmena de deficiències de la sol·licitud

Documentació a presentar

Documentació administrativa i tècnica del requeriment

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Al·legacions en tràmit d'audiència

Requisits

No estar d'acord amb la proposta de resolució

Documentació a presentar

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Desistiment de la sol·licitud o renúncia al dret

Requisits

Haver presentat una sol·licitud o ser beneficiari d'una subvenció

Documentació a presentar

Ha d'ajustar-se al model oficial (Annex 3)

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Justificació de la despesa de la subvenció

Requisits

Haver estat beneficiari d'una subvenció i haver executat el projecte

Documentació a presentar

La justificació s'ha d'ajustar al model oficial (Annex 4A i Annex 4B)

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

3 mesos des de la data de la finalització de l'execució del projecte

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Comunicació d'inici d'activitats

Requisits

Haver estat beneficiari d'una subvenció

Documentació a presentar

Termini màxim

Mínim de 15 dies abans de l'inici de les activitats.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

X

Altres comunicacions

Requisits

Haver estat beneficiari d'una subvenció.

Documentació a presentar

Termini màxim

-

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Projectes d'Espais Naturals

C/ Gremi de Corredors, 10 (Polígon Son Rossinyol).

(cderoque@dgmambie.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Medi Natural i Gestió Forestal

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar