Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Autorització per a l'activitat de transport públic de mercaderies en qualsevol classe de vehicle (MDP)

Tràmits per a l'obtenció d'una nova autorització d'empresa de transport públic de mercaderies en qualsevol classe de vehicle, visat i rehabilitació de l'autorització, adscripció i substitució de vehicles, transmissió i renuncia de l'autorització.

Código SIA

208342

Personas destinatarias

Empreses, persones físiques o jurídiques.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

No

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Observaciones

La autorización, así como las adscripciones de nuevos vehículos, sustituciones y otros tramites, se inscribe por la administración en el Registro de Empresas y Actividades deTransporte.

Órgano competente para resolver

Direcció General de Mobilitat

Trámites

X

NOVA AUTORITZACIÓ D'EMPRESA DE MERCADERIES

Requisitos

1. Tenir la nacionalitat espanyola o la d'altre Estat membre de la Unió Europea o, en cas contrari, comptar amb les autoritzacions exigides per la legislació reguladora del régimen general d'extrangeria per a la realització de l'activitat professional de transportista en nom propi.

2. Quan es tracti d'una persona jurídica, aquesta haurà de complir les següents condicions:

a. Que estigui inscrita en el Registre Mercantil, o en el registre públic que correspongui.

b. Tenir personalitat jurídica pròpia i independent de la d'aquelles persones que, en el seu cas, la integrin.

c. Tenir ànim de lucre.

d. Que la realització de transport públic formi part del seu objecte social.

3. Comptar amb un domicili situat a Espanya en el què es conservin, a disposició del Servei d'Inspecció, els documents relatius a la seva gestió i funcionament.

4. Disposar d'un o més vehicles matriculats a Espanya en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari i que no superi, en el moment de la sol·licitud de l'autorizació, els cinc mesos d'antiguitat, comptats des de la primera matriculació.

5. Disposar de direcció i firma electrònica per dur a terme i documentar a distància el contracte de transports amb els seus clients. El canvi d'aquesta direcció haurà de ser puntualment comunicat.

6. Complir les obligacions de caràcter fiscal, laboral i social exigides per la legislació vigent.

7. Honorabilitat, tant de l'empresa com del gestor de transport.

8. Capacitat financera. S'ha de disposar, al menys, de capital i reserves per un import mínim de 9000 euros, quan s'utilitzi només un vehicle, i de 5000 euros més per cada vehicle addicional utilitzat.

PERSONES JURÍDIQUES:

Es comprovaran les dades obrants al Registre Mercantil i documentació complementària aportada.

PERSONES FÍSIQUES:

Es presumirà sempre que cap vehicle rebasi l'antiguitat de 12 anys comptats des de la seva primera matriculació i es disposi dels vehicles en propietat o arrendament financer, o en arrendament ordinari no inferior a 24 mesos. En cas contrari s'haurà de disposar de la garantia corresponent.

9. Competència professional. Haurà de quedar acreditat que l'empresa compta en tot moment amb una persona física que exerceixi les funcions de gestor de transport, el qual ha de complir les següents condicions:

a. Dirigir efectiva i permanentment les activitats de l'empresa.

b. Tenir un vincle real amb l'empresa.

PERSONES JURÍDIQUES:

1. Si és soci de l'empresa la seva participació haurà de ser igual o superior al 15% i trobar-se d'alta en el Règimen de la Seguretat Social que correspongui.

2. Si no és soci haurà d'estar donat d'alta en el Règimen General de la Seguretat Social a temps complet en un grup de cotització no inferior al 3.

PERSONES FÍSIQUES:

1. Podrà ser el titular de l'autorització, el qual ha de trobar-se en situació d'alta en el Règimen de la Seguretat Social que correspongui.

2. Si no és el titular haurà d'estar donat d'alta en el Règimen General de la Seguretat Social a temps complet en un grup de cotització no inferior al 3.

c. Estar en possessió del certificat expedit per l'Administració que acrediti la seva competència professional pel transport per carretera de mercaderies.

Una mateixa persona no pot fer les funcions de gestor de transport al mateix temps en més d'una empresa, llevat del supòsit d'empreses, el capital de les quals pertanyi en més d'un 50 per cent a un mateix titular.

Documentación a presentar

a) Justificant d'alta en la Declaració Censal (mod. 036) epígraf 722 transports de mercaderies per carretera.

b) Escriptura de constitució de l'empresa.

c) L'últim Impost de Societats presentat per l'empresa.

d) En el cas de què es disposi el vehicle/s mitjançant arrendament ordinari, s'haurà d'aportar el contracte corresponent amb una empresa arrendadora.

e) Comunicar, el titular de l'autorització, la direcció de correu electrònica.

f) Justificant d'alta de l'empresa i del gestor de transport en el règimen de la Seguretat Social i grup de cotització que correspongui.

g) Acreditació documental, si és el cas, de la participació del gestor de transport en el capital social de l'empresa.

h) Document d'ingrés de la taxa.

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

La realització de transport públic de mercaderies estarà supeditada a la possessió d’una autorització expedida per l’òrgan competent. (Article 42.1 de la LOTT)

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

INCORPORACIÓ DE NOUS VEHICLES A L'AUTORITZACIÓ DE TRANSPORT PÚBLIC

Requisitos

1. El vehicle s'ha de trobar matriculat a Espanya i disposar d'ell en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

2. La capacitat financera de l'empresa haurà de ser suficient en relació amb el número de vehicles resultant de la nova adscripció.

3. L'antiguitat mitja de la flota adscrita a l'autorització després de la incorporació del nou vehicle o la substitució d'un d'ells, no podrà superar la que dita flota tenia abans de la nova adscripció o substitució. El còmput de l'antiguitat mitja es realitzarà vehicle a vehicle, de tal manera que l'antiguitat vindrà determinada en relació al vehicle més vell. Això no serà necessari en cas de què els nous vehicles siguin tots els que fins aquest moment estiguin adscrits a una altra autorització de transport públic a la que el seu titular renuncii simultàniament.

Documentación a presentar

a) En el cas de què es disposi el vehicle/s mitjançant arrendament ordinari, s'haurà d'aportar el contracte corresponent amb una empresa arrendadora.

b) L'últim Impost de Societats presentat per l'empresa.

c) Document d'ingrés de la taxa.

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

Per a l’adscripció de nous vehicles a una autorització de transport públic de mercaderies ja existent, així com la substitució de qualqun dels ja adscrits.

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

SUBSTITUCIÓ D'UN VEHICLE ADSCRIT A UNA AUTORITZACIÓ DE TRANSPORT PÚBLIC DE MERCADERIES JA EXISTENT.

Requisitos

1. El vehicle s'ha de trobar matriculat a Espanya i disposar d'ell en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari.

2. L'antiguitat mitja de la flota adscrita a l'autorització després de la substitució d'un vehicle, no podrà superar la que dita flota tenia abans.

El còmput de l'antiguitat mitja es realitzarà vehicle a vehicle, de tal manera que l'antiguitat vindrà determinada en relació al vehicle més vell.

Documentación a presentar

a) En el cas de què es disposi el vehicle/s mitjançant arrendament ordinari, s'haurà d'aportar el contracte corresponent amb una empresa arrendadora.

b) Document d'ingrés de la taxa.

c) Taxa certificat. Només per a vehicles amb una MMA superior a 6 tones i una capacitat de càrrega que excedeixi de 3,5 tones, inclosos els caps tractors, per a l'emissió del certificat per presentar davant la Prefectura Provincial de Trànsit per a la matriculació i/o transferència (art. 106 Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i d'ordre social).

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

TRANSMISSIÓ D'AUTORITZACIONS

Requisitos

1. Que l'adquirent no sigui previament titular d'una autorització de transport igual a la que es preten adquirir.

2. Que l'adquirent passi a disposar de tots els vehicles que es trobin adscrits a l'autorització (en propietat, arrendament financer o arrendament ordinari).

3. Que l'adquirent compelixi tots els requisits exigits per a l'obtenció de l'autorització que es preten adquirir, excepte als referits a l'antiguitat inicial dels vehicles (veure NOVA AUTORITZACIÓ D'EMPRESA).

No es poden transmetre autoritzacions que es trobin suspeses o tenguin sancions pecuniàries pendents de pagament.

Documentación a presentar

a) La mateixa que s'ha de presentar per sol·licitar una NOVA AUTORITZACIÓ D'EMPRESA de transport de mercaderies en vehicles de més de 3500 kg de MMA.

b) Document d'ingrés de la taxa.

c) Taxa certificat. Només per a vehicles amb una MMA superior a 6 tones i una capacitat de càrrega que excedeixi de 3,5 tones, inclosos els caps tractors, per a l'emissió del certificat per presentar davant la Prefectura Provincial de Trànsit per a la matriculació i/o transferència. (Art. 106 Llei 66/1997, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i d'ordre social)

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

Les autoritzacions de transport públic de mercaderies en qualsevol tipus de vehicles, de més de 3500 kg de MMA, es podran transmetre a altres titulars.

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

VISAT D'AUTORITZACIÓ D'EMPRESA DE MERCADERIES

Requisitos

Els mateixos que s'han de tenir per sol·licitar una NOVA AUTORITZACIÓ D'EMPRESA DE MERCADERIES DE MÉS DE 3500 KG DE MMA.

La persona que fins ara desenvolupés les funcions de gestor de transport d'una empresa, podrà continuar fent-ho fins l'1 de juliol de 2020, encara que no compleixi íntegrament amb el requisit de direcció efectiva i permanent, sempre i quan:

1. Tengui conferits poders generals

2. Tengui conferit poder de disposició de fons de les principals comptes bancàries de l'empresa.

Documentación a presentar

a) L'últim Impost de Societats presentat per l'empresa.

b) Justificant d'alta del gestor de transport en el règimen de la Seguretat Social i grup de cotització que correspongui, si no es va aportar amb la sol·licitud de NOVA AUTORITZACIÓ o s'ha produït qualque canvi al respecte.

c) Acreditació documental, de la participació del gestor de transport en el capital social de l'empresa, si no es va aportar amb la sol·licitud de NOVA AUTORITZACIÓ o s'ha produït qualque canvi al respecte.

d) Document d'ingrés de la taxa.

En tot cas, s'ha de comunicar qualsevol canvi relacionat amb els requisits que s'hagi produït des de l'autorització inicial.

Les autoritzacions de transport públic perdran automàticament la seva validesa per manca de visat.

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

Destinat a persones físiques o jurídiques, titulars d’autoritzacions, a les quals correspongui realitzar el visat bianual. La data per fer el visat ve determinada pel darrer número del CIF/NIF i va en consonància amb el mateix número de mes del calendari. El mes d’agost és inhàbil a l’hora de visar, per la qual cosa els CIF/NIF acabats en 8, en 9 i en 0 es visaran en setembre, octubre i novembre, respectivament.

En el supòsit de tramitació per part d’una gestoria/representant, s’haurà de presentar el document de poder o mandat de representació corresponent.

La sol·licitud s’ha de fer telemàticament a través de la Seu Electrònica del Ministeri de Foment.

X

REHABILITACIÓ D'AUTORITZACIÓ D'EMPRESA DE MERCADERIES

Requisitos

Els mateixos que s'han de tenir per sol·licitar el VISAT D'AUTORITZACIONS D'EMPRESA DE MERCADERIES DE MÉS DE 3500 KG DE MMA.

Documentación a presentar

a) Document d'ingrés de la taxa.

Plazo máximo

Cinc mesos comptats des de la data de registre d'entrada de la sol·licitud.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Mobilitat

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei d'Ordenació del Transport Terrestre

C/ d'Eusebi Estada, 28. Tel.: 971177181 - Fax: 97176365

(fbouazza@dgmobil.caib.es)

Observaciones

Destinat a aquells titulars d’autoritzacions, que no hagin realitzat el visat en el termini establert reglamentàriament.

Les autoritzacions de transport públic perdran automàticament la seva validesa per manca de visat, però es podran rehabilitar en el període d’un any des del venciment del termini en què corresponia haver realitzat el visat.

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Mobilitat

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar