Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Presentació de queixes i denúncies davant l'Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència per a la investigació de situacions d'amenaça i/o vulneració dels drets dels menors.

Regulació de les queixes i denúncies dels particulars sobre l'activitat relacionada amb matèria de menors que duguin a terme les administracions públiques que actuïn dins l'àmbit geogràfic de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com l'activitat de qualsevol persona física, entitat, empresa, associació, fundació o qualsevol persona jurídica que utilitzi, actuï o presti serveis a menors d'edat dins la comunitat autònoma de les Illes Balears.

Codi SIA

207917

Persones destinatàries

- Tota persona natural o jurídica, amb independència de la seva nacionalitat, residència o edat.

- Motivadament, els membres del Parlament de les Illes Baleares.

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos

Silenci administratiu

No és d'aplicació

Forma d'inici

Instància de part o d'ofici

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència (OBIA)

Tràmits

X

Presentació de queixes i denúncies davant l'Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència per a la investigació de situacions d’amenaça i/o vulneració dels drets dels menors

Requisits

1. Tota queixa o denúncia es presentarà signada per l’interessat amb la suficient identificació, tant personal com dels fets objecte de la reclamació.

2. Les queixes i denúncies quedaran degudament registrades i, una vegada analitzades, seran admeses o rebutjades motivadament. No s’entrarà a examinar individualment les queixes o denúncies que estiguin pendents de resolució judicial.

3. Admesa la queixa, el director promourà, amb celeritat, l’oportuna investigació per a l’esclariment de l’objecte d’aquesta. En tot cas, reclamarà del cap de la dependència administrativa responsable del tema, informe que haurà de ser emès en el termini de 15 dies. La negativa o negligència respecte d’això, serà objecte de l’oportuna queixa davant la conselleria que tengui atribuïdes competències en matèria de benestar social, sense perjudici de reflectir-ho a l’informe anual pertinent.

De la mateixa manera, es procedirà quan la queixa es refereixi al funcionament de centres o serveis privats, adreçant-se al director o responsable.

4. S’informarà l’interessat o el que hagués realitzat la queixa o denúncia, del resultat de les investigacions i gestions, així com de la resposta que hagués donat l’Administració o l’entitat implicada.

Igualment es comunicarà el resultat positiu o negatiu de les investigacions a la dependència administrativa o entitat privada objecte d’aquesta.

Documentació a presentar

Escrit de queixa o de denúncia sense subjecció a cap model oficial ni formal i documentació que es consideri oportuna per a la investigació.

Impresos normalitzats associats: Formulari de queixa o denúncia

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

Termini màxim per la resolució: 3 mesos.

Termini màxim per la notificació: No hi ha termini.

Silenci administratiu: No hi ha silenci.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència (OBIA)

Contacte

Servei o Secció responsable

Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència (OBIA)

Carrer Jeroni Pou, n 2. 2n C. Tel.: 971177206 - Fax: 971176982

(dretsmenor@obia.caib.es)

Observacions

Regulació de les queixes i denúncies dels particulars sobre l’activitat relacionada amb matèria de menors que duguin a terme les administracions publiques que actuïn dins l’àmbit geogràfic de la comunitat autònoma de les Illes Balears, així com l’activitat de qualsevol persona física, entitat, empresa, associació, fundació o qualsevol persona jurídica que utilitzi, actuï o presti serveis a menors d’edat dins la comunitat autònoma de les Illes Balears.

A l’efecte del Decret esmentat, s’entén per Administració pública, l’Administració autonòmica i les administracions locals radicades al territori de la Comunitat autònoma de les Illes Balears (consells insulars, mancomunitats i ajuntaments). A més, les entitats de dret públic amb personalitat jurídica pròpia vinculades a les administracions esmentades.

Dels escrits de queixa o de denúncia que no estiguin signats, que es trametin per fax, correu electrònic o mitjançant el formulari a través d’Internet, l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor pot sol•licitar-ne la ratificació a l’entitat o la persona interessada.

En cap cas l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor pot intervenir en procediments vigents per a la resolució d’interessos individuals, la tramitació o resolució dels quals estigui encomanada a òrgans jurisdiccionals o que requereixin d’actuacions protectores encomanades a l’entitat pública competent.

La presentació d’un escrit de denúncia o queixa davant l’Oficina de Defensa dels Drets del Menor, no interromp els terminis per interposar les accions legals que puguin correspondre a l’entitat o la persona interessada, per la via administrativa davant el corresponent organisme públic, o per via judicial davant els jutjats o tribunals de justícia que pertoqui; tampoc no suspèn ni interromp els terminis per a l’execució de les resolucions o els actes administratius o judicials, ni els terminis legals per recórrer-hi en contra, si escau.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Oficina Balear de la Infància i l'Adolescència (OBIA)

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional