Requisits
Persones majors de 30 anys
a) Cursar una acció formativa d'una especialitat formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB.
b) Tenir més de 30 anys a l'inici de cada acció formativa.
c) Estar inscrita en el SOIB com a demandant d'ocupació desocupat el dia d'inici de cada acció formativa.
d) Haver estat inscrita en el SOIB o en un altre servei públic del sistema nacional d'ocupació com a demandant d'ocupació desocupat durant almenys quatre mesos en els darrers sis d'immediatament anteriors al dia de la incorporació a cada acció formativa.
e) Finalitzar l'acció formativa (mòdul) amb aprofitament (apte).
Dones víctimes de violència masclista
a) Cursar una acció formativa d'una especialitat formativa de formació professional per a l'ocupació finançada pel SOIB.
b) Estar inscrita com a demandant d'ocupació desocupada en el SOIB el dia d'inici de cada acció formativa.
c) Finalitzar l'acció formativa (mòdul) amb aprofitament (apte).
d) Estar en situació de ser una dona víctima de violència masclista acreditada, d'acord amb l'apartat 6.5.b) de l'annex de la convocatòria.
Documentació a presentar
a) Sol·licitud d'acord amb el model que es troba en el web del SOIB.
b) Si l'alumna és víctima de violència masclista, ha d'adjuntar a la sol·licitud un dels documents següents:
— Sentència condemnatòria, durant els 24 mesos posteriors d'haver-se notificat.
— Resolució judicial que acordi mesures cautelars per protegir la víctima o a través de l'ordre de protecció acordada a favor de la víctima, mentre sigui vigent.
— Informe del ministeri fiscal que indiqui l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència masclista, fins que es dicti la resolució sobre l'ordre de protecció.
— Informe dels serveis socials comunitaris o especialitzats que acrediti que la dona és víctima de violència masclista.
c) El SOIB pot obtenir els certificats acreditatius que la persona interessada està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària estatal i amb la Seguretat Social, així com verificar les dades d'identitat (DNI), excepte en cas d'oposició expressa de la persona interessada, que s'ha de fer constar en el model de sol·licitud. En cas que no s'autoritzin aquestes consultes, la persona sol·licitant ha d'aportar juntament amb la sol·licitud d'ajut la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions anteriors, així com una còpia del document d'identitat, si escau, i l'informe de vida laboral.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
El termini per presentar la sol·licitud comença l'endemà que acabi l'acció formativa i finalitza dos mesos després. S'ha de presentar una sol·licitud per acció formativa.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)
Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol.
Tel.: 971177900
- Fax: 971176342