Requisitos
Poden ser beneficiaris de les subvencions les persones físiques donades d'alta en el règim d'autònoms i les persones jurídiques del sector audiovisual, que puguin dur a terme els projectes o les activitats que estiguin en la situació que motiva la concessió de la subvenció.
Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social abans de la proposta de resolució.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.
c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu i, en el moment de sol·licitar l'ajuda, tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears.
d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat al sector audiovisual.
e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui l'audiovisual.
f) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.
g) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 6 i 7 d'aquesta convocatòria.
Quan es tracti d'agrupacions de persones físiques o jurídiques, públiques o privades, sense personalitat, s'han de fer constar de manera explícita, tant en la sol·licitud com en la resolució de concessió, els compromisos d'execució assumits per cada membre de l'agrupació, així com l'import de la subvenció que ha d'aplicar cadascun d'ells, que també tindran la consideració de beneficiaris. En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, amb poders suficients per complir les obligacions que, com a beneficiari, corresponen a l'agrupació. Així mateix, l'agrupació no s'entendrà dissolta fins que no hagin transcorregut els terminis de prescripció prevists en la Llei de Finances de la Comunitat Autònoma i en els articles 57 i 60 del Decret Legislatiu 2/2005.
No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:
— Les societats públiques i les entitats de dret públic, així com qualsevol empresa o organització en la qual la participació d'aquests ens sigui majoritària.
— Les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat a la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.
— Les associacions sense ànim de lucre
Les ajudes regulades en aquesta convocatòria poden concedir-se a empreses i autònoms que no estiguin en crisi i/o a empreses i autònoms que el 31 de desembre de 2019 no estaven en crisi, segons el que es disposa en l'article 2, punt 18, del Reglament (UE) núm. 651/2014 de la Comissió (Reglament general d'exempció per categories), però que sí que hi estaven o van començar a estar-hi amb posterioritat a aquesta data a conseqüència del brot de COVID-19.
Sense perjudici del que s'estableix amb caràcter general en el paràgraf anterior, sota les modalitats i condicions descrites es poden concedir ajudes a microempreses o petites empreses (en el sentit de l'annex I del Reglament general d'exempció per categories) que ja estiguessin en crisi el 31 de desembre de 2019, sempre que no es trobin immerses en un procediment concursal ni hagin rebut una ajuda de salvament o de reestructuració.
Aquests requisits s'han de complir prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria anual en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i han de mantenir-se fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.
Documentación a presentar
El formulari de sol·licitud degudament emplenat i signat, ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) Documentació administrativa:
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.
Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra en l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, la consulta referent a l'acreditació de la identitat, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquesta consulta directament.
a.2) Persona jurídica:
— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— Document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
— Document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
a.3) Persones físiques i jurídiques:
— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'impost d'activitats econòmiques (IAE) en epígrafs vinculats al sector audiovisual.
— Certificat del domicili fiscal del sol·licitant.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat.
— Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Per a subvencions de més de 3.000 €, cal presentar els certificats d'estar al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb:
— L'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
— La Tresoreria General de la Seguretat Social.
— L'Agència Estatal d'Administració Tributària.
Si el sol·licitant ho autoritza a través del formulari de sol·licitud, la Direcció General de Cultura (que s'integra en l'estructura orgànica de la Conselleria de Fons Europeus, Universitat i Cultura) gestionarà, en nom de l'ICIB i exclusivament per a aquesta finalitat, les consultes referents a aquests certificats, atès que a hores d'ara l'ICIB no pot fer aquestes consultes directament.
Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, cal que la persona interessada informi en el formulari de sol·licitud de l'expedient de la subvenció anterior en què es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.
Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o l'empresa interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats mitjançant la presentació d'una declaració responsable.
b) Documentació del projecte:
b.1) Memòria descriptiva de les accions desenvolupades en relació amb el projecte de promoció exterior, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:
— Objectius.
— Explicació detallada del projecte i les accions a desenvolupar.
— Pla de treball. Calendarització de la gestió i l'execució de les accions que s'han de desenvolupar.
— Viabilitat i coherència de les accions desenvolupades.
— Trajectòria professional de les persones físiques o jurídiques implicades.
— Pla de comunicació, difusió i màrqueting, si s'escau.
— Relació dels festivals, fires i/o mercats als quals es preveu assistir i justificació de la selecció que s'ha fet, en el cas que figuri entre les accions desenvolupades l'assistència a fires o festivals.
b.2) El pressupost detallat del projecte (annex 2), amb ingressos i despeses i amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli totes les despeses previstes del projecte de promoció exterior.
D'acord amb l'article 40.3 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, si l'import és superior a 15.000 €, el beneficiari ha de presentar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, anteriors a l'execució del compromís, tret que per les seves característiques especials no hi hagi entitats suficients per poder fer-les, llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. Les ofertes presentades s'han d'elegir de conformitat amb els criteris d'eficàcia i d'economia, i s'ha de justificar expressament en el cas que l'elecció no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.La manca de presentació de les tres ofertes s'entén com una anomalia en la totalitat de la sol·licitud.
8.2. Si la sol·licitud o la documentació presentada no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni o aporti els documents preceptius, dins un termini de deu dies hàbils, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, amb l'advertiment que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la mateixa Llei.
8.3. L'incompliment dels requisits en la documentació aportada establerts en aquesta convocatòria comporta que no s'admetrà la sol·licitud.
Modelos:
Documentos relacionados con el trámite:
Plazo máximo
El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, és de vint dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB. TRÀMIT TELEMÀTIC OBERT FINS EL 18 d'OCTUBRE a les 23.59 h
Forma de presentación
De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):
a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.
b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.
c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.
*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.
Órgano competente para la tramitación
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Contacto
Servicio o Sección responsable
Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB)
Carrer de l'Almudaina, 4. (Can Oleo)..
Tel.: 971176041
(mhevia@icib.caib.es)