Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de les ajudes de l'any 2018, per a la millora de l'eficiència energètica i la sostenibilitat en edificis d'habitatges o habitatges unifamiliars

1. Aquestes ajudes tenen per objecte el finançament d'obres per a la millora de l'eficiència energètica i la sostenibilitat en edificis d'habitatges o habitatges unifamiliars, amb especial atenció a l'envolupant edificatòria, tant en els edificis de tipologia residencial col·lectiva, com en els habitatges unifamiliars.

2. S'entén per edifici de tipologia residencial col·lectiva el que comprèn més d'un habitatge, sens perjudici que pugui incloure, de manera simultània, altres usos distints del residencial. Amb caràcter assimilat s'entén inclòs en aquesta tipologia l'edifici destinat a ser ocupat o habitat per un grup de persones que, sense constituir un nucli familiar, comparteix serveis i se sotmet a un règim comú.

Codi SIA

2407440

Persones destinatàries

Quant als edificis d'habitatges o habitatges unifamiliars que siguin objecte de l'actuació subvencionable, poden ser beneficiaris de les ajudes que preveu aquesta Resolució:

1. El propietari únic o els copropietaris conjuntament d'edificis d'habitatges o d'habitatges unifamiliars que, a la vegada, poden ser:

a) Les persones físiques majors d'edat que siguin residents a les Illes Balears i tenguin la nacionalitat espanyola. En el cas d'estrangers, han de tenir la residència legal a Espanya.

b) Les persones jurídiques de naturalesa privada, que acreditin en la seva sol·licitud que es troben constituïdes degudament, segons la normativa que els resulti d'aplicació.

c) Les administracions públiques i els organismes o altres entitats de dret públic, així com les empreses públiques i societats mercantils participades, íntegrament o majoritàriament, per les administracions públiques propietàries dels immobles.

2. Les comunitats de propietaris d'edificis d'habitatges o les agrupacions de comunitats de propietaris, constituïdes d'acord amb el que es disposa per l'article 5 de la Llei 49/1960, de 21 de juliol, sobre propietat horitzontal.

3. Els propietaris que, de forma agrupada, ho siguin d'edificis d'habitatges que reuneixin els requisits establerts per l'article 396 del Codi civil, però no hagin atorgat el títol constitutiu en règim de propietat horitzontal.

4. Les empreses constructores, arrendatàries o concessionàries d'edificis d'habitatges, així com les cooperatives, que acreditin la seva condició mitjançant contracte vigent amb la propietat de l'edifici per un termini suficient, el qual els atorgui la facultat expressa per dur a terme les actuacions subvencionables d'acord amb aquesta Resolució.

5. Les empreses de serveis energètics que, per poder ser beneficiàries, han d'actuar en funció del contracte signat amb la propietat, per dur a terme les inversions en les actuacions establertes en aquesta Resolució, i han d'acreditar la seva intervenció com a empresa de serveis energètics i la inversió realitzada.

Termini per a resoldre i notificar

La resolució de concessió de l'ajuda s'ha de dictar i notificar per via telemàtica a la persona beneficiària en el termini màxim de tres mesos, comptadors des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds que especifica aquesta Resolució de convocatòria.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Tràmits

X

Presentació de sol·licituds

Requisits

Article 6

Requisits dels habitatges unifamiliars

Els habitatges unifamiliars aïllats, entre mitgeres o agrupats en filera, per als quals se sol·liciti el finançament de les ajudes objecte d'aquesta Resolució, han de complir, entre d'altres, els següents requisits:

a. Han d'haver estat finalitzats abans de 1996. Aquesta circumstància s'acredita de ofici mitjançant consulta descriptiva i gràfica de les dades cadastrals.

b. Han de constituir el domicili habitual i permanent dels seus propietaris o arrendataris en el moment de sol·licitar les ajudes. Aquesta circumstància s'acredita mitjançant certificat d'empadronament.

c. S'ha d'aportar l'informe tècnic que acrediti la necessitat de l'actuació amb data anterior a la sol·licitud de l'ajuda.

d. Han de presentar la declaració responsable sobre les actuacions a realitzar, segons el model que figura a l'annex 4; i la relació dels propietaris o llogaters de l'habitatge, segons el model que figura a l'annex 5.

e. S'ha d'aportar el projecte de les actuacions que s'hi han de fer. Per al cas que les actuacions no exigeixin projecte, és necessari justificar, en una memòria subscrita per personal tècnic competent, l'adequació de l'actuació al Codi tècnic de l'edificació i altra normativa d'aplicació.

Article 7

Requisits dels edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva

Els edificis d'habitatges de tipologia residencial col·lectiva que s'acullin a les ajudes objecte d'aquesta Resolució, han de complir, entre d'altres, els requisits següents:

a. Han d'haver estat finalitzats abans de 1996. Aquesta circumstància s'acredita d'ofici mitjançant consulta descriptiva i gràfica de les dades cadastrals.

b. Han de tenir l'ús d'habitatge de tipologia residencial col·lectiva almenys en el 70 % de la seva superfície construïda sobre rasant, exclosa la planta baixa o plantes inferiors si té o tenen altres usos compatibles. Aquesta circumstància s'acredita d'ofici mitjançant consulta descriptiva i gràfica de les dades cadastrals.

c. Han de constituir el domicili habitual i permanent dels seus propietaris o arrendataris almenys en el 50 % dels habitatges de l'edifici en el moment sol·licitar les ajudes. Aquesta circumstància s'acredita mitjançant certificat d'empadronament.

d. S'ha d'aportar l'informe tècnic que acrediti la necessitat de l'actuació amb data anterior a la sol·licitud de l'ajuda.

e. Han de presentar l'acord sobre les actuacions a realitzar adoptat per la comunitat o comunitats de propietaris, agrupades degudament i, en els casos d'edificis de propietari únic o copropietaris conjuntament, han de presentar la declaració responsable sobre aquestes actuacions, en els dos supòsits segons el model que figura a l'annex 4, i la relació dels propietaris o llogaters dels habitatges i locals, segons el model que figura a l'annex 5.

f) S'ha d'aportar el projecte de les actuacions que s'hi han de fer. Per al cas que les actuacions no exigeixin projecte, és necessari justificar, en una memòria subscrita per personal tècnic competent, l'adequació de l'actuació al Codi tècnic de l'edificació i altra normativa d'aplicació.

Documentació a presentar

1. La sol·licitud d'ajuda s'ha de fer telemàticament a través de la pàgina web de la Direcció General d'Arquitectura i Habitatge, i s'hi ha d'adjuntar tota la documentació necessària que s'indica en l'annex 1.

2. Amb aquesta presentació telemàtica, la sol·licitud i la documentació necessària exigida queden automàticament registrades en el Registre General de la Conselleria de Territori, Energia i Mobilitat.

3. La presentació de la sol·licitud implica que la persona interessada accepta les prescripcions que estableixen aquesta Resolució, la normativa aplicable i el conveni de col·laboració que s'esmenten a l'article 3 d'aquesta Resolució.

Models:

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

El termini de presentació de les sol·licituds d'ajuda és d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Contacte

Servei o Secció responsable

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Camí del Reis 308. Tel.: 971177300

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Habitatge i Arquitectura

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar