Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Ajuts per a la reconversió de centres privats en centres educatius de 1r cicle d'educació infantil

Convocar ajuts per a la reconversió de centres de titularitat privada que atenen regularment infants de 0 a 3 anys, amb anterioritat al 28 de juliol de 2019, sense autorització educativa en centres educatius de primer cicle d'educació infantil.

Codi SIA

2354093

Persones destinatàries

Entitats privades titulars de centres que atenen regularment infants de 0-3 anys sense autorització educativa en data 28 de juliol de 2019 i que puguin demostrar documentalment que estaven en funcionament abans de la data esmentada.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de l'endemà de la data de finalització de presentació de la sol·licitud.

Silenci administratiu

Segon normativa aplicable

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Ajuts per a la reconversió de centres privats en centres educatius de 1r cicle d'educació infantil

Requisits

- Els centres han d'haver demanat l'obertura d'expedient a la Secció d'Autoritzacions i Registre de Centres de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

- Les entitats han de manifestar el compromís d'adhesió a la xarxa complementària.

- Les sol·licituds han de preveure que les places o unitats sol·licitades per a la seva reconversió han de donar lloc a centres de primer cicle d'educació infantil que compleixin el Text consolidat, aprovat pel Decret 23/2020, de 31 de juliol, i que s'ajustin als criteris que es preveuen en l'apèndix 2 de l'annex 2 de la Resolució.

- Abans de formular la proposta de resolució, els beneficiaris han d'estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i la Hisenda autonòmica.

- Els beneficiaris no han d'estar sotmesos a cap de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, i han de complir el que s'estableix en l'article 11.2 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

Documentació a presentar

Generals:

a) La sol·licitud, segons el model que figura en l'apèndix 3 d'aquesta convocatòria. S'hi ha d'adjuntar l'ofici de tramesa corresponent.

b) Còpia compulsada del document acreditatiu del nomenament del(s) representant(s) legal(s).

c) Còpia del DNI del(s) representant(s) legal(s).

d) Còpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

e) En cas de ser la primera vegada que l'entitat sol·licita subvenció o en cas que hagi modificat el seu número de compte bancari, una declaració responsable de la titularitat del compte bancari.

f) Declaració de tots els ajuts obtinguts o sol·licitats de qualsevol ens públic pel mateix concepte.

g) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat d'acord amb el model de l'apèndix 4 de l'annex 2

h) Els certificats que acrediten que els sol·licitants es troben al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb l'Agència Estatal d'Administració Tributària i la Hisenda autonòmica, en el cas que l'entitat sol·licitant denegui l'autorització per l'obtenció d'ofici d'aquest documents per part de la COnselleria.

i) Relació de centres que atenen regularment infants que, atesa la inviabilitat de les instal·lacions, es tancaran i traslladaran a la nova ubicació per a la qual se sol·licita l'ajut i compromís de tancament de les instal·lacions inviables, si n'és el cas.

Específics:

a) Llicència d'activitats o justificació d'estar en funcionament en data de 28 de juliol de 2019. En el cas de centres sense llicència d'activitats, s'ha d'aportar documentació acreditativa original (datada amb anterioritat al 28 de juliol de 2019) que descrigui el servei a infants de 0-3 anys que es duia a terme i l'activitat econòmica que comportava.

b) Projecte de les actuacions a realitzar. En el cas d'actuacions que no exigeixen projecte, documentació tècnica que justifiqui l'adequació de l'actuació al Decret 23/2020 i normativa d'aplicació.

c) Pressupost estimat de l'actuació elaborat pel tècnic competent, que ha d'incloure el cost estimat de les obres i els honoraris tècnics. També s'ha d'assenyalar el termini previst d'execució de les obres.

d) Compromís de mantenir el centre en funcionament amb la totalitat de places, a més de no utilitzar l'immoble per a finalitats distintes d'aquelles que són objecte de l'ajut durant un període mínim de dotze anys.

e) Compromís de signatura del conveni de col·laboració amb la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca per formar part de la xarxa educativa complementària a la xarxa d'escoletes públiques, que s'inclou en el model de sol·licitud de l'apèndix 3 de l'annex 2.

f) Escriptura de propietat de l'edifici o contracte d'arrendament o qualsevol altra modalitat d'ús de l'immoble, com a mínim fins al setembre de 2024.

g) Informe del tècnic competent en què s'indiqui que l'actuació prevista s'ajusta a la normativa urbanística.

Per barem:

a) Certificat de final d'obres.

b) Còpia acarada de la llicència d'obres.

c) Còpia acarada de la sol·licitud de llicència d'obres.

d) Certificació de la titularitat dels nivells educatius concertats per la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca dins el mateix centre educatiu.

e) Còpia de la llicència d'activitats amb data d'expedició.

f) Còpia acarada de la comunicació a l'ajuntament del cessament de l'activitat en les ubicacions anteriors.

g) Còpia acarada de la sol·licitud de llicència d'activitats del local de la nova ubicació.

h) Originals de l'oferta publicitària del servei.

i) Altra documentació que demostri el funcionament com a servei d'atenció a infants de menys de tres anys.

Models:

Termini màxim

Tres mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Contacte

Servei o Secció responsable

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta). Tel.: 971177749

(institutprimerainfancia@dgpice.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Institut per a l'Educació de la Primera Infància (IEPI)

Finalitat

Tramitació del procediment

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional