Requisits
- Per al títol de tècnic, persones que tenguin 18 anys o més dins el 2020 i tenir els requisits d'accés.
- Per al títol de tècnic superior, persones que tenguin 20 anys o més dins el 2020 i tenir els requisits d'accés.
Taxes
P40 .
Taxa per a proves lliures de formació professional -
https://www.atib.es/TA/Modelos/Tasas046.aspx
Documentació a presentar
La documentació s'ha de presentar en el centre educatiu públic de les Illes Balears autoritzat per
impartir el cicle al qual pertanyen els mòduls dels quals es volen examinar.
1. Sol·licitud d'inscripció.
2. Per acreditar el pagament de les taxes corresponents s'ha d'aportar el model de document d'ingrés 046. El codi del concepte per a aquestes taxes és el P40.
3. Per acreditar l'exempció total o parcial del pagament d'aquesta taxa:
a. Les persones en situació legal de desocupació han d'aportar l'informe de període ininterromput inscrit en situació de
desocupació, emès per un servei públic d'ocupació.
b. Les persones amb una discapacitat igual o superior al 33 % han d'aportar el certificat que acredita el tipus i el grau de
discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials.
c. Les persones que acreditin ser membres d'una família nombrosa han d'aportar el títol o certificat expedit a l'efecte per
l'òrgan competent, d'acord amb el que preveu la Llei 40/2003, de 18 de novembre, de protecció a les famílies nombroses.
d. Els membres d'unitats familiars que percebin la renda mínima d'inserció han d'aportar el certificat d'ingressos de renda
mínima d'inserció. En el cas de ser cònjuge o fill de la persona beneficiària, també s'ha de presentar el llibre de família.
e. Els membres d'unitats familiars que percebin la renda social garantida han d'aportar el certificat d'ingressos de renda
social garantida. En el cas de ser cònjuge o fill de la persona beneficiària, també s'ha de presentar el llibre de família.
f. Els membres d'unitats familiars que percebin el subsidi de desocupació han d'aportar el certificat de situació emès pel
Servei Públic d'Ocupació Estatal (SEPE). En el cas de ser cònjuge o fill de la persona beneficiària, també s'ha de presentar
el llibre de família.
g. Les persones subjectes a mesures privatives de llibertat i els joves tutelats i extutelats en vies d'emancipació han d'aportar la resolució judicial que ho determini.
h. Les persones que hagin estat víctimes d'actes terroristes han d'aportar algun del documents següents:
· Un certificat com a víctima del terrorisme o familiar, emès pel Ministeri de l'Interior.
· Una resolució prèvia d'indemnització per acte terrorista. En el cas de ser-ne cònjuge o fill, també s'ha de presentar
el llibre de família.
· Un títol del Reial Orde de Reconeixement Civil a les Víctimes del Terrorisme. En el cas de ser-ne cònjuge o fill,
també s'ha de presentar el llibre de família.
i. Les persones que hagin estat víctimes de violència de gènere han d'aportar algun dels documents següents:
· Una ordre de protecció a favor de la víctima.
· Una sentència condemnatòria.
· Un informe del Ministeri Fiscal que indiqui l'existència d'indicis que la demandant és víctima de violència de
gènere, fins que es dicti l'ordre de protecció.
· Una resolució judicial amb la qual s'hagin acordat mesures cautelars per a la protecció de la víctima.
· Un informe de l'administració competent en matèria de serveis socials o de la casa d'acolliment, o bé un informe
de l'Institut Balear de la Dona.
· En el cas de ser-ne fill dependent, també s'ha de presentar el llibre de família.
j. Els membres de famílies monoparentals han d'aportar un document oficial en el qual ha de constar que la pàtria potestat
recau en un sol progenitor, o el llibre de família o certificat de naixement, en el qual ha de figurar un sol progenitor
k. Els joves en situació d'acolliment han de presentar la resolució judicial o administrativa de l'acolliment o, si no n'hi ha, un
certificat emès per l'entitat corresponent (Institut Mallorquí d'Afers Socials —IMAS—, Servei Insular de Família del
Departament de Benestar Social del Consell Insular de Menorca, Consell Insular d'Eivissa o Consell Insular de Formentera).
4. Per acreditar el requisit d'edat s'ha d'aportar original i còpia del document oficial d'identificació de què es disposi (DNI, passaport, etc.).
5. Per acreditar el requisit d'accés al cicle formatiu s'ha d'aportar original i còpia d'algun d'aquests documents:
a. Títol oficial que permet l'accés al cicle o resguard d'haver fet el pagament per obtenir-lo. En el cas d'estar pendent
d'homologació d'estudis estrangers en el moment de la inscripció, el sol·licitant ha de presentar el volant per a la inscripció
condicional en centres docents o exàmens oficials, segellat per la unitat de registre on s'hagi presentat la sol·licitud
d'homologació o convalidació. Abans de l'inici de la primera prova s'ha de presentar la resolució definitiva d'homologació o
convalidació.
b. Certificació acadèmica personal que indiqui que s'han superat els estudis que donen accés directe al cicle formatiu (vegeu l'annex 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura de 6 de març de 2008).
c. Qualsevol dels certificats o documents acreditatius que permeten accedir al cicle formatiu pel torn d'accés mitjançant
prova (vegeu l'annex 1 esmentat).
6. Si els requisits d'accés no es poden acreditar documentalment durant el període d'inscripció, s'han de lliurar al president de la comissió avaluadora a l'inici de la primera prova. En cas de no presentar-los es perd el dret a fer la prova.
7. Les persones que, ateses les seves característiques físiques o sensorials, demanen l'adaptació de les condicions en què s'han de fer les proves, han de presentar el certificat que acrediti el tipus i el grau de discapacitat que tenen, expedit per un organisme oficial competent en matèria d'afers socials.
Models:
Termini màxim
La inscripció a les proves lliures s'ha de formalitzar del 4 al 13 de març de 2020, ambdós inclosos.
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Servei de Planificació i Participació
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Planificació i Participació
C/ del Ter, 16, Ed. Alexandre Rosselló Pastors (Polígon de Son Fuster, 2a planta).
Tel.: 971177773
Observacions
Les persones interessades a fer les proves lliures s'han d'inscriure en el centre educatiu públic de les Illes Balears autoritzat per impartir el cicle al qual pertanyen els mòduls dels quals es volen examinar. Si hi ha més d'un centre autoritzat, han d'escollir aquell centre on els interessi presentar-se.
- Més informació a http://fp.caib.es.