Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Pensió No Contributiva de Jubilació (PNC)

L'Estat garanteix als ciutadans una prestació econòmica, assistència medico farmacèutica gratuïta i altres serveis socials complementaris, encara que no s'hagi cotitzat o s'hagi fet de forma insuficient per tenir accés a una pensió contributiva.

Código SIA

1993073

Personas destinatarias

L'Estat garanteix als ciutadans una prestació econòmica, assistència medico farmacèutica gratuïta i altres serveis socials complementaris, encara que no s'hagi cotitzat o s'hagi fet de forma insuficient per tenir accés a una pensió contributiva.

Plazo máximo para la resolución y notificación

El termini màxim per resoldre i notificar és de 90 dies des de la sol·licitud.

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Famílies i Afers Socials

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

Tenir mancança de rendes o d'ingressos suficients.

Per a l'any 2024, es considera que hi ha mancança si les rendes o els ingressos són inferiors a 7.250,60 € anuals.

En el cas de complir amb la condició dels 7.250,60 € i conviure (la persona sol·licitant) amb familiars, el requisit es compleix si la suma de tots els ingressos i les rendes de la unitat econòmica de convivència no supera les quanties següents (any 2024):

a) Convivència tan sols amb el cònjuge i/o parents amb consanguinitat fins al segon grau (padrins, germans i néts):

— Si són 2 convivents, el límit és de 12.326,02 euros anuals.

— Si són 3 convivents, el límit és de 17.401,44 euros anuals.

— Si són 4 convivents, el límit és de 22.476,86 euros anuals.

b) Convivència amb parents, alguns dels quals són els pares o fills:

— Si són 2 convivents, el límit és de 30.815,05 euros anuals.

— Si són 3 convivents, el límit és de 43.503,60 euros anuals.

— Si són 4 convivents, el límit és de 56.192,15 euros anuals.

Específics de la pròpia Pensió no Contributiva d'Invalidesa :

Tenir un grau de discapacitat o malaltia crònica igual o superior a un 65 %.

Tenir 18 anys o més i menys de 65 anys.

Residir a territori espanyol i haver-ho fet durant un període mínim de deu anys, dos dels quals han de ser consecutius i immediatament anteriors a la data de la sol·licitud.

Documentación a presentar

Modelos:

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El document declaració anual ha de presentar-se abans de l´31 de març de 2024.

-COMUNICAR QUALSEVOL VARIACIÓ DE CIRCUMSTÀNCIES ECONÒMIQUES, DE CONVIVÈNCIA I RESIDÈNCIA EN EL TERMINI DE 30 DIES DES DE LA DATA EN QUÈ ES PRODUEIXI.

-SI NO COMUNICAU AQUESTES VARIACIONS EN EL TERMINI INDICAT I AQUESTES DONEN LLOC A LA MODIFICACIÓ DE QUANTIA DE LA PENSIÓ O A LA SEVA EXTINCIÓ, ESTAREU OBLIGAT/ADA A TORNAR LES QUANTIES PERCEBUDES DE MANERA IMPROCEDENT, SENSE PERJUDICI DE LES ALTRES RESPONSABILITATS A QUÈ HAGI LLOC.

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Afers Socials

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Revisió i Pagament de Nòmines de Prestacions Socials de carácter econòmic

Tel.: 971177200

Observaciones

La Pensió no Contributiva de Jubilació (PNC) es pot presentar durant tot l' any.

IMPORTANT: PER PODER PRESENTAR LA SOL·LICITUD TELEMÀTICAMENT PRIMER S'HAN D'OMPLIR I SIGNAR ELECTRÒNICAMENT ELS DOCUMENTS - SOL·LICITUD DE PNC I - DECLARACIÓ DE VERACITAT DE DADES BANCÀRIES I ADJUNTAR-LOS AMB EL FORMULARI DEL TRÀMIT TELEMÀTIC.

X

Presentació de documentació

Requisitos

Ser perceptor d'una Pensió no Contributiva o tenir en tràmit una sol·licitud de Pensió no Contributiva

Documentación a presentar

La documentació requerida per l'òrgan gestor i tota aquella documentació que considereu necessària per a la tramitació de l'expedient de la Pensió no Contributiva.

Heu de comunicar qualsevol variació de circumstàncies econòmiques, de convivència i residència en el termini de 30 dies des de la data en què es produeixi.

Per a presentar la declaració anual ha de fer "clic" al següent enllaç

https://www.caib.es/seucaib/ca/200/personas/tramites/tramite/5225611/

Modelos:

Plazo máximo

Des de l'1 de gener fins al 31 de desembre de l'any en curs

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Afers Socials

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Revisió i Pagament de Nòmines de Prestacions Socials de carácter econòmic

Tel.: 971177200

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Afers Socials

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar