Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Expedició d'un certificat de professionalitat / certificat professional o acreditacions parcials d'unitats de competència / certificat de competència

Les persones que han superat la formació associada a un certificat de professionalitat / certificat professional per obtenir el certificat o les acreditacions parcials acumulables / certificat de competència, n'han de sol·licitar l'expedició.

Codi SIA

1370419

Persones destinatàries

(a) Qui hagi superat els mòduls formatius associats a un certificat de professionalitat / certificat professional:

· Si ha superat tots els mòduls que conformen el certificat, inclòs el mòdul de pràctiques professionals no laborals, obtindrà el certificat de professionalitat (CP) / certificat professional.

· Si ha superat només alguns dels mòduls formatius que conforme el certificat, obtindrà acreditacions parcials acumulables (APA) / certificat de competència.

(b) Qui hagi superat els continguts de la formació inclosa en els contractes per a la formació o en els programes públics d'ocupació-formació que estiguin associats a les unitats de competència dels certificats de professionalitat de l'ocupació relacionada amb l'ofici o lloc de treball previst en el contracte laboral.

(c) Qui, mitjançant els processos d'avaluació i acreditació de competències professionals adquirides a través de l'experiència laboral o vies no formals de formació que du a terme l'Institut de Qualificacions Professionals (IQPIB), acrediti haver superat unitats de competència d'un certificat de professionalitat:

· Si acredita haver-les superat totes, obtindrà el certificat de professionalitat / certificat professional.

· Si acredita haver superat només algunes de les unitats de competència que conformen el certificat, les podrà acreditar directament amb el certificat expedit per l'IQPIB (no fa falta que sol·liciti les APA).

(d) Qui, a través d'ensenyaments corresponents a títols de formació professional, hagi obtingut la certificació acadèmica que acrediti la superació dels mòduls professionals associats a les unitats de competència que conformen un certificat de professionalitat / certificat professional:

· Si acredita haver superat tots els mòduls professionals associats a les unitats de competència que conformen el certificat, inclòs el mòdul de pràctiques professionals no laborals, obtindrà el certificat de professionalitat / certificat professional.

· Si acredita haver superat només alguns dels mòduls associats a unitats de competència del certificat, obtindrà acreditacions parcials acumulables.

Termini per a resoldre i notificar

Termini màxim per resoldre: 6 mesos.

Termini màxim per notificar:

- En cas que s'expedeixin certificats de professionalitat / certificats professionals o acreditacions parcials / certificats de competència, 10 dies a partir de la data de l'expedició.

- En cas que se'n resolgui denegar l'expedició, 10 dies a partir de la data de la resolució.

Silenci administratiu

Positiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Tràmits

X

Sol·licitud d'un Certificat de Professionalitat / Certificat Professional o Acreditacions Parcials Acumulables / Certificat de Competència

Requisits

Els establerts al Reial Decret 34/2008, de 18 de gener, i a la seva normativa de desenvolupament

Documentació a presentar

El model de sol·licitud que trobareu més avall i la documentació que s'hi ha d'adjuntar d'acord amb les instruccions que conté la sol·licitud.

Podeu presentar la sol·licitud i la documentació adjunta:

- Presencialment en el registre del SOIB (amb cita prèvia) o en les formes que estableix l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

- A través del tràmit telemàtic del procediment que trobareu més avall. Si optau pel tràmit telemàtic, al formulari del tràmit heu d'annexar el model de sol·licitud i la documentació que s'hi requereix.

Models:

Termini màxim

Les sol·licituds es poden presentar durant tot l'any.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Carrer Gremi d'Hortolans, 11, 1 planta. Polígon Son Rossinyol. Tel.: 971177900 - Fax: 971176342

(certificatsdeprofessionalitat@soib.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar