Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Certificat de circumstàncies especials per sol·licitar el Bo Social elèctric

La normativa preveu que si concorren circumstàncies especials en la persona titular del contracte o en algun dels integrants de la unitat familiar (una discapacitat reconeguda, una situació de violència de gènere o la condició de víctima de terrorisme), els multiplicadors de renda respecte de l'índex IPREM s'han d'incrementar en 0,5.

Código SIA

687669

Personas destinatarias

La persona titular del contracte o algun dels integrants de la unitat familiar ha de concórrer amb una d'aquestes circumstàncies: una discapacitat reconeguda, una situació de violència de gènere o la condició de víctima de terrorisme

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sense termini

Silencio administrativo

No és d'aplicació

Forma de inicio

Instància de part

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Servei de Serveis Socials

Trámites

X

Sol·licitud certificat circumstàncies especials

Requisitos

La persona titular del contracte o algun dels integrants de la unitat familiar ha de concórrer amb una d'aquestes circumstàncies: una discapacitat reconeguda, una situació de violència de gènere o la condició de víctima de terrorisme

Documentación a presentar

DOCUMENTACIÓ QUE S'HA D'APORTAR

Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar els documents següents:

A)En els casos que el/la sol·licitant actuï mitjançant representant legal o guardador/a de fet, cal presentar, a més, la documentació següent:

Acreditació de la representació legal mitjançant una fotocòpia compulsada de la sentència que declari o, si escau, el model de declaració de guardador/a de fet;

en els casos de menors, una fotocòpia del llibre de família i del DNI, el NIE o el passaport del/la progenitor/a (pare o mare) que actuï com a representant.

Fotocòpia del DNI, el NIE o el passaport del representant legal o de guardador/a de fet.

B)Si la persona no autoritza la obtenció del documents o dades necessàries per a la tramitació d'aquest certificat que pugui ser consultats a través de xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a l'efecte haurà d'aportar la documentació següent:

a) En cas que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tingui discapacitat reconeguda igual o superior al 33 % s'aportarà certificat o resolució, expedit per l'Institut de Migracions i Serveis Socials (IMSERSO) o per l'òrgan competent de les Comunitats Autònomes, amb el grau de discapacitat reconegut.

b) En cas que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tingui la condició de víctima de violència de gènere, s'aportarà un dels documents següents:

Sentència definitiva i ferma que condemni a la persona agressora.

Resolució judicial per la qual se conclou el procediment penal i de la qual es dedueixi que la persona sol·licitant ha estat víctima de violència de gènere.

Ordre de protecció vigent, o Informe del Ministeri Fiscal que indiqui l'existència d'indicis de que la persona sol·licitant és víctima de violència de gènere fins a tant no es dicti l'ordre de protecció.

Resolució judicial que hagués acordat mesures cautelars penals, sempre que estiguin en vigor.

Certificació o informe dels serveis socials de l'Administració Pública autonòmica o local.

També quedarà acreditada la condició de víctima de violència de gènere mitjançant certificat emès per una institució pública competent en el qual consti que la persona interessada està sent atesa dins d'un programa d'atenció a les víctimes, subvencionat per una Administració Pública concreta.

c) En cas que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tingui la condició de víctima de terrorisme, s'aportarà resolució emesa conforme a la Llei 29/2011, de 22 de setembre, de Reconeixement i Protecció Integral a les Víctimes del Terrorisme pel Ministeri de l'Interior.

Modelos:

Plazo máximo

Sense termini

Forma de presentación

De acuerdo con lo establecido en el artículo 16.4 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, del procedimiento administrativo común de las administraciones públicas, puede realizar el presente trámite a través de uno de los siguientes canales (entre otros):


a) De manera telemática (*obligatorio para los sujetos obligados a relacionarse electrónicamente con las administraciones por el artículo 14.2 y 3 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, y opcional para a las personas físicas), haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.


b) De manera presencial (sólo para personas físicas), en cualquiera de las oficinas de registro de la Administración Autonómica, de la Administración General del Estado, del resto de comunidades autónomas o de las entidades que integran la Administración Local. Puede consultar las direcciones de todas las oficinas de la Administración Autonómica.


c) Además, también puede enviar la documentación por correo postal (solo para personas físicas). En este caso, debe presentar los documentos en un sobre abierto, a fin de que el personal de la oficina de Correos pueda indicar, mediante el sello oficial, el lugar, la fecha y la hora exacta en que se ha efectuado el registro. Estos datos también quedarán anotadas en el resguardo justificativo de la presentación.


*Los sujetos a los que se refieren los apartados 2 y 3 del artículo 14 de la Ley 39/2015, de 1 de octubre, están obligados a relacionarse a través de medios electrónicos con las administraciones, por lo que, de conformidad con lo establecido en el artículo 68.4 de la referida Ley, si alguno de estos sujetos presenta su solicitud presencialmente, la Administración Pública le requerirá que la subsane mediante la presentación por vía electrónica.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General d'Afers Socials

Contacto

Servicio o Sección responsable

Servei de Serveis Socials

Pl. de la Drassana, 4. Tel.: 971177200

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General d'Afers Socials

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar