Requisits
La persona titular del contracte o algun dels integrants de la unitat familiar ha de concórrer amb una d'aquestes circumstàncies: una discapacitat reconeguda, una situació de violència de gènere o la condició de víctima de terrorisme
Documentació a presentar
DOCUMENTACIÓ QUE S'HA D'APORTAR
Per tramitar la sol·licitud, s'ha de presentar els documents següents:
A)En els casos que el/la sol·licitant actuï mitjançant representant legal o guardador/a de fet, cal presentar, a més, la documentació següent:
Acreditació de la representació legal mitjançant una fotocòpia compulsada de la sentència que declari o, si escau, el model de declaració de guardador/a de fet;
en els casos de menors, una fotocòpia del llibre de família i del DNI, el NIE o el passaport del/la progenitor/a (pare o mare) que actuï com a representant.
Fotocòpia del DNI, el NIE o el passaport del representant legal o de guardador/a de fet.
B)Si la persona no autoritza la obtenció del documents o dades necessàries per a la tramitació d'aquest certificat que pugui ser consultats a través de xarxes corporatives o sistemes electrònics habilitats a l'efecte haurà d'aportar la documentació següent:
a) En cas que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tingui discapacitat reconeguda igual o superior al 33 % s'aportarà certificat o resolució, expedit per l'Institut de Migracions i Serveis Socials (IMSERSO) o per l'òrgan competent de les Comunitats Autònomes, amb el grau de discapacitat reconegut.
b) En cas que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tingui la condició de víctima de violència de gènere, s'aportarà un dels documents següents:
Sentència definitiva i ferma que condemni a la persona agressora.
Resolució judicial per la qual se conclou el procediment penal i de la qual es dedueixi que la persona sol·licitant ha estat víctima de violència de gènere.
Ordre de protecció vigent, o Informe del Ministeri Fiscal que indiqui l'existència d'indicis de que la persona sol·licitant és víctima de violència de gènere fins a tant no es dicti l'ordre de protecció.
Resolució judicial que hagués acordat mesures cautelars penals, sempre que estiguin en vigor.
Certificació o informe dels serveis socials de l'Administració Pública autonòmica o local.
També quedarà acreditada la condició de víctima de violència de gènere mitjançant certificat emès per una institució pública competent en el qual consti que la persona interessada està sent atesa dins d'un programa d'atenció a les víctimes, subvencionat per una Administració Pública concreta.
c) En cas que el sol·licitant o algun dels membres de la unitat familiar tingui la condició de víctima de terrorisme, s'aportarà resolució emesa conforme a la Llei 29/2011, de 22 de setembre, de Reconeixement i Protecció Integral a les Víctimes del Terrorisme pel Ministeri de l'Interior.
Models:
Termini màxim
Sense termini
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Afers Socials
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Serveis Socials
Pl. de la Drassana, 4.
Tel.: 971177200