Requisits
S'ha de disposar de la l'autorització de reserva temporal de denominació.
Taxes
5.10.1.1 .
Inscripció Registre d'Entitats Esportives -
Telemàtic
Documentació a presentar
La inscripció d'un club esportiu de règim general exigeix la presentació de la sol·licitud corresponent acompanyada de la documentació següent:
a) Acta de constitució, en document públic o privat, subscrita per un mínim de cinc persones físiques o jurídiques que tenguin capacitat d'obrar, en la qual es manifesti que el club té com a objectius bàsics el foment, el desenvolupament i la pràctica de l'activitat física i de l'esport sense ànim de lucre.
Aquesta pràctica haurà d'estar inclosa en el programa oficial de les competicions que així qualifiquin les federacions
esportives de les Illes Balears o, si escau, les corresponents federacions espanyoles o internacionals, sempre que estiguin
reconegudes en l'àmbit esportiu.
L'acta ha de contenir, com a mínim, els elements següents:
i) La identitat de les persones fundadores o promotores i el càrrec que ocupen.
ii) La denominació de l'entitat esportiva.
iii) El domicili social de l'entitat esportiva.
b) Fotocòpia del DNI de totes les persones fundadores o promotores o de la targeta d'identificació fiscal, en el supòsit que les persones fundadores o promotores siguin persones jurídiques.
c) Declaració subscrita per totes les persones fundadores o promotores de no ocupar càrrecs directius en altres clubs esportius de la mateixa modalitat esportiva.
d) Els estatuts de l'entitat esportiva.
e) Justificant de pagament de la taxa.
Models:
Documents relacionats amb el tràmit:
Termini màxim
6 mesos
Forma de presentació
D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):
a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.
b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.
c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.
*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.
Òrgan competent per a la tramitació
Direcció General d'Esports
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei d'Administració Esportiva
C. de l'Uruguai, s/n (Velòdrom Illes Balears).
(registreentitats@esports.caib.es)