Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Declaració d'informació estadística i comptable (DEC)

Presentar de la informació estadística i comptable anual de distribuïdors d'assegurances i reassegurances de les Illes Balears.

Codi SIA

2844255

Persones destinatàries

Persones físiques i persones jurídiques inscrites en el Registre Administratiu de Distribuïdors d'Assegurances i Reassegurances de les Illes Balears que tinguin l'obligació de remetre la informació estadística i comptable d'acord amb l'article 187 del Reial decret llei 3/2020, de 4 de febrer, de mesures urgents pel qual s'incorporen a l'ordenament jurídic espanyol diverses directives de la Unió Europea en l'àmbit de contractació pública en determinats sectors; d'assegurances privades; de plans i fons de pensions; de l'àmbit tributari i de litigis fiscals.

Observacions

És preceptiu estar inscrit en el Registre Administratiu de Distribuïdors d'Assegurances i Reassegurances de les Illes Balears (RADAR-IB) prèviament a l'inici i desenvolupament de l'activitat de distribució d'assegurances i reassegurances en el territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

L'obligació d'informació estadística i comptable s'exigeix a tots els corredors d'assegurances, corredors de reassegurances, agents d'assegurances vinculats i operadors de banca-assegurances respecte d'aquells períodes en els quals s'hagi exercit l'activitat de mediació, independentment de quan s'hagi produït la cancel·lació de la seva inscripció en el RADAR-IB.

L'exercici econòmic a considerar per a la informació estadístic i comptable a remetre coincideix amb l'any natural.

La Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni podrà sol·licitar aclariments sobre la documentació rebuda a l'objecte d'obtenir la informació estadística i comptable que es preveu al Reial decret 287/2021, de 20 d'abril.

La informació estadística i comptable s'ha de presentar per mitjans electrònics i a través del tràmit que figura en seu electrònica.

Els corredors d'assegurances han de remetre a Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni, de manera separada i per cada codi d'inscripció, la informació estadístic i comptable anual que inclourà dades referents a la declaració de dades generals i requisits per a l'exercici de l'activitat, estructura de l'organització, programa de formació que s'imparteix als empleats i col·laboradors externs, contractes d'assegurances mitjançats, compte de pèrdues i guanys i balanç.

Els agents d'assegurances vinculats i els operadors de banca-assegurances han de remetre a la Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni la informació comptable i del negoci anual que inclourà dades referents a la declaració de dades generals i requisits per a l'exercici de l'activitat, estructura de l'organització, programa de formació que s'imparteix als empleats, a les persones que participen directament en l'activitat de distribució i als col·laboradors externs, contractes d'assegurances mitjançats i compte de pèrdues i guanys.

La remissió de la informació estadística i comptable anual s'ajustarà als models que s'aprovin mitjançant ordre de la persona titular del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital i es remetrà abans del 30 d'abril de l'any següent a aquell a què es refereixi.

Atès que per a la presentació de la informació estadística i comptable corresponent a l'exercici natural 2022, la persona titular del Ministeri d'Assumptes Econòmics i Transformació Digital no ha aprovat mitjançant ordre nous models de remissió de la documentació estadística i comptable, són d'aplicació, els models que estableixen els articles 7 i 9 del Reial decret 764/2010, d'11 de juny.

A l'apartat de documentació teniu a la vostra disposició els models corresponents a cada categoria de distribuïdor d'assegurances i reassegurances amb la informació estadística i comptable que s'ha d'emplenar.

Es recorda que l'article 23 de Reial decret 287/2021, de 20 d'abril, estableix que de conformitat amb el que s'estableix en els articles 192.2.r) i 192.3.h) del Reial decret llei 3/2020, la falta de remissió de la informació a què es refereixen els articles 17.3, 19.1 i 21.1 serà constitutiva d'infracció administrativa.

Òrgan Instructor

Servei de Política Financera i Assegurances

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Política Financera i Assegurances

C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177107

(politicafinancera@tresorer.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General del Tresor, Política Financera i Patrimoni

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar