Model de garanties de connexió a xarxa d'instal·lacions generadores d'energia elèctrica. Modalitat aval bancari
Descarregar el model per a emprar-lo de base per iniciar un procediment no presencial d'establiment de garanties en forma d'aval bancari amb signatura digital, atès que inclou totes les dades imprescindibles, o de forma presencial, com a base de document físic a elaborar.
Codi SIA
2326299
Persones destinatàries
Persones físiques i jurídiques obligades a l'aportació de garanties segons la normativa de connexió d'instal·lacions generadores d'energia elèctrica a la xarxa de distribució o transport.
Requisits
Aquesta modalitat de garantia haurà d'ésser atorgada per una entitat de crèdit o societat de garantia recíproca.
Les persones signants com a apoderades hauran de tenir els seus poders validats davant l'Advocacia de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (*).
El procediment és el següent:
1.- L'empresa (o UTE) que ha d'aportar la garantia (o l'entitat avaladora directament), descarregarà el model que es pot trobar en aquesta pàgina o la de la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic i el farà arribar a l'entitat avaladora amb la qual ha concertat l'aval.
Des de l'entrada en vigor del Reial Decret 1183/2020, el model per a connexió a xarxes de distribució o transport és el mateix, tot i que cal indicar si es connectarà a una o altra.
2.- L'entitat avaladora podrà emprar la seva imatge corporativa en el document d'aval, però és convenient que el contingut de el document sigui fidel al model oficial i contingui les dades que són imprescindibles per a la posterior validació per part de la Dipositaria. La Dipositaria haurà de revisar la seva adequació a la diversa normativa vigent i refusar els documents amb informació parcial o incorrecta.
3.- Igualment, és convenient consultar els models vigents, ja que són subjectes a actualitzacions per canvis normatius o de procediment.
4.- La Dipositaria us recomana que abans de signar o el document l'avanceu per correu electrònic a l'adreça dipositaria@tresorer.caib.es per tal de comprovar el contingut, i evitar una possible repetició del document.
5.- Una vegada s'ha confirmat el document, les persones apoderades signaran digitalment el document amb un certificat vàlid, comprovable a l'aplicació valide: https://valide.redsara.es/valide/
6.- L'empresa interessada farà arribar per correu electrònic a dipositaria@tresorer.caib.es el document digital sense alteració de les signatures.
7.- La Dipositaria realitzarà el tràmit de validació de dades del document (**).
8.- En cas positiu, la Dipositaria el remetrà d'ofici a l'Advocacia de la Comunitat Autònoma per a la validació de poders de les persones signants.
9.- Una vegada confirmada la validació, en cas positiu, la Dipositaria realitzarà l'alta en el Registre Oficial, emetrà i firmarà digitalment els certificats model 802. Els remetrà per carpeta ciutadana a la persona interessada perquè pugui aportar el model 802 "per a l'administració" davant el servei que li requereix la garantia.
No es poden admetre garanties amb data de caducitat o amb clàusules de resolució unilateral.
IMPORTANT:
Per tal d'ubicar la instal·lació serveixen dades descriptives com la referència cadastral, coordenades geogràfiques, número de parcel·la + polígon + termini municipal, nom i número de carrer...
Recordau posar un nom a la instal·lació, tal com requereix el Rd 1183/2020, encara que avui no tengueu pensat fer altres instal·lacions a la mateixa parcel·la, com per exemple: terrat, coberta sud, marquesines aparcament, Son XX...
Igualment s'ha d'indicar si la instal·lació es connectarà a la xarxa de transport o distribució.
LA FALTA DE QUALSEVOL D'AQUESTES DADES POT DUR A LA NO VALIDACIÓ de la fiança PER NO COMPLIR AMB EL RD 1183/2020
(*) En el cas que les persones signants de l'aval o l'entitat avaladora no constin a la base de dades de l'Advocacia de la Comunitat Autònoma, aquesta entitat haurà de fer arribar una còpia d'escriptura d'atorgament de poders a la Advocacia als efectes de la seva actualització.
Contacte Advocacia Comunitat: 971 17 95 95
(**) La Dipositaria comprovarà que les dades que constin en l'aval són suficients, però no la correspondència amb les dades exigibles per la Direcció General d'Energia i Canvi Climàtic, ni l'adequació als plecs o normes que regeixin l'expedient.
Observacions
Les dades aportades per les persones interessades en aquest procediment seran utilitzades només per al tràmit del mateix, eventualment per a la seva execució o devolució i no se cediran a tercers, excepte tràmit judicial. En cas d'elaborar-se estadístiques del Servei de Dipositaria, seran sempre anonimitzades.
Normativa del servei
Òrgan Instructor
Servei de Dipositaria
Documents relacionats amb el servei
Contacte
Servei o Secció responsable
Servei de Dipositaria
C/ del Palau Reial, 17. Tel.: 971177108 - Fax: 971176331
(dipositaria@caib.es)