Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Subvencions adreçades al desenvolupament de actuacions en matèria de corresponsabilitat i cura de les persones menors d'edat en el marc del Pla Corresponsables 2025-2026

Subvencions adreçades al desenvolupament de línies d'acció en matèria de corresponsabilitat i cura de les persones menors d'edat en el marc del Pla Corresponsables de la Secretaria d'Estat d'Igualtat i per a l'Erradicació de la Violència contra les dones del Ministeri d'Igualtat:

LÍNIA 1

Sublínia 1.1 Els serveis de cures professionalitzades per a facilitar la conciliació de famílies amb persones menors a càrrec de fins a 16 anys i foment de l'ocupació en aquest sector professional. Dins d'aquesta línia d'acció s'inclouen les accions finançables següents:

1.1.a) Serveis de cura professional per a nins, nines i adolescents compreses entre els 0 i 12 anys i amb garantia de drets laborals que puguin prestar-se en domicili.

1.1.b) Serveis puntuals d'acompanyament (a l'escola, a recursos de proximitat i similars), adreçats a nins, nines i adolescents entre 3 i 16 anys.

Sublínia 1.2 Serveis de cura professional destinades a nins, nines i adolescents d'entre 3 i 16 anys d'edat, sempre i quant es desenvolupin en períodes lectius fora d'horari escolar i/o en períodes no lectius que puguin prestar-se en dependències públiques convenientment habilitades a aquest efecte, que hauran de ser espais preferentment de titularitat pública (centres educatius, centres socioculturals, centres municipals, poliesportius, biblioteques, etc.) i hauran de complir les mesures sanitàries i de seguretat.

LÍNIA 2

Sensibilització i formació en corresponsabilitat i cura de persones menors d'edat.

Codi SIA

3221815

Persones destinatàries

Sublínies 1.1.a i 1.1.b: les entitats locals de les Illes Balears i ens del sector públic vinculats o dependents d'aquestes, les entitats del tercer sector en els termes de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'Acció Social i la resta d'entitats privades sense ànim de lucre de les Illes Balears així com les federacions o associacions de les mateixes.

Sublínia 1.2 les entitats locals de les Illes Balears i ens del sector públic vinculats o dependents d'aquestes, les entitats del tercer sector en els termes de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'Acció Social i la resta d'entitats privades sense ànim de lucre de les Illes Balears així com les federacions o associacions de les mateixes.

Línia 2, les entitats locals i ens del sector públic vinculats o dependents d'aquestes de les Illes Balears, les entitats del tercer sector en els termes de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'Acció Social i la resta d'entitats privades sense ànim de lucre de les Illes Balears així com les federacions o associacions de les mateixes. Així mateix, poden ser beneficiàries d'aquesta línia els col·legis professionals, organitzacions sindicals i de empresaris de les Illes Balears.

Termini per a resoldre i notificar

3 mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Telèfon de contacte: 971 177 155

Correu electrònic de contacte: corresponsablesib@dgmenors.caib.es

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria de Famílies, Benestar Social i Atenció a la Dependència

Tràmits

X

Presentació de la sol·licitud

Requisits

Establerts al punt 3 de la Convocatòria.

Documentació a presentar

- Formulari de sol·licitud (Imprès I), degudament emplenat i signat.

- NIF/CIF de l'entitat sol·licitant

- NIF del representant legal o persona apoderada per la seva representació.

- Document acreditatiu de la condició de representant legal o apoderat de l'entitat que sol·licita la subvenció (escriptura pública, acta, estatuts, certificat, etç)

- En el cas de les entitats sense ànim de lucres, col·legis professionals, organitzacions sindicals i d'empresaris, escriptura publica de constitució de l'entitat sol·licitant, així com els seus Estatuts i modificacions, degudament registrats en el Registre Oficial corresponent a causa de la seva naturalesa. Els estatuts han d'acreditar, en el cas d'entitats sense ànim de lucre, la finalitat no lucrativa i l'objecte social de l'entitat.

- Projecte signat electrònicament i pressupost detallat que comprengui les activitats que es vulguin dur a terme amb la concessió de la subvenció que es sol·licitat (Imprès II).

-Declaració responsable per a la sol·licitud de la subvenció (Imprès III).

-Declaració responsable de la titularitat del compte corrent en el qual s'ha de fer el pagament per transferència bancària en cas d'obtenir l'ajut (Imprès IV)

-Un certificat signat pel representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o de la delegació permanent i activa a les Illes Balears, així com dels altres locals dels quals disposa l'entitat, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local (Imprès V).

-Una declaració responsable pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar l'impost, si està subjecta a pagar-lo, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (Imprès VI).

-Declaració responsable de l'entitat de disposar dels certificats negatius del del Registre Central de Delinqüents Sexuals de totes aquelles persones, professionals i voluntaris, que treballen en contacte habitual amb menors (Imprès VII)

-En el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades, s'ha de presentar certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat està al corrent en el pagament de les obligacions davant l'Administració estatal.

-En el cas que la persona interessada s'oposi expressament a que l'administració pugui consultar i obtenir aquestes dades, certificat de l'Administració autonòmica que indiqui que l'entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions tributàries davant la Hisenda de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

- Declaració responsable del compliment dels principis del Pla Corresponsables (Imprès VIII)

- Declaració responsable de reinversió de les taxes i preus públics en les actuacions del Pla Corresponsables (Imprès IX).

- Declaració responsable del compliment dels requisits en imatge, representació institucional i publicitat (Imprès X).

Documents relacionats amb el tràmit:

Termini màxim

10 dies hàbils

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei de Famílies

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Famílies

C/ de Sant Joan de la Salle, 4 b. Tel.: 971177155 - Fax: 971176384

(jfnavarro@dgmenors.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Famílies, Infància, Joventut, Diversitat i Igualtat.

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar