Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Convocatòria de subvencions SOIB Vulnerables Oferta específica graus B de nivells 1 i 2 d'FP per al període 2025-2027

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular la concessió de subvencions per a finançar graus B, mòduls professionals dels graus C que es considerin imprescindibles per donar suport a l'adquisició dels resultats d'aprenentatge de la resta de mòduls associats al Catàleg Nacional d'Estàndards de Competència i no constitueixin un grau B i FEMPOS, que s'han d'impartir en els centres pertanyents a la «Xarxa de Centres de Formació Professional gestionats pel SOIB», centres FP SOIB, en la modalitat adreçada a persones amb especials dificultats formatives o d'inserció laboral d'acord amb l'article 37 del Reial decret 659/2023

Codi SIA

3196376

Persones destinatàries

Es poden beneficiar de les subvencions les entitats de formació que sol·licitin activitat formativa, excepte els centres propis, sempre que:

1. Els centres on impartiran la formació estiguin autoritzats per impartir graus C d'FP, ubicats en el territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i inscrits en els corresponents Registres.

2. L'autorització sigui per a cada grau C d'FP, com a mínim, per al nombre d'alumnes sol·licitats.

3. La data d'autorització i inscripció, sigui anterior a la data de sol·licitud.

4. L'entitat de formació acrediti un mínim de dos anys d'experiència en l'atenció a persones amb especials dificultats formatives o d'inserció laboral.

Persones destinatàries de la formació

Les persones destinatàries de la formació subvencionada mitjançant aquesta convocatòria han de pertànyer a col·lectius amb especials dificultats formatives o d'inserció laboral d'acord amb l'article 37 del Reial decret 659/2023 pel qual es desplega l'ordenació del Sistema de Formació Professional:

a) Les persones majors de setze anys sense qualificació i incorporades a la vida laboral o que hagin abandonat el sistema educatiu, perquè puguin obtenir un certificat professional o un títol de formació professional .

b) Les persones majors de setzè anys que no hagin desenvolupat el seu historial escolar en el sistema educatiu espanyol i que tenguin dificultats per incorporar-s'hi.

c) Persones o grups desfavorits en el mercat laboral o en risc d'exclusió social.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos comptadors des de la publicació de la convocatòria al BOIB

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Tràmits

X

Sol·licitud convocatòria

Requisits

Es poden beneficiar de les subvencions les entitats de formació que sol·licitin activitat formativa, excepte els centres propis, sempre que:

1. Els centres on impartiran la formació estiguin autoritzats per a impartir graus C d'FP, ubicats en el territori de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i inscrits en els corresponents registres.

L'autorització i la inscripció dels centres es farà d'acord amb el que estableix la Resolució de data 2 d'abril de 2024 de la directora del Servei d'Ocupació de les Illes Balears per la qual s'aprova el Protocol relatiu a l'autorització de centres de formació per a poder impartir formació professional de grau C (certificats professionals) i a l'expedició d'acreditacions parcials de competència, certificats de competència i certificats professionals. Tots els centres autoritzats per a impartir graus C també ho estaran per impartir els corresponents graus B, els mòduls professionals i els FEMPO.

2. L'autorització sigui per a cada grau C d'FP, com a mínim, per al nombre d'alumnes sol·licitats.

3. La data d'autorització i inscripció sigui anterior a la data de sol·licitud.

Cal tenir en compte que les resolucions d'autorització de centres tenen efectes des de la data de la resolució. Totes les ofertes formatives s'han d'impartir en els espais autoritzats d'acord amb la normativa que s'ha d'aplicar.

4. L'entitat de formació acrediti un mínim de dos anys d'experiència en l'atenció a persones amb especials dificultats formatives o d'inserció laboral.

Aquesta experiència s'acreditarà mitjançant una declaració responsable, d'acord amb el model establert pel SOIB.

5. Totes les entitats i els centres autoritzats per a impartir ofertes de formació professional:

- Han de disposar d'una denominació específica indicativa del seu caràcter de centre oficial autoritzat del Sistema de formació professional, que haurà de constar a tota la documentació: «xxxxx CENTRE FPSOIB».

- Han de mantenir l'autorització per a cada grau C fins a la finalització de la formació.

- Han d'assegurar el compliment de les condicions d'accessibilitat exigides per la legislació vigent i promoure l'adequació de les condicions físiques i tecnològiques dels centres, així com la garantia de dotació de recursos materials i d'accés a la formació adequats a les persones amb discapacitat, de manera que no es converteixin en factor de discriminació i garanteixin una atenció inclusiva i universalment accessible.

- Han de comunicar prèviament a l'administració pública competent qualsevol canvi de titularitat o de forma jurídica.

6. A més, els centres que sol·licitin impartir tots graus B/mòduls professionals que conformen un grau C, més el FEMPO corresponent que donin dret a obtenir títols i carnets professionals, han d'estar homologats o autoritzats per les administracions competents.

7. Les persones beneficiàries no poden incórrer en cap de les circumstàncies que preveuen els articles 13.2 i 3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, que impedeixen obtenir la condició de persona beneficiària, així com els articles 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions.

8. A més, d'acord amb l'article 209.5 del Reial decret 659/2023 no es podran presentar a aquesta convocatòria de subvencions, les entitats de formació professional que, tenint adjudicada formació, hagin inexecutat en més d'un 50% la formació concedida en cada una de les convocatòries següents (calculat dividint l'import inexecutat en relació amb l'import concedit).

- SOIB Vulnerables CP i Competències Clau 2022-2025, referida al primer període 2022-2024 (BOIB núm. 144, de 8 de novembre de 2022).

- SOIB Vulnerables CP i Competències Clau 2022-2025, referida al segon període 2023-2025 (BOIB núm. 144, de 8 de novembre de 2022).

Documentació a presentar

La sol·licitud de subvenció s'ha de generar mitjançant l'aplicació de gestió ESOIB.

Per poder accedir i fer el tràmit a través de l'aplicació de gestió ESOIB, l'entitat prèviament ha d'haver sol·licitat l'alta de les persones gestores que han de poder accedir a aquesta aplicació amb un correu a seguimenteconomic@soib.es, aportant la documentació acreditativa de l'entitat i de la seva representació. Aquesta sol·licitud d'alta s'ha d'haver fet amb un mínim de tres dies hàbils anteriors a la finalització del període de sol·licituds.

Les entitats que ja estan donades d'alta en aplicació de gestió ESOIB no han de sol·licitar aquesta alta ni han d'aportar la documentació esmentada, llevat que la informació que hi figura no estigui actualitzada. En aquest cas, s'han d'acreditar documentalment els canvis (representant, nomenaments, estatuts, etc.) i cal sol·licitar al SOIB que actualitzi les dades a través del correu mencionat.

Termini màxim

Vint dies hàbils comptadors des de l'endemà que es publiqui la convocatòria en el BOIB

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 2

(seguimenteconomic@soib.es)

Observacions

Un cop l’entitat disposa de l’alta en l’aplicació de gestió ESOIB, s’ha de generar el model de sol·licitud normalitzat i adjuntar la documentació que correspongui dins l’aplicació. Una vegada obtingut aquest model de sol·licitud normalitzat, s'ha de signar electrònicament i s'ha de presentar mitjançant la SEU ELECTRÒNICA del Govern, dins el termini de presentació de sol·licituds establert a l’apartat anterior, de conformitat amb l’article 16 de la Llei 39/2015. Fins que no es completi el tràmit de registre electrònic de la sol·licitud no es considera presentada vàlidament.

X

Presentació de documentació

Requisits

Haver rebut proposta o resolució susceptible d'al·legacions o bé haver rebut requeriment de documentació.

Documentació a presentar

Termini màxim

Termini indicat a la resolució o al requeriment.

Forma de presentació

La presentació d'aquest tràmit únicament es pot fer per via telemàtica, i heu d'accedir fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ve permanente.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Gestió de Programes d'Ocupació 2

(seguimenteconomic@soib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Servei d'Ocupació de les Illes Balears (SOIB)

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar