Vuelve

Sede Electrónica

Si buscas un procedimento dirigido a persones físicas y a la ciudadanía en general

Si buscas un procedimento dirigido a persones jurídicas, autónomos, cooperativas, asociaciones, fundaciones, ONG?S...

Si buscas un procedimento dirigido a otras administraciones públicas o entes, organismos y entidades que integran el sector público (consorcios, organismos autónomos, etc...)

Subvencions per elaborar i implementar plans d'igualtat i dur a terme accions d'igualtat, foment i assessorament per tal d'implementar-los

Ajuts destinats a combatre la discriminació i les desigualtats dins el mercat de treball, mitjançant l'elaboració, renovació i implementació de plans d'igualtat entre dones i homes i la implementació de mesures de conciliació que excedeixin les legalment previstes en la normativa vigent i convenis col·lectius, i la realització d'accions d'igualtat, foment i assessorament per la implementació d'aquests plans.

Código SIA

3178507

Personas destinatarias

Per al programa 1: empreses, i qualssevol altra entitat inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial decret 901/2020, de 13 d'octubre, que no estiguin obligades a tenir elaborat i registrat un pla d'igualtat, d'acord amb la Llei Orgànica 3/2007 per a la igualtat efectiva de dones i homes.

Per al programa 2: poden ser beneficiàries les empreses i qualssevol altra entitat inclosa en l'àmbit d'aplicació del Reial Decret 901/2020, obligades a tenir elaborat i registrat un pla d'igualtat d'acord amb la Llei Orgànica 3/2007.

Per al programa 3: poden ser beneficiaris tots els indicats en els programes 1 i 2.

Per al programa 4: organitzacions empresarials i sindicals inscrites en el Registre d'Organitzacions Empresarials i Sindicals de les Illes Balears, sempre i quan el seu àmbit territorial inclogui la totalitat dels Illes Balears.

Els beneficiaris dels ajuts han d'adoptar les mesures de difusió a què es refereix l'apartat 4 de l'article 34 del Text refós de la Llei de subvencions, relatives al caràcter públic del finançament de l'activitat objecte de subvenció i, en tot cas, s'ha d'incorporar, de forma visible, el logotip de la Conselleria d'Empresa, Ocupació del Ministeri d'Igualtat i del pacte d'Estat contra la violència de gènere en tot el material , tant imprès com digital, en els actes públics, en els elements de publicitat vertical, així com qualsevol altre element d'identificació o comunicació de l'activitat objecte de subvenció.

A més, haurà de fer-se constar que el programa s'ha finançat amb càrrec als crèdits rebuts del Ministeri d'Igualtat, Secretaria d'Estat d'Igualtat i per a l'Erradicació de la Violència contra les Dones.

Plazo máximo para la resolución y notificación

Sis mesos

Silencio administrativo

Negatiu

Forma de inicio

D'ofici

Fin de la via administrativa

Si

Disponible para tramitar por persona apoderada

Si

Órgano competente para resolver

Conselleria de Treball, Funció Pública i Diàleg Social

Documentos relacionados con el procedimiento

Trámites

X

Sol·licitud

Requisitos

- Només es pot presentar una sol·licitud per empresa o entitat i en aquesta s'hi ha d'indicar el programa o programes (són compatibles els programes 1 i 3 i els programes 2 i 3) que es vulguin dur a terme. En cas que una empresa o entitat presenti més d'una sol·licitud dins el termini de presentació de les sol·licituds, s'ha de tenir en compte la darrera sol·licitud presentada.

- El model de sol·licitud i declaració responsable que s'ha de presentar és el que figura en l'annex 2 d'aquesta convocatòrria i que es troba en la pàgina web https://www.caib.es/seucaib/.

- Les sol·licituds i la documentació relacionada amb el tràmit dels ajuts s'han de presentar, bé de manera electrònica o bé de manera presencial en el cas de les persones físiques.

- Les sol·licituds s'han de presentar mitjançant els canals següents:

a) Pel que fa a les persones jurídiques, de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que estarà disponible en el procediment "Subvencions per a l'elaboració i implementació de plans d'igualtat i la realització d'accions d'igualtat, foment i assessorament per a la implementació d'aquests plans" publicat a la Seu Electrònica d'aquesta administració, al qual, de conformitat amb l'article 66.6 de la Llei 39/2015, s'hi haurà d'adjuntar la "Sol·licitud i declaració responsable" de l'annex 2, la qual també estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament i la resta de documentació requerida.

No es tindran per presentades les sol·licituds que es presentin per qualsevol altra vvia telemàtica diferent d'aquest tràmit telemàtic.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'òrgan instructor ha d'advertir a la persona interessada que aquesta presentació no és vàlida atés que ha de fer la sol·licitud electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

b) Respecte de les persones físiques, de manera presencial a les oficines de registre de l'Administració autonòmica o en qualsevol dels altres llocs establerts a l'article 16.4 de la Llei 39/2015.

- Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha d'efectuar la sol·licitud de les subvencions per mitjà del seu representat legal o voluntari degudament acreditat.

- Si la sol·licitud no reuneix els requisits legals i els que exigeixen les bases reguladores i aquesta convocatòria, s'ha de requerir la persona interessada perquè en el termini de deu dies esmeni la falta o presenti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que estableix l'article 21 de la Llei 39/2015 abans esmentada.

- Una vegada transcorregut el termini de presentació de sol·licituds no es pot augmentar l'import sol·licitat per a l'ajut. En cas de fer-ho dins el termini de presentació de sol·licituds, s'ha de tractar com una nova sol·licitud a l'efecte de l'ordre de prelació per a la resolució dels expedients d'acord amb l'apartat dotzè.

Documentación a presentar

La que estableix el dispositiu novè de la convocatòria.

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

El termini per presentar les sol·licituds és d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria en el Butlleti Oficial de les Illes Balears. Per tant, el termini acaba el mateix dia que es publiqui del mes següent. Quan el darrer dia del termini sigui inhàbil, s'entén prorrogat al primer dia hàbil següent.

El termini per presentar la sol·licitud finalitza el dia 9 de juny de 2025.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Presentació de documentació complementària a la sol·licitud

Requisitos

Es pot presentar documentació de qualsevol tràmit sempre que s'estigui dins el termini de presentació establert.

Documentación a presentar

Plazo máximo

El que estableixi el tràmit corresponent.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Justificació

Requisitos

Els que s'estableixen al dispositiu setzè de la convocatòria.

Documentación a presentar

La que estableix el dispositiu 16.5 de la convocatòria

Documentos relacionados con el trámite:

Plazo máximo

10 de novembre de 2025

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Esmena de documentació

Requisitos

Presentació de documentació requerida a instància de l'Administració

Documentación a presentar

Plazo máximo

El termini estipulat per l'Administració en el cas de que s'hagi requerit documentació.

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

X

Al·legacions a la proposta de resolució provisional de concessió

Requisitos

Les propostes de concessió, exclusió i denegació provisionals dels ajuts estableixen un termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears per presentar al·legacions. En cas contrari, s'entendrà que els sol·licitants estan conformes amb el contingut de les propostes i aquestes s'elevaran a definitives i s'entendrà que els sol·licitants accepten la subvenció.

Aquestes propostes no suposen en cap cas la creació d'un dret a favor del beneficiari, mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.

En el supòsit en que es presentin al·legacions, una vegada examinades aquestes, es publicaran les propostes definitives i s'entendrà que els sol·licitants accepten la subvenció amb totes les seves condicions si no presenten renúncia expressa.

Les propostes definitives no suposen en cap cas la creació d'un dret a favor del beneficiari, mentre no s'hagi notificat la resolució de concessió.

Documentación a presentar

Plazo máximo

-

Forma de presentación

La presentación de este trámite únicamente se puede hacer por vía telemática y tiene que acceder haciendo un "click" en el botón «Acceso al trámite telemático» que se encuentra en la parte inferior de este trámite. Para poder hacer este tipo de trámite, debe disponer de certificado digital, DNI electrónico o cl@ve permanente.

Órgano competente para la tramitación

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Contacto

Servicio o Sección responsable

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Plaça de Son Castelló, 1 (Polígon de Son Castelló). Tel.: 971178900

(sferrer@dgtreslab.caib.es)

Información sobre protección de datos

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tratamiento

Direcció General de Treball i Salut Laboral

Finalidad

Tramitació del procediment

Legitimación

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatario

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Derechos

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Información adicional

Descargar