Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Sol·licitud d'inspecció de maquinària de tractaments fitosanitaris (ITEAF)

Sol·licitar la inspecció de maquinaria de tractaments fitosanitaris per garantir el bon funcionament dels equips segons Real decret 1702/2011.

Codi SIA

3174575

Persones destinatàries

Propietaris de maquinària de tractaments fitosanitaris que previament s'hagin inscrit en el Registre Oficial de Maquinària Agrícola (ROMA).

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

Instància de part

Fi de la via administrativa

No

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Observacions

Contacte per dubtes:

Telf: 971176666. Ext: 62771

afmartinez@irfap.es

Òrgan competent per a resoldre

Servei d'Agricultura

Documents relacionats amb el procediment

Tràmits

X

Sol·licitud d'inspecció de maquinària de tractaments fitosanitaris

Requisits

Tenir la maquinària inscrita en el Registre Oficial de Maquinària Agrícola

Taxes

R48 Amb visita . Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural > Emissió d'informes i expedició de certificats > Amb visita a l'explotació - Autoliquidació

R48 . Conselleria d'Agricultura, Pesca i Medi Natural > Emissió d'informes i expedició de certificats > Sense visita a l'explotació - Autoliquidació

Documentació a presentar

Pagament de les taxes.

En cas de representant, document de representació de l'empresa o persona titular de la màquina.

Per persones físiques i presentacions presencials s'ha de presentar fotocopia del DNI

Models:

Termini màxim

6 mesos

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Servei d'Agricultura

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei d'Agricultura

C/ de la Reina Constança, 4. Tel.: 971176567

(afmartinez@irfap.es)

Observacions

INDICACIONS PER A LA INSPECCIÓ DE LA MÀQUINA:

No s'admetran màquines de tractaments que presentin fuites de líquid o d'oli en els circuits, ni les que no duguin elements de protecció a la presa de força, la transmissió i els elements mòbils.

Abans de la inspecció, s'ha de netejar la màquina de tractaments per fora, a fi d'eliminar els residus de productes, i per dins, especialment les parts que durant l'aplicació estan en contacte directe amb els productes fitosanitaris, desmuntar els broquets i les malles dels filtres i el tap de buidatge.

Els defectes o les disfuncions que es detectin abans de la inspecció s'han de reparar prèviament.

Els broquets no han d'estar obstruïts ni desgastats.

S'ha de comprovar l'estat de les malles dels filtres.

S'ha de comprovar que el manòmetre presenta les divisions corresponents: 0,2 bar en l'interval de 0 a 5 bar per a polvoritzadors per a conreus baixos, i 1 bar en l'interval de 0 a 20 bar per a fruiters.

El dipòsit ha d'estar ple d'aigua si es tracta d'atomitzadors o polvoritzadors, o bé mig ple si es tracta de dipòsits amb mànegues i pistoles.

La màquina ha d'estar accionada preferiblement pel tractor amb el qual treballa habitualment.

L'operador habitual de la màquina de tractament ha de ser present durant la inspecció.

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una obligació legal

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar