Torna

Seu Electrònica

Si cerques un procediment dirigit a persones físiques i a la ciutadania en general

Si cerques un procediment dirigit a persones jurídiques, autònoms, cooperatives, associacions, fundacions, ONG?S...

Si cerques un procediment dirigit a altres administracions públiques o ens, organismes i entitats que integren el sector públic (consorcis, organismes autònoms, etc...)

Segons ajuts de mobilitat per a estudiants d'FP que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d'una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears (curs 2024-2025)

L'objecte d'aquesta Resolució és la convocatòria dels segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en centres sostinguts amb fons públics d'una illa diferent a la de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025, perquè en l'illa d'empadronament no es disposa de l'oferta formativa que vol cursar perquè no s'ha implantat o no hi ha obtingut plaça.

Aquesta convocatòria d'ajuts pretén facilitar a l'alumnat de les Illes Balears la mobilitat dins el territori insular i compensar les despeses de residència i desplaçament quan no hi ha places disponibles a l'illa d'empadronament. A més, pretén afavorir la continuïtat dels estudis en els cicles formatius de formació professional.

Codi SIA

3169842

Persones destinatàries

Alumnat matriculat a un grau D o E, en règim general i modalitat presencial, de formació professional del sistema educatiu que cursa els estudis a un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent de l'illa d'empadronament, dins del territori de les Illes Balears, durant el curs 2024-2025.

Termini per a resoldre i notificar

Sis mesos.

Silenci administratiu

Negatiu

Forma d'inici

D'ofici

Fi de la via administrativa

Si

Disponible per tramitar per persona apoderada

Si

Òrgan competent per a resoldre

Conselleria d'Educació i Universitats

Tràmits

X

Sol·licitut d'ajuts de mobilitat

Requisits

Per optar als segons ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional, s'han de complir els requisits següents:

a) No tenir un títol del mateix grau (D o E) i nivell (bàsic, mitjà o superior) que el dels ensenyaments per als quals es demana l'ajut.

b) No haver-hi places disponibles per a l'alumnat dels estudis sol·licitats en centres sostinguts amb fons públics a l'illa d'empadronament.

c) Estar matriculat a un centre sostingut amb fons públics de les Illes Balears en algun dels cursos següents:

- Un curs complet de grau D, en règim general i modalitat presencial, de formació professional, durant el curs 2024-2025, situat a una illa balear diferent de l'illa balear d'empadronament.

- Un curs complet de grau E, en règim general i modalitat presencial, de formació professional, durant el curs 2024-2025, situat a una illa balear diferent de l'illa balear d'empadronament.

Si un alumne té mòduls convalidats del curs del qual està matriculat, l'alumne s'ha d'haver matriculat de tots els mòduls d'aquest curs que no té convalidats.

d) Durant el curs 2024-2025, a l'avaluació ordinària de la primera convocatòria d'aquest curs, ha d'haver obtingut els resultats següents:

- En el cas de l'alumnat que ha iniciat un ensenyament de grau D, ha de complir els criteris de promoció.

- En el cas de l'alumnat que fa el segon curs d'un ensenyament de grau D, ha d'haver superat tots els mòduls del cicle en l'avaluació ordinària.

- En el cas de l'alumnat que fa un ensenyament de grau E, ha d'haver titulat.

e) No haver estat beneficiari dels ajuts de mobilitat convocats per la Resolució del conseller d'Educació i Universitats per la qual es convoquen ajuts de mobilitat per a estudiants de formació professional del sistema educatiu que cursen els estudis en un centre sostingut amb fons públics d'una illa diferent a l'illa de residència, dins de les Illes Balears, per al curs 2024-2025 (BOIB núm. 121, de 14 de setembre de 2024).

f) No incórrer en cap de les prohibicions que estableix l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que es detallen a continuació:

- Haver estat condemnats mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics, o per delictes de prevaricació, suborn, malversació de fons públics, tràfic d'influències, fraus, exaccions il·legals o delictes urbanístics.

- Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'administració.

- Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els qui tinguin la representació legal d'altres persones jurídiques estiguin sotmesos a algun dels supòsits de la Llei 3/2015, de 30 de març, reguladora de l'exercici de l'alt càrrec de l'Administració General de l'Estat; de la Llei 2/1996, de 19 de novembre, d'incompatibilitats dels membres del Govern de les Illes Balears i dels alts càrrecs; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques; o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica

5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general; i la Llei 8/1986, de 26 de novembre, electoral de la comunitat autònoma de les Illes Balears, en els termes que estableixi aquesta normativa.

- No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social a què es refereix la lletra f) de l'article 11 d'aquesta llei, en la forma que es determini per reglament.

- Tenir la residència fiscal en un país o territori qualificat per reglament com a paradís fiscal.

- No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament.

- Haver estat sancionades mitjançant sentència o resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons aquesta llei o la Llei general tributària.

- Haver estat sancionades mitjançant sentència o resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions d'acord amb el que preveuen els articles 27.1 i 38.3 de la Llei 2/2018, de 13 d'abril, de memòria i reconeixement democràtics de les Illes Balears.

g) En el cas d'alumnes menors d'edat, l'alumne per al qual se sol·licita l'ajut és el que ha de complir amb els requisits que estableix aquesta convocatòria.

Documentació a presentar

a) L'imprès de sol·licitud (annex 3) degudament emplenat i signat per la persona sol·licitant.

b) La declaració de veracitat de dades bancàries (annex 4) degudament emplenada i signada per la persona sol·licitant.

c) En el cas que el municipi d'empadronament no estigui adherit a la Plataforma d'Interoperabilitat de les Illes Balears, s'haurà d'aportar un certificat d'empadronament. Es poden consultar els municipis a la pàgina web d'interoperabilitat de la Conselleria d'Economia, Hisenda i Innovació, amb el codi de certificat SCDHPAJU (http://www.caib.es/sites/interoperabilitat/

ca/servei_propi_scdhpaju-64436/).

d) En el cas de presentar la sol·licitud en representació d'un tercer, acreditació de la representació legal i vigent amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud.

e) Qualsevol altre document que l'Administració sol·liciti perquè el considera necessari per verificar el compliment i l'efectivitat de les condicions de concessió de l'ajut.

Models:

Termini màxim

El termini per presentar les sol·licituds és des del 5 de maig fins al 20 de juny de 2025.

Forma de presentació

D'acord amb el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, podeu dur a terme aquest tràmit mitjançant un dels canals següents (entre d'altres):


a) De manera telemàtica (*obligatori per als subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions per l'article 14.2 i 3 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, i opcional per a les persones físiques), fent un "click" al botó «Accés al tràmit telemàtic» que trobareu a la part inferior d'aquest tràmit. Per poder fer aquest tipus de tràmit, heu de disposar de certificat digital, DNI electrònic o cl@ave permanente.


b) De manera presencial (només per a persones físiques), a qualsevol de les oficines de registre de l'Administració Autonòmica, de l'Administració General de l'Estat, de la resta de comunitats autònomes o de les entitats que integren l'Administració Local. Podeu consultar les adreces de totes les oficines de l'Administració Autonòmica.


c) A més, també podeu enviar la documentació per correu postal (només per a persones físiques). En aquest cas, heu de presentar els documents dins un sobre obert, a fi que el personal de l'oficina de Correus hi pugui indicar, mitjançant el segell oficial, el lloc, la data i l'hora exacta en què s'ha efectuat el registre. Aquestes dades també quedaran anotades en el resguard justificatiu de la presentació.


*Els subjectes als quals fan referència els apartats 2 i 3 de l'article 14 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions, per la qual cosa, de conformitat amb el que estableix l'article 68.4 de la Llei esmentada, si algun d'aquests subjectes presenta la seva sol·licitud presencialment, l'administració pública l'ha de requerir que l'esmeni presentant-la per via electrònica.

Òrgan competent per a la tramitació

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Contacte

Servei o Secció responsable

Servei de Pràctiques Formatives i Convenis

(jlgomez@fp.caib.es)

Informació sobre protecció de dades

X

De conformitat amb el reglament (UE) 2016/679 i la legistació vigent en matèria de protecció de dades, s’informa del tractament de les dades personals que conté aquest tràmit

Responsable del tractament

Direcció General de Formació Professional i Ordenació Educativa

Finalitat

Tramitació del procediment

Legitimació

Compliment d'una missió realitzada en interès públic o en l'exercici de poders públics

Destinatari

No se cediran dades a tercers tret d'obligació legal

Drets

Drets d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats, com s'explica en la informació addicional

Informació adicional

Descarregar